Nakon što je osvojio svijet društvenih mreža i komunikacijskih platformi, Mark Zuckerberg prije više godina počeo je razmišljati o budućnosti i novim tehnologijama na čijem će krilu nastaviti impresivan dotadašnji rast kompanije. Danas znamo da je ta tehnologija umjetna inteligencija, no krajem prošlog desetljeća Zuckerberg je imao neke druge planove i razmišljanja.
On je ključ za uspjeh tada vidio u virtualnoj stvarnosti i, kako ga je nazvao, metaverzumu, odnosno virtualnom svijetu u kojem bi ljudi u budućnosti trebali provoditi puno vremena. Zato je krajem 2021. godine promijenio ime kompanije iz Facebooka u Metu i fokus prebacio na virtualni svijet u koji je počeo ulagati veliki novac. Investitori i tržište nisu dobro reagirali na takvu promjenu jer se metaverzum pokazao kao rupa bez dna u koju kompanija ulaže desetke milijardi dolara, uz proizvod koji se pokazao prilično razočaravajućim.
Rupa bez dna
No usprkos kritikama i gubitku vrijednosti kompanije, Zuckerberg je ostao ustrajan u svojoj viziji zapošljavajući veliki broj ljudi u odjelu Reality Labs za razvoj virtualnih svjetova, kao i VR naočala Quest VR koje su potrebne za pristup takvim svjetovima.
Situacija se s vremenom radikalno promijenila. Iako Zuckerberg nije odustao od virtualne stvarnosti, fokus je, kao i cijela tehnološka industrija, prebačen na drugu tehnologiju - umjetnu inteligenciju. Ulaganje u AI u kombinaciji s povećanjem učinkovitosti i produktivnosti rezultiralo je velikim rastom dionica i tržišne vrijednosti tvrtke koja sada iznosi 1,4 bilijuna dolara.
Dok je to odlična vijest za sve zaposlenike koji razvijaju AI, u Meti nema baš dobrih vijesti za ekipu koja razvija hardver i softver za virtualnu stvarnost u odjelu Reality Labs. Naime u posljednjem krugu otpuštanja, bez posla je ostalo više od 100 ljudi iz odjela koji je sve donedavno trebao biti stup budućnosti kompanije. Iz Mete su to opravdali klasični izrazima poput restrukturiranja, promjene uloga i bolje učinkovitosti.
A zašto Zuckerberg sada otpušta ljude iz odjela koji je trebao biti budućnost kompanije i katalizator rasta najbolje govori podataka da je do sada u VR odjel potrošeno oko 70 milijardi dolara, a da i dalje nemaju nekakav opipljivi proizvod s kojim bi se mogli pohvaliti, odnosno koji bi mogao zadiviti korisnike. Dapače, nakon što su objavili oglas za aplikaciju Horizon Worlds VR, našli su se na udaru kritika i ismijavanja pa su ga morali povući. Iako neće odustati od ovog tržišta, jasno je kako im je sada fokus na AI.
Izvor: Futurism