Konzultantska kompanija Interbrand objavila je novu listu najvrjednijih brandova na svijetu, a kao i proteklih nekoliko godina, prvo mjesto na ovoj ljestvici zauzeo je Apple. Procijenjena vrijednost Appleovog branda iznosi više od 178 milijardi dolara te na vodeću poziciju ove kompanije nisu previše utjecali faktori poput pada prodaje iPhonea, procjene analitičara o padu prodaje Appleovog sata i neke kritike vezane uz iPhone 7 koji nije donio previše noviteta u odnosu na prethodne modele te je Apple čak zabilježio porast vrijednosti od pet posto. Još veći porast vrijednosti od oko jedanaest posto ostvario je Google (iz Interbranda su na popis uvrstili Google, a Alphabet) te je sa više od 133 milijarde dolara vrijednosti ova kompanija zauzela drugo mjesto. Na ovoj ljestvici dominiraju tehnološki brandovi te je među dvadeset najvrjednijih brandova na svijetu, njih polovica iz tehnološkog sektora.
Treće mjesto ipak ne pripada tehnološkoj kompaniji, već Coca Coli, dok se na četvrtom mjestu nalazi još jedan IT gigant – Microsoft čija je vrijednost procijenjena na 72,7 milijardi dolara, što je povećanje od osam posto u odnosu na prošlu godinu. Peto mjesto pripada Toyoti, a usprkos padu od čak devetnaest posto, šesto je mjesto uz vrijednost od 52,5 milijardi dolara zauzeo IBM. Sedmi je Samsung (vrijednost od 51,8 milijardi dolara uz porast od 14 posto), dok je posljednja tehnološka kompanija među top deset najvrjednijih brandova na svijetu Amazon koji je zauzeo osmo mjesto (50,3 milijarde dolara i porast od čak 33 posto). Među top dvadeset nalaze se još Intel koji je zauzeo 14. mjesto (36 milijardi dolara), odmah iza njega je Facebook (32,5 milijardi uz povećanje od skoro pedeset posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine), Cisco je zauzeo 16 mjesto (30,9 milijardi dolara), dok je samo jedno mjesto iza njega Oracle čija je vrijednost procijenjena na 26,5 milijardi dolara.
Izvor: Tech Spot