Automobilske kompanije razmišljaju o potpuno novom načinu zarade koji bi im dugoročno mogao donijeti milijarde dolara prihoda. Po uzoru na internetske servise koje danas koristimo i za koje plaćamo mjesečnu pretplatu, uskoro bi mogli plaćati i pretplatu za korištenje nekih opcija u našim automobilima.

Cruise "Doslovno svjedočim budućnosti”: Cruiseovi autonomni taksiji uskoro će prevoziti putnike u San Franciscu

Neke su kompanije već počele eksperimentirati s takvim pretplatama za pristup novim opcijama, no tek treba vidjeti kako tržište dugoročno reagirati jer neki analitičari upozoravaju kako dio korisnika neće biti zadovoljan s njima jer bi mogli osjećati da dva puta plaćaju za istu stvar. Prvi put kada se nova opcija ugrađuje u automobil, a drugi put za njeno korištenje. No s druge strane, ovako se otvara mogućnost kupcima automobila da plaćaju samo one opcije koje zaista i koriste u vozilu.

Također, korištenje dodatnih opcija moglo bi utjecati i na početnu cijenu vozila. Ona bi mogla biti manja pri kupovini, a kada npr. vlasnik otplati kredit, onda nakon par godina može aktivirati neke nove opcije koje su bile dostupne u samom automobilu, ali ih nije mogao koristiti, tj. nije ih plaćao.

Neke su automobilske kompanije poput Lexusa, Toyote i Subarua već počele naplaćivati mogućnost otključavanja i paljenja automobila putem aplikacije, u nekim BMW-ima vlasnici mogu plaćati za mogućnost automatskog paljenja dugih svjetala, a kompanija je razmišljala i o naplaćivanju korištenja grijanih sjedala. General Motors i Ford korisnicima nude pretplatničke planove za korištenje asistenta u vožnji po autocestama.

Stanice za razmjenu baterija Je li ovo scenarij budućnosti i zamjena za benzinske stanice?

S obzirom na to da se te usluge nude kao pretplata i, ovisno o usluzi, korisnici za njih moraju plaćati mjesečne cifre od 10 do 25 dolara, čime se otvara potpuno nova mogućnost zarade za proizvođače automobila jer nakon što prodaju vozila, na njima će moći dodatno zarađivati svaki mjesec.

Ovo tržište pretplatničkih usluga za vozila i dalje je u povoju te možemo očekivati da će tvrtke u budućnosti eksperimentirati s pretplatama za različite opcije te bi do kraja desetljeća to moglo postati tržište vrijedno više desetaka milijardi dolara. Npr. kako prenose na Business Insideru, Stellantis, Ford i GM do kraja ovog desetljeća očekuju da bi od servisa mogli zarađivati 20-ak milijardi dolara godišnje.
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju