Autobus bez vozača dobio dozvolu za prijevoz ljudi u Francuskoj

U autonomnom shuttleu koji može prevoziti 12 osoba neće biti vozača, već će njima u potpunosti upravljati računalo.

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 01.12.2021. / 14:07 komentari
Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Dok su mnogi skeptični oko najava Mate Rimca vezanih uz robotaksije koji bi 2024. godine trebali prevoziti ljude u Zagrebu, francuska kompanija EasyMile dokazala je kako je tako nešto moguće već danas. Njihov autonomni autobus EZ10 koji može prevoziti 12 osoba od ožujka se testira u Toulouseu, a kompanija je sada dobila dozvolu za njegovo korištenje na javnim cestama - i to bez osobe koja bi bila spremna uskočiti i preuzeti volan u slučaju potrebe.

tri vijesti o kojima se priča Jensen Huang Ima i pozitivnih najava Šef Nvidije ima poruku koja se neće svidjeti većini ljudi: "Doći će do problema..." Hodanje (Foto: Thinkstock) Bitan je volumen, a ne intezitet Velika norveška studija potvrdila da je Hipokrat bio u pravu: "Ovo je najbolji lijek za čovjeka" Iznenađenje na ekranu, ilustracija Dobro čitajte što piše Oprez! Ugledate li ovo upozorenje na Gmailu, vjerojatno vas pokušavaju hakirati

Slika nije dostupna Appleov automobil budućnosti: Do 2025. namjeravaju predstaviti automobil koji neće imati volan niti papučice gasa i kočnice

Ovo je prvi primjer u kojem je neko vozilo autonomno vozilo dobilo dozvolu kretanje javnim cestama u Europi, pohvalio se na Twitteru francuski ministar prometa Jean-Baptiste Djebbari. Autobus će se tako moći slobodno kretati i dijeliti cestu s drugim vozilima, biciklistima i pješacima, a njime će upravljati samo i isključivo računalo. Autonomno vozilo EZ10 ima četvrtu razinu autonomije, a dozvola koje je EasyMile dobio odnosi se na dio ceste u dužini od 600 metara.

Ovo je važan korak prema komercijalizaciji autonomne vožnje, komentirao je generalni menadžer EasyMilea Benoit Perrin. Naglasio je kako, iako u vozilu nema osobe koja će preuzeti upravljanje u slučaju nužde, njime će se i dalje moći upravljati udaljeno, odnosno upravljanje nad takvim vozilima moći će se preuzeti iz posebnog kontrolnog centra.

Slika nije dostupna Kinezi u ofenzivi: Xpeng priprema leteći automobil i novu verziju autonomnog softvera s kojim će konkurirati Tesli

Ono što možemo očekivati u budućnosti jest da kompanije koje razvijaju ovakva vozila i tehnologije dobiju nove dozvole te da autonomna vozila polako postanu dio svakodnevice. Jasno, to neće biti sutra, no na primjeru EasyMilea, ali i Wayma u SAD-u čiji taksiji bez vozača već neko vrijeme prevoze ljude u Phoenixu, a uskoro će i u San Franciscu, jasno je kako je takva budućnost sve bliža.

Izvor: Euronews

 

Vezane vijesti