Više puta smo se uvjerili kako je granica između stvarnog i lažnog na internetu sve tanja. Zahvaljujući naprednim AI chatbotovima i alatima za generiranje slika i videa, sve je teže, a ponekad i nemoguće znati je li sadržaj koji gledamo stvaran ili je riječ o sadržaju stvorenom putem umjetne inteligencije. Npr. teško bi na prvi pogled mogli zaključiti da influencerica Laura Ris u biti ne postoji te je riječ o profilu na Instagramu koji je u potpunosti stvorila umjetna inteligencija.
Ris pažnju plijeni izgledom i (lažnim) oblinama, a iako ljudi znaju kako je riječ o nepostojećoj osobi, na Instagramu je prati 20 tisuća osoba, dok najpoznatije svjetske AI influencerice prate milijuni osoba.
Znanstvenici iz Italije i Finske proveli su istraživanje kako bi saznali mogu li takve izmišljene, AI osobe seksualno uzbuditi ljude, odnosno preferiramo li i dalje stvarne osobe od krvi i mesa ili su nam nekakve digitalne tvorevine koje izgledaju poput ljudi postale zanimljivije.
U istraživanju znanstvenici su postavili hipotezu kako ljudi i dalje preferiraju ljude, a rezultati koji su objavljeni u znanstvenom časopisu Cognition and Emotion to su i potvrdili. Ljude i dalje više seksualno uzbuđuju slike pravih osoba, nego slike osoba koje je stvorila umjetna inteligencija. Ipak, treba naglasiti kako i takve slike mogu napaliti ljude, što se pogotovo odnosi na muškarce koji su se puno lakše seksualno uzbudili na AI fotografije.
Istraživanje je provedeno tako da su heteroseksualnim osobama koje su sudjelovale u testu prikazane fotografije “atraktivnih muškaraca i žena” u kupaćim kostimima/gaćicama i donjem rublju. U jednom eksperimentu sudionici su trebali označiti koliko ih te slike uzbuđuju te nakon toga pogoditi je li riječ o pravim ili AI fotografijama. U drugom eksperimentu prikazane su iste slike, ali je ovog puta bilo označeno koje su prave, a koje umjetno napravljene.
U oba slučaja rezultati su slični i za stupanj uzbuđenja bila je važna spoznaja jesu li na slikama stvarni ili AI ljudi, iako dakle, muškarci većinom nemaju ništa niti protiv fotografija atraktivnih žena stvorenih putem alata za umjetnu inteligenciju te ih i one mogu napaliti.
U zaključku istraživanja navodi se kako je riječ o važnim saznanjima ljudske interakcije s digitalnim sadržajem, s obzirom na to da ćemo u budućnosti viđati sve više AI sadržaja koji će, s tehnološkim napretkom, biti nemoguće razlikovati od stvarnih slika, ali i videa tako da s vremenom možemo očekivati nova i detaljnija istraživanja s ovom tematikom.
Izvor: NY Post