Djeca i mladi u posljednjih su se godinu dana susreli sa zaista izazovnim situacijama u kojima su morali pokazati svoju snalažljivost, izdržljivost, ali i kreativnost ne bi li nastavili usvajati znanje daleko od učionica. U tome su im uvelike pomogli roditelji, ali i učitelji i profesori koji su ih vodili kroz sve te izazove.
Kako bi nastavili i dalje poticati kreativno razmišljanje kod djece i mladih, ali i probudili poduzetnički duh, Školska knjiga, Institut za inovacije i Znanstveni centar izvrsnosti za školsku efektivnost i menadžment pokrenuli su inicijativu i osnovali Digitalni učenički inkubator.
Radi se o online sustavu s besplatnim edukacijskim programom kojim se želi ojačati kreativni potencijal i poduzetnički način razmišljanja učenika osnovnih i srednjih škola. Pokrenut je na platformi Stellar Platform kako bi povezao učenike i učitelje u izazovnim trenutcima socijalnog distanciranja te im omogućila besplatnu edukaciju o tome kako razvijati kreativne ideje i ostvariti poduzetničke projekte.
Kako ističu osnivači, cilj je Digitalnoga učeničkog inkubatora potaknuti učenike da se angažiraju i povežu u nečemu što vole ili u čemu su strastveni, u širokom rasponu od sporta, glazbe, umjetnosti i edukacija do tehnologije i online aplikacija.
U Digitalni učenički inkubator mogu se prijaviti učenici svih osnovnih (5. - 8. razred) i srednjih škola u Hrvatskoj, a samo je sudjelovanje u projektu besplatno.
Učenici se trebaju javiti svojim učiteljima, koji će okupiti timove (od 2 do 10 učenika) te ih prijaviti preko online obrasca. Treba napomenuti da učenici mogu sudjelovati u nekoliko različitih timova (maksimalno tri), s tim da je voditelj tima učitelj koji je učenike prijavio u inkubator. Nakon uspješne prijave učitelji i učenici dobit će detaljne upute o samom korištenju platforme i sljedećim koracima.
Kako je cilj potaknuti učenike da budu kreativni i poduzetni te to nagraditi, za najbolje projekte osigurane su i vrijedne nagrade, a kako bi ih osvojili, učenici (i njihovi učitelji) moraju biti najbolji u tri kategorije - originalnost, smislenost odnosno korisnost projekta te utjecaj projekta na korisnike i društvo u cjelini.
U Digitalnom učeničkom inkubatoru mogu besplatno sudjelovati učenici svih viših razreda osnovnih te srednjih škola u Hrvatskoj. Učenici se za sudjelovanje moraju javiti učitelju, koji ih zatim prijavljuje u inkubator s pomoću online obrasca. Tijekom trajanja inkubatora svi prijavljeni učenici polazit će predavanja i učiti od praktičara kojima su kreativnost, inovacije i poduzetništvo svakidašnjica te, rješavajući komplete zadataka, razvijati ideje i projekte u timovima. Nismo željeli davati okvire i ograničenja u projektima koji se mogu prijaviti na natječaj, nego potaknuti učenike da razmišljaju o stvarima koje ih čine sretnima kako bi tu strast usmjerili u razvoj ideja i projekata, najavljuje doc. dr. sc. Goran Vlašić, nagrađivani hrvatski znanstvenik i jedan od vodećih stručnjaka na području kreativnosti i inovacija.
Upravo zato na natječaj se mogu prijaviti i projekti kojima škola želi nešto poboljšati ili promijeniti u zajednici, poput razvoja školskog okoliša i smišljanja aktivnosti i programa za umirovljenike, ali i prijedlozi vezani za aktualne društvene teme kao što su klimatske promjene, online sigurnost, ekološka proizvodnja i razvoj poljoprivrede te inovativne ideje za pomoć u svakidašnjem životu ili radu djece s posebnim potrebama.
Prijave za Digitalni učenički inkubator već su u tijeku, a najbolje projekte i timove trebali bismo saznati do kraja ove školske godine.
Digitalni učenički inkubator mjesto je na kojemu učenici osnovnih i srednjih škola u Hrvatskoj mogu učiti o kreativnosti, inovacijama i poduzetništvu i to znanje primijeniti smišljajući ideje i projekte koji stvaraju vrijednost. Cilj nam je kontinuirano razvijati kreativni potencijal i poduzetnički način razmišljanja učenika, što je posebno važno u ovim izazovnim trenutcima socijalnog distanciranja kada je smanjen broj interakcija te otežan proces učenja i primjenjiva rada. Unatoč tomu, željeli smo iskoristiti prilike koje se pružaju u online kontekstu i podržati učitelje u njihovu radu s učenicima. Strukturirali smo online sustav koji će povezati učitelje i učenike iz cijele Hrvatske, a poslije i iz cijelog svijeta, pojašnjava doc. dr. sc. Vlašić, inače docent na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu i suosnivač Instituta za inovacije.
Iako je glavna svrha projekta aktivno poticati kreativno i apstraktno promišljanje, stimulirati poduzetnički duh i stvaranje vrijednosti, educirati učenike o kreativnosti, inovacijama i pokretanju projekata, velika će se pozornost posvetiti i promicanju timskog rada i zajedništva, a učenicima će se omogućiti i da pokažu proaktivnost i odgovornost u izvannastavnim aktivnostima.
Dodatne informacije o cijelom projektu možete pronaći na službenoj stranici Digitalnog učeničkog inkubatora.