Prihod od prodaje nosača zvuka porastao je lani za 10,2 posto, na 28,6 milijardi dolara.
Više od polovine iznosa činio je prihod od streaminga, koji je porastao za 10,4 posto, na 19,3 milijarde dolara. Prihod od pretplata na streaming porastao je za 11,2 posto, s više od 667 milijuna korisnika.
Prihod od fizičkih nosača zvuka, CD-a i vinila, porastao je za 13,4 posto, a tantijeme za 9,5 posto.
Smanjio se samo prihod od prodaje digitalnih glazbenih zapisa, za 2,6 posto.
Brojke u ovogodišnjem izvješću odražavaju istinski globalan i raznolik sektor, čiji prihod raste na svim tržištima, u svim regijama i za gotovo sve snimljene glazbene formate, rekao je glavni financijski direktor IFPI-ja John Nolan.
I fizički i digitalni formati porasli su treću godinu zaredom, a povećanju ukupnog prihoda značajno su pomogli snažan rast broja pretplatnika na streaming i podignute cijene, dodao je Nolan.
Najsnažniji rast bilježila je supsaharska Afrika, za 24,7 posto. IFPI u regiju svrstava i Južnoafričku Republiku (JAR), koja je s gotovo 20-postotnim skokom osigurala udio u regionalnom prihodu od 77 posto.
Slijedi Latinska Amerika s rastom prihoda za 19,4 posto, a dvoznamenkastu stopu rasta bilježila je i Azija, od 14,9 posto.
Europa zauzima drugo mjesto u svijetu s udjelom u globalnom prihodu od nekih 25 posto. U 2023. porastao je za 8,9 posto.
SAD i Kanada čine oko 41 posto globalnih prihoda koji je lani porastao za 7,4 posto.
Kontinuirani rast tržišta glazbnih zapisa ohrabruje, glavni pravni službenik IFPI-ja Lauri Rechardt, istaknuvši ipak i probleme, poput prijevara u streamingu, digitalnog piratstva i prijetnji zloupotrebe generativne umjetne inteligencije ako se ne razvija odgovorno i s poštovanjem prema umjetnicima i pravima izdavača.