Kako bi mogao izgledati autonomni javni prijevoz u kojem autobusima, umjesto ljudi, upravljaju računala, možemo vidjeti na primjeru Malage. Naime, u tom španjolskom gradu, na dionici dugoj oko 8 km između luke i centra grada prometuje i putnike prevozi autobus kojim upravlja - računalo. Naravno, opremljen je raznim senzorima, kamerama i ostalom naprednom tehnologijom, a kako u Španjolskoj nema regulative koja bi omogućila da autonomna vozila nemaju nadzor, na prednjem sjedalu autobusa ipak se nalazi profesionalni vozač.

Waymo One (Foto: Waymo) Novi veliki korak za revoluciju prijevoza: Robotaksiji stižu i na ceste San Francisca

On, dakle, ne upravlja vozilom, već je tu samo za slučaj ako računalo donese neku pogrešnu odluku ili se ne snađe u određenim prometnim situacijama. Na The Guardianu kažu kako je ovo prvi takav projekt u Europi u kojem putnike prevozi autonomni električni autobus na dionicama na kojoj cestu dijeli s ostalim sudionicima u prometu, odnosno ne vozi se nekim sigurnim cestovnim trakama ili dionicama na kojima nema ostalih vozila.

Ovaj, za europsko tržište revolucionaran projekt, pokrenut je u javno-privatnom partnerstvu te je za njega osnovan poseban konzorcij koji predvodi španjolska prijevoznička kompanija Avanza, dok je za proizvodnju također zadužena jedna španjolska kompanija - Irizar. Durban Carmona iz Avanze medijima je rekao kako njihov autonomni autobus cijelo vrijeme zna gdje se nalazi i što se nalazi oko njega, a zahvaljujući tehnologiji koja je implementirana i na gradske semafore, dobiva obavijest o crvenim svjetlima kako bi se na vrijeme mogao zaustaviti.

AutoX Revolucija na četiri kotača širi se i u Kini: U Shenzhenu će putnike prevoziti robotaksiji

Autobus je dug 12 metara te može primiti 60 putnika, a njegovim računalom upravlja umjetna inteligencija koja, na temelju prometnih podataka koje svakodnevno prikuplja, konstantno unaprjeđuje svoje odluke kako bi vožnja bila što sigurnija i kako bi jednom računala mogla u potpunosti sama upravljati vozilima javnog prijevoza, bez potrebe za backup vozačem.


 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju