Znanstvena studija proučavala koliko miris raspadajućih ljudskih ostataka pridonosi osjećaju uranjanja u popularnu horor-računalnu igru u virtualnoj stvarnosti

Trebaju li najekstremnije računalne igre koje se bave najkrvavijom tematikom još i dodatne poticaje za igrače u obliku mirisa raspadajućih tijela? Evo što kaže znanost.

Branimir Vorša | 31.03.2022. / 11:42

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Videoigre u virtualnoj stvarnosti doista se mogu oživjeti s mirisima dizajniranim da uistinu odgovaraju akciji, pokazala je nova studija.

U eksperimentima su volonteri igrali računalnu igru Resident Evil 7 Biohazard ​​u virtualnoj stvarnosti (VR), s mirisima i bez njih, koji su nadopunjavali dijelove igre.

Da je riječ o igri koja definitivno nije za svakoga možete provjeriti i u reklamnom videu za tu igru, u kojem se odmah na početku ističu brojna upozorenja na dobnu granicu igrača (17+ godina starosti) te upozorenja na krvave scene, brutalnost svih mogućih vrsta te korištenje psovki.

Scene u toj igri strave prikazuju predmete intenzivnog mirisa kao što su pokvarena hrana, dim i trule glave. Znanstvenici su otkrili da dodavanje mirisa značajno povećava osjećaj prisutnosti igrača u samom okruženju igre.

Navedeno istraživanje proveli su znanstvenici australske vladine agencije CSIRO i Tehnološkog sveučilišta u Sydneyu.

Sustav za virtualnu stvarnost pruža impresivna audio-vizualna iskustva za korisnike, ali obično zanemaruje davanje olfaktornih (mirisnih) znakova koji mogu pružiti dodatne informacije o našem okruženju u stvarnom svijetu, napominju australski znanstvenici u svom radu.

Sve u svemu, rezultati pokazuju da je dodavanje mirisa u okruženje virtualne stvarnosti imalo značajan učinak na psihološko i fiziološko iskustvo pokazujući da je dodatak mirisa poboljšao VR okruženje, ističu.

Za studiju su znanstvenici unovačili 22 ispitanika koji su igrali Resident Evil 7 u istom VR okruženju. Sveukupno, 13 sudionika imalo je prethodno iskustvo s VR-om, a samo troje nije imalo iskustva s igranjem videoigara. Samo jedan sudionik je prethodno igrao Resident Evil 7.

Dok su sudionici studije igrali spomenutu računalnu igru, ona je dopunjena mirisima koje je generirao olfaktometar, koji je isporučivao mirise putem mekane plastične cijevi pričvršćene ispod nosa sudionika.

Jedan od hlapljivih sastojaka bio je cis-3-heksen-1-ol, uljasta tekućina koja miriše na svježe pokošenu travu, kako bi pojačala osjećaj boravka u šumi.

Drugi je bio dimetil trisulfid, proizvod bakterijske razgradnje, uključujući rane faze razgradnje ljudskog tkiva.

Sudionici su dvaput prošli kroz isto VR okruženje, sa i bez uvođenja mirisnih podražaja.

Neposredno nakon svake igre, sudionici su ispunili upitnik kako bi odredili svoj 'osjećaj prisutnosti' u igri (osjećaj da su na određenom mjestu ili vremenskom razdoblju), kao i osjećaj uranjanja u svaku od scena.

Dodatno, fiziološka mjerenja, broj otkucaja srca, tjelesna temperatura i elektrodermalna aktivnost kože, prikupljena su od polovice sudionika za svaku igru. 'Elektrodermalna aktivnost' se odnosi na promjene u otpornosti kože na malu električnu struju na temelju aktivnosti žlijezda znojnica.

Rezultati su pokazali da dodavanje mirisa značajno povećava osjećaj prostorne prisutnosti sudionika u VR okruženju u usporedbi s VR okruženjem bez mirisa.

Sudionici su također više ocijenili realističnost VR iskustva s mirisom u usporedbi s bez mirisa; međutim, miris nije rezultirao promjenom emocionalnog stanja sudionika (uzbuđenje, zadovoljstvo i dominacija).

Nadalje, na fiziološke odgovore sudionika utjecao je dodatak mirisa. Australski znanstvenici kažu da mirisi nude priliku za 'stvaranje impresivnijeg iskustva kako bi se povećala prisutnost osobe u VR okruženju'.

Osim igranja, rezultati imaju širu primjenu za virtualna okruženja za trening i terapiju izloženosti virtualnoj stvarnosti, zaključili su.

Studija je objavljena u znanstvenom časopisu časopisu PLOS One.

Izvor: Daily Mail

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti