Zagrebački inkubator poduzetništva, koji je od ove godine dio Algebre, proveo je selekcijski proces i odabrao 12 startupa koji će u sljedeća četiri mjeseca proći kroz inkubacijski program u ovom znanstveno-istraživačkom centru.
Tijekom tog procesa, odabrani timovi će sudjelovati u radionicama Algebra LABa te raditi s mentorom koji im je dodijeljen, ovisno o temi i sklonostima. Timovi pritom zajednički razrađuju svoju poslovnu strategiju, prototip usluge ili proizvoda i istraživanje tržišta. Istovremeno, kroz networking uče kako rješavati probleme uz pomoć kolega iz zajednice i kako se pozicionirati prema ostalim ponuđačima roba i usluga.
Algebra LAB pomoći će timovima da razrade svoju poslovnu strategiju, prototip usluge ili proizvoda, provedu istraživanje tržišta i izgrade svoju mrežu poslovnih kontakata u svijetu poduzetništva. Kroz networking s drugim startupima i mentorima, timovi će naučiti kako rješavati probleme uz pomoć kolega iz zajednice te kako se pozicionirati prema drugim ponuđačima proizvoda i usluga.
Timovima će biti omogućeno školovanje o svim aspektima razvoja startup projekta u suradnji s vrhunskim mentorima. Steći će znanja iz područja poduzetništva, pozicioniranja na tržištu, usmjeravanja na određeni segment kupaca, učiti će o marketinškom pristupu i najboljem načinu predstavljanja investitorima, što uključuje i razvoj vještina pitchanja. Pritom će sva ova znanja steći na vlastitom poduzetničkom primjeru, razvijajući svoj projekt.
Svoje su sudjelovanje u prvoj generaciji startup inkubatora po novom programu, a koji se oslanja na 11 prethodnih generacija programa Zagrebačkog inkubatora poduzetništva, osigurali sljedeći projektni timovi:
1.PP - Da digitalna proizvodnja i stare zanatske tehnike ručnog rada idu ruku pod ruku znaju Tea Duvnjak, Monika Zubović i Mirna Mihoković, umjetnice, dizajnerice i zaljubljenice u tradicijsku kulturu. Njihov projekt pod nazivom PP uz pomoć digitalnih metoda kao što su kodiranje i 3D modeliranje nastoji oživjeti dio kulturne baštine te na nekonvencionalan način inspirirati male promjene s velikim utjecajem; pružajući konzultacije, edukacije i usluge svojim korisnicima i partnerima.
2.ENERGY SHIFT - Kako Hrvatska ne bi ovisila o sirovinama koje mora uvoziti iz drugih zemalja (i na to trošiti velika sredstva) pobrinut će se Filip Koprčina koji je pokrenuo projekt Energy Shift te okupio tročlani tim koji čine - Ante Renić, student 5. godine FER-a koji se već i sada bavi obnovljivim izvorima energije, Domagoj Leko, student 3. godine ekonomije i Luka Lindić student 4. godine strojarstva. Energy Shift je platforma koja omogućava lakše financiranje energetskih projekata u području obnovljivih izvora energije kroz prikupljanje mikro zajmova, a s konačnim ciljem izgradnje elektrane.
3.SMART WAITER - Već je dobro poznato da je Hrvatska omiljena turistička destinacija velikog broja stranih posjetitelja. Kako bi turistima, ali i ugostiteljima olakšali narudžbu smještaja, hrane, pića… Dejan Kalanj, poduzetnik i zaljubljenik u informatičke tehnologije i Christian Jurišić, web i grafički dizajner pokrenuli su projekt Smart Waiter. Ovaj inovativni projekt kroz digitalno sučelje korisniku omogućava samostalno naručivanje, ali mu pruža i brojne druge korisne informacije kao što su interaktivne karte, informacije o javnom prijevozu, lokalnim događajima i sl., a sve u cilju što boljeg iskustva odmora u Hrvatskoj.
4.SMARTSTOP - Korištenje javnog prijevoza može biti ugodno pa čak i edukativno uz projekt SmartStop koji su pokrenuli Antonio Patljak, student 3. godine Arhitektonskog fakulteta te dobitnik Zlatne arene za vizualne efekte filma „Osmi povjerenik“, Ivan Popović, poduzetnik i student Algebre te Franjo Topić, također Algebrin student. SmartStop pametne stanice za javni prijevoz integriraju sve funkcije javnih usluga kao što su: informacije o vremenu i voznom redu, položaj vozila u stvarnom vremenu i predviđeno vrijeme dolaska, ali i neke neočekivane inovacije kao što su pregled obližnjih događaja i ustanova, besplatni Wi-Fi pristup internetu, punjenje mobilnih i ostalih uređaja putem Wireless i USB punjača, oglasni prostor u obliku digitalnih ekrana itd.
5.KIDCOIN - Svi znamo da klinci ne vole obaveze, ali jako, jako vole nagrade. Sa željom da na zabavan način potaknu djecu na obavljanje svojih obaveza, ali i na financijsko opismenjavanje, Ivanka Tirić Podoreški IT Risk Manager u Allianz Technology GmbH, Dubravko Ban, DevOps voditelj tima u SPANu, Ivo Drinković osnivač i CEO u CIVITAS VETUS i Sandra Kovačić Vešligaj, Voditelj projekta u HT, osmislili su KidCoin. Riječe je o platformi koja će roditeljima djece školske dobi omogućiti praćenje aktivnosti, zadataka i obaveza, te ih nagrađivati virtualnim novčićima koje će djeca moći koristiti za kupnju pojedinih artikala, ali i donirati u društveno odgovorne usluge.
6.DING - Kako bi studentima još tijekom studija pružili mogućnost da kroz prakse, edukacije i natjecanja steknu praktična znanja i vještine tražene na tržištu rada te im omogućili da pronađu svoj idealni posao, David Rey Hudček i Tomislav Krišto, suosnivači edukacijskog centra Štreberaj te Luka Marić, student 5. godine EFZG-a i pobjednik Case Study Competitiona Hrvatskog Telekoma i StartupZG natjecanja, kreirali su mobilnu aplikaciju DING. Osim što Ding studentima služi kao karijerni kompas i daje do znanja koje korake moraju poduzeti, poslodavcima koristi kao alat za regrutacijski marketing i employer branding.
7.HUMANA DIGITALNA INTELIGENCIJA (HDI) - Trojac Tomislav Krištof, ekspert za digitalni marketing i komunikacije s više od 20 godina iskustva te inicijator i kreator različitih studijskih programa na visokom učilištu Algebra, Helena Čop, studentica digitalnog marketinga na Algebri, trenutno je zaposlena u Ostendo Consultingu i Zlatan Morić, voditelj katedre za računalnu sigurnost na Visokom učilištu Algebra, pokrenuli su inicijativu Humana digitalna inteligencija s ciljem da otkriju opasnosti koje svima nama prijete u digitalnoj svakodnevnici. Sve naravno kako bismo mogli svoje misli i ponašanje usredotočiti prema zdravlju i kvalitetnijem životu. Razvojem modela po digitalnim segmentima HDI želi pomoći ljudima da razviju vještine i navike, što bi ih opet učinilo učinkovitijima digitalno, istodobno čuvajući njihovo fizičko i mentalno zdravlje.
8.JAYONE - Nije mala stvar upustiti se u Summer Work & Travel USA program i svaka pomoć u inicijalnom snalaženju je dobrodošla. S tim ciljem, Teo Toplak, Šimun Peša, Borna Boban i Tomislav Toplak osmislili su JayOne. Riječ je o platformi koja polaznicima programa pomaže pri samostalnom pronalaženju poslodavaca, ali ih i povezuje s drugim sudionicima programa diljem SAD-a unaprjeđujući tako njihovo iskustvo, ali i samu kvalitetu Summer Work & Travel programa.
9.JOBTAG - Traže se studenti/talenti… samo da nije te dosadne papirologije! Kako bi studentima, ali i poslodavcima olakšali zapošljavanje, entuzijastična ekipa developera u sastavu Bojan Došen, Stjepan Pavleković, Mario Vegh i Ivan Begović pokrenula je projekt JobTag. Ovaj projekt ima za cilj razvoj jedinstvenog sustava kojim bi se automatiziralo spajanje studenata s poslodavcima te skratio proces izdavanja ugovora i isplate.
10.VOLO - Kupnja avionske karte (posebno ako se to radi u posljednjem trenutku) može biti „skupi sport“. Kako bi korisnicima omogućili beskontaktnu, bezgotovinsku, ali i brzu kupnju avio karata putem pametnog telefona, tu je mobilna aplikacija Volo. Pomoću nje korisnici mogu pretraživati letove, uspoređivati cijene te kupiti najbolju opciju i sve to otiskom prsta putem telefona. Kako bi aplikacija bila potpuno sigurna za korištenje, tehnologija koja ju pokreće temelji se na biometrici. Iza ovog projekta stoje Tea Vrcić, Jose Pose, Developer i Veronica Rodriguez Cepeda, te UI/UX Lead koji surađuju kao duo, a zajedno su osmislili više od 14 aplikacija izrađenih u Google Play Store-u. Riječ je uglavnom o e-health aplikacijama za španjolsku vladu.
11.FLOORNAP - Volite putovati ali i uštedjeti na noćenjima? Visko, Rino i Hrvoje znaju kako vam pomoći i već su par koraka ispred vas. Naime, ovaj dinamični trojac je osmislio web aplikaciju FloorNap koja će omogućiti studentima, ali i ostalim niskobudžetnim korisnicima-putnicima znatno povoljnija noćenja te pritom popularizirati kulturu spavanja na podu (u vrećama za spavanje, naravno). Visko Plenković student je FER-a, Hrvoje Živković student EFZG-a, a Rino Duboković student je programskog inženjerstva na Algebri. Rino je ujedno i strastveni putnik te začetnik ideje projekta.
12.MUNDUS - Što kada bi poznate offline društvene igre spojili s pametnim telefonima? Odgovor na ovo pitanje imaju gimnazijalci Filip Hercig, Fran Zekan i Matija Fućek te FER-ovac Luka Dumančić. Oni su kreirali Mundus, pametnu društvenu igru koja za razliku od klasičnih društvenih igara omogućuje igračima da, ovisno o vlastitim interesima, biraju između tema o kojima žele igrati igru. Game modovima se korištenje Mundusa omogućuje u raznim situacijama - bilo to obiteljsko druženje, party kod prijatelja ili obrazovanje u školi.