Dok su mnogi skeptični oko najava Mate Rimca vezanih uz robotaksije koji bi 2024. godine trebali prevoziti ljude u Zagrebu, francuska kompanija EasyMile dokazala je kako je tako nešto moguće već danas. Njihov autonomni autobus EZ10 koji može prevoziti 12 osoba od ožujka se testira u Toulouseu, a kompanija je sada dobila dozvolu za njegovo korištenje na javnim cestama - i to bez osobe koja bi bila spremna uskočiti i preuzeti volan u slučaju potrebe.

Apple Appleov automobil budućnosti: Do 2025. namjeravaju predstaviti automobil koji neće imati volan niti papučice gasa i kočnice

Ovo je prvi primjer u kojem je neko vozilo autonomno vozilo dobilo dozvolu kretanje javnim cestama u Europi, pohvalio se na Twitteru francuski ministar prometa Jean-Baptiste Djebbari. Autobus će se tako moći slobodno kretati i dijeliti cestu s drugim vozilima, biciklistima i pješacima, a njime će upravljati samo i isključivo računalo. Autonomno vozilo EZ10 ima četvrtu razinu autonomije, a dozvola koje je EasyMile dobio odnosi se na dio ceste u dužini od 600 metara.

Ovo je važan korak prema komercijalizaciji autonomne vožnje, komentirao je generalni menadžer EasyMilea Benoit Perrin. Naglasio je kako, iako u vozilu nema osobe koja će preuzeti upravljanje u slučaju nužde, njime će se i dalje moći upravljati udaljeno, odnosno upravljanje nad takvim vozilima moći će se preuzeti iz posebnog kontrolnog centra.

Xpengov leteći automobil Kinezi u ofenzivi: Xpeng priprema leteći automobil i novu verziju autonomnog softvera s kojim će konkurirati Tesli

Ono što možemo očekivati u budućnosti jest da kompanije koje razvijaju ovakva vozila i tehnologije dobiju nove dozvole te da autonomna vozila polako postanu dio svakodnevice. Jasno, to neće biti sutra, no na primjeru EasyMilea, ali i Wayma u SAD-u čiji taksiji bez vozača već neko vrijeme prevoze ljude u Phoenixu, a uskoro će i u San Franciscu, jasno je kako je takva budućnost sve bliža.

Izvor: Euronews

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju