6 savjeta koje možete naučiti iz propalog startupa

Path.To je bio servis za pronalaženje poslova koji je nažalost došao do zida i morao se ugasiti, što nikada nije lagan zadatak za osnivače.

Saša Fišter sasa@zimo.co | 17.07.2013. / 10:30

6 savjeta koje možete naučiti iz propalog startupa

Path.To je bio servis za pronalaženje poslova koji je nažalost došao do zida i morao se ugasiti, što nikada nije lagan zadatak za osnivače.

Koliko su zapravo teške takve situacije možete znati samo ako se nađete u jednoj od njih, što vas ne mora obeshrabriti. U većini slučajeva startupi propadaju i to ne zato što njihova ideja ne funkcionira nego zato što većinom osnivači ne znaju voditi posao, s obzirom da ih je većina prvi puta zakoračila u poduzetničke vode.

Voditi biznis je težak posao, no s druge strane vrlo zabavan, odnosno edukativan. Naučit ćete mnoge stvari — na teži način — koje će vam pomoći u vašem životu. Da ne duljimo i previše filozofiramo, ovo su savjeti Jill Felske, šefice komunikacija u tvrtki Path.To koje su svi zajedno naučili na svom poduzetničkom putu.

1. Ne čekajte da vam se vaša strategija za zaradu učvrsne

"Izgradite i oni će doći", uvjerenje je koje je zavladalo startupima diljem svijeta. I mi smo upali u tu zamku, a problem je taj što taj model rijetko kada uspije. Mi smo krenuli u čvrstom vjerovanju da možemo izgraditi veliku, impresivnu bazu kupaca koji će pratiti naš rad. Na žalost, prevarili smo se. Podcijenili smo moć edukacije koje bi nam bila potrebna da prodam naš proizvod.

Monetizacija može biti zakašnjela misao kada je riječ o startupima. Cool proizvodi su super samo ako oni rješavaju pravi problem za koji su kupci spremni platiti!

2. Tehnologija sama po sebi nije rješenje

Ako vaš proizvod ne funkcionira kako ste očekivali, rad na pružanju osnovnih stvari kupcima je daleko važnije nego konstantno dodavanje novih mogućnosti, optimiziranje brzine učitavanja stranice i promjene smjerova. Usavršavanje tehnoloških stvari možete biti zabavno samo nekima od nas, no vrijednost proizvoda raste samo ukoliko dodajete vrijednost servisu koju ljudi smatraju korisnom.

3. Dvostrana tržišta su zeznuta

Graditi dvostrano tržište je teško. Uistinu teško. Ako bi išao ponovo raditi istu stvar, krenuo bi u jednom ili dva ključna grada, te ih ne bi proširivao tako dugo dok ne bi izgradio snažnu zajednicu za ljude koji traže posao i poduzeća koji vide vrijednost u našim proizvodima.

4. Gradite za kupce koje već imate

Proveli smo zaista mnogo vremena pokušavajući unaprijediti Path.To dodavajući nove mogućnosti, prilagođavali smo strategiju cijena i pokušavali smo naš proizvod omogućiti za što je više korisnika moguće. Ono što je važno jest da su vaši trenutni kupci ipak najvažniji. Ako se fokusirate i cijenite korisnike koje već imate, oni će odraditi posao u kojem će vam poslati nove korisnike

5. Komunikacija u timu i povjerenje je ključ

Komunikacija je vjerojatno najvažnija imovina vaše organizacije. Možete imati najbolji tim inženjera i dizajnera na svijetu, no to ništa ne znači ako ne možete zajedno raditi na rješavanju problema. Loša komunikacija obično uzrokuje pad morala.

Učiti kako brzo uočiti i riješiti probleme jedna je od najvažnijih lekcija koje smo naučili u našem procesu. Iako nismo mogli identificirati baš svaki problem, stvaranje okoline za otvorenu komunikaciju i povratne informacije bila je neizbježna.

Isto kako imate procese kako biste pratili "zdravlje" vašeg proizvoda i servera, netko u organizaciji mora obratiti pažnju na ljudski aspekt proizvoda.

6. Testirajte, testirajte, testirajte…i nakon toga naučite kako to pustiti

Jedna od najvećih stvari koju smo naučili jest testiranje efikasnosti proizvoda što je češće moguće. Uvijek se zapitajte rješavate li stvarno nečiji problem u njegovoj srži ili samo usavršavate trenutni proces. Prihvaćanje da nešto ne radi i mijenjanjem smjera je puno važnije nego napraviti nešto dobro iz prvog pokušaja.

Sve ove lekcije nisu nikakva novost. Ljudi godinama prolaze kroz ovakve situacije i pišu o njima. Problem je to što ih je teško apsorbirati i pogledati kritički na svoje poslovanje kada se nađete u problemima. 

Ako bi naš tim dobio zadatak da napravi samo jednu stvar, napravili bi ovako: vratili bi se korak unazad i dobro pogledali što radimo. Koji savjet možemo dobiti od mentora, članaka ili klijenata a koji bi mogli utjecati na bolji razvoj proizvoda već danas? Odgovori na ova pitanja mogli bi vam pomoći da ne naiđete na situaciju u kojoj morate zatvoriti vrata svog poduzeća.

Imate li vi neki savjet koji biste preporučili drugima? Napišite nam u komentaru ispod!

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti