Osobe s invaliditetom često se nađu u nezgodnoj situaciji, jer se druge osobe u njihovoj blizini ne znaju ponašati u njihovom društvu. Nekima je neugodno, neki bi željeli pomoći a ne znaju kako, a neki pokušavaju pomoći i tako samo još više odmažu.
Upravo kako bi izbjegli takve situacije i educirali ljude o tome kako se ponašati u blizini osobe s invaliditetom, kao rezultat suradnje FER-a i HAKOM-a na projektu "Pristupačnost mobilnih aplikacija i povećanje društvene svijesti o izazovima s kojima se susreću osobe s invaliditetom", razvijena je aplikacija "Susretnica".
Iako je originalno predstavljena prije godinu dana, aplikacije je nedavno dobila proširenje u obliku dodatnih scenarija koji korisnike stavljaju u nove situacije.
"Susretnica" je aplikacija kojoj je cilj podići svijest o ispravnom pristupanju osobama s različitim tipovima invaliditeta. Uz različite scenarije, korisnike se želi uputiti na inicijaciju komunikacije pitanjima “Trebate li pomoć?” i “Kako Vam mogu pomoći?”, a avatari se susreću s različitim situacijama u vlaku, poslovnici telekom operatora i poslovnici pošte te se mogu odigrati u sklopu dvije nove igre – “Idem na posao” i “Idem u poštu”.
Učenje u aplikaciji je ostvareno u obliku svojevrsnog kviza i animacija koje aplikaciju čine dinamičnom. Uz to, u aplikaciju su ugrađene opcije pristupačnosti - promjena fonta, povećavanje zaslona te opcija Naracije koja simulira rad čitača zaslona.
Naime, kako ističu autori "Susretnice", ljudi često u želji da pomognu osobi s invaliditetom, zbog krivog pristupa dovedu ne samo osobu s invaliditetom u neugodan položaj, već i sebe, nakon čega se loše osjećaju te odustaju u budućim situacijama uopće pristupiti osobi s invaliditetom. Stoga je svrha ove aplikacije upravo prikazati na praktičnim i životnim primjerima što je ispravno u ovom kontekstu.
Ističu kako je aplikacija razvijena u suradnji s udrugama čiji su članovi osobe s različitim tipovima invaliditeta, što osigurava da su aplikacijom obuhvaćene najrazličitije svakodnevne situacije (npr. čekanje na kolodvoru, ulazak u dizalo, prelazak raskrižja, parkiralište itd.) u kojima se često javlja potreba za inicijacijom komunikacije.
Dodaju kako vrlo često osobe koje žele pomoći odmah kreću u akciju, bez da uopće pitaju osobu s invaliditetom treba li joj pomoć i želi li uopće pomoć, što je prva i osnovna stvar na koju se žele uputiti korisnici ove aplikacije.
Aplikacija je besplatna i dostupna za Android i iOS uređaje, a moguće ju je otvoriti i putem web preglednika.
Namijenjena je svim dobnim uzrastima, kako djeci tako i odraslima, koji žele naučiti kako pristupiti osobi s invaliditetom i ponuditi joj svoju pomoć.
Vezane vijesti

Luksuz bez grižnje savjesti! Sve što si možete priuštiti kao dm active beauty milijunaš...

Kakav umami! Velemajstor japanske kuhinje servira brunch zbog kojeg se želimo preseliti na Lošinj...

Testirale smo moćnu kombinaciju vitamina C i SPF-a: Mit ili idealan duo za ljetnu rutinu?...
