U New Orelansu je postavljen nevjerojatan brzinski rekord. I to samo po sebi ne bi bilo ništa čudno da se ne radi o brzinskom rekordu u zatvorenom prostoru. Ponosni vlasnik tog rekorda je Porsche Taycan Turbo S, a za volanom je sjedio vozač utrka Leh Keen.
Njemu je bilo potrebno svega nekoliko sekundi da postavi novi brzinski rekord u zatvorenom s tim autom.
Mjesto na kojem je pao taj rekord je unutar Centra za konvencije Ernest N. Morial u New Orleansu, u američkoj saveznoj državi Louisiani. Staza unutar velike dvorane bila je označena prometnim stupićima te omeđena betonskim stupovima i predstavljala je jednu dugu i ravnu liniju unutar koje je Taycan morao iz mjesta ubrzati do novog rekorda i zaustaviti se prije nego što to umjesto njega napravi zid.
Keen je morao naučiti koliko jako može pritisnuti gas i gurati Taycana da postigne novi rekord. Kad je dobio zeleno svjetlo za pokušaj rušenja rekorda, Taycan je jednostavno divljački startao, a 750 konjskih snaga njegovih dvaju motora i pogon na sva četiri kotača pogurali su auto do novog rekorda, i to na poprilično glatkoj i skliskoj betonskoj površini.
Koliko, pitate se? Taycan je postigao brzinu od 165 kilometara na sat prije negoli je Keen morao doslovce sjesti na kočnice.
Za usporedbu, prijašnji rekord iznosio je 140 kilometara na sat, a postignut je posebno napravljenim laganim Cross Kartom, kojim je 2013. godine Finac Mikko Hirvonen postavio, sad bivši, rekord.
Za obaranje rekorda bilo je bitno koliko brzo automobil ubrzava i koliko se brzo može zaustaviti, a električni Taycan je među najboljima u te dvije kategorije u svijetu.
Staza je bila duga ukupno 488 metara, a Taycanu je za postavljanje rekorda, ispostavilo se na kraju, bio potreban svaki njezin centimetar. U Porscheu nemaju kao podatak, ili barem tako tvrde, jest to koliko je vremena trebalo Taycanu da dođe od nule do rekorda i nazad na nulu.
Evo kako je Keen opisao postavljanje rekorda.
Površina je bila tako nepredvidiva, tako skliska, da morate imati potpuno povjerenje u automobil. Bilo je doista kao na ledu, a samo ubrzavaš i pred tobom je dosta tvrd zid na kraju. Odjednom, čak i u ogromnom prostoru u kojem smo bili, sve se učinilo vrlo skučenim, rekao je Keen.
Posljednju riječ imali su predstavnici Guinnessove knjige rekorda, koji su potvrdili Keenovih 165 kilometara na sat. Nije riječ o prestižnoj tituli za koju se vozači trgaju izboriti, no svejedno predstavlja impresivan rezultat, pogotovo zbog činjenice da nadmašuje stari rekord za punih 25 km/h.
Izvor: The Drive