Prije deset godina počela je prodaja iPhonea, pametnog telefona koji je u potpunosti promijenio mobilno tržište te je Apple do sada prodao više od milijardu ovih uređaja, ostvarivši rekordnu zaradu, a Apple je na krilima iPhone postao najvrjednija kompanija na svijetu. Iako je većina medija u to vrijeme hvalila iPhone, dio ljudi – pogotovo konkurencija, odmahnuli su rukom i nisu smatrali da im Apple može biti konkurencija.
Ovo su neki od komentara ljudi koji nisu vjerovali u uspjeh iPhonea te ih je, nakon deset godina i uoči predstavljanja "najjačeg iPhonea ikad" zanimljivo ponovno pročitati:
"Nema šanse da će iPhone uzeti značajan dio tržišta. Nema šanse" – ovako je 2007. govorio Microsoftov izvršni direktor Steve Ballmer. Udio Microsoftovog mobilnog operativnog sustava danas je pao ispod jedan posto, dok udio iPhonea na globalnom tržištu iznosi 15 posto, no što je još važnije, ova kompanija zarađuje daleko najviše novca na mobilnom tržištu.
Poput Ballmera, niti jedan od tadašnjih direktora iz Microsofta Richard Sprague nije bio oduševljen Appleovim telefonom te je rekao kako ne može vjerovati da se tako velika pozornost posvećuje iPhoneu te se pitao tko bi, osim najvećih Appleovih fanova, poželio takav uređaj.
Tri godine poslije, nakon što je Microsoft lansirao novu verziju mobilnog operativnog sustava Windows Phone, održali su "sprovod" za iPhone, no njihov "pokojnik" i dalje se drži jako dobro.
Jim Balsillie iz RIM-a koji je tada bio jedna od dominantnih mobilnih kompanija na svijetu, Appleov telefon smatrao je samo još jednim konkurentom na zasićenom tržištu na kojem korisnici već imaju veliki izbor. Smatrao je kako iPhone neće ugroziti BlackBerry – ostalo je, kako se to kaže, povijest.
Izvršni direktor Palma Ed Colligan prije izlaska iPhonea rekao je kako je njegovoj kompaniji trebalo nekoliko godina učenja i mučenja dok nisu napravili pristojan telefon, a to neće uspjeti "PC ekipi", odnosno računalnim kompanijama poput Applea koje ne mogu tek tako uletjeli na ovo tržište.
Anssi Vanjoki iz Nokije iPhone je usporedio s Macovima za koje je smatrao da su na početku privukli veliku pozornost, no njihov utjecaj na globalno tržište nije bio velik i vjerovao je kako će biti slično i s Appleovim ulaskom na tržište pametnih telefona.
Niti tadašnji direktor Nokije Olli-Pekka Kallasuvo nije smatrao da im iPhone predstavlja prijetnju i da bi Nokia zbog Applea trebala promijeniti način razmišljanja i poslovanja.
Sa svojom izjavom proslavio se i izvršni direktor Motorole Ed Zander koji je na pitanje kako se namjeravaju nositi s Appleom i njihovim iPhoneom, odgovorio pitanjem: "Kako će se Apple nositi s nama".
Zanimljivo je danas podsjetiti se i tadašnjeg razmišljanja poznatog tehnološkog novinara Johna Dvoraka koji je u kolumni za MarketWatch napisao kako Apple s iPhoneom riskira reputaciju kompanije koja ne može pogriješiti – bilo bi im bolje da dizajn iPhonea prodaju nekim "luzerima" koji će na njega potrošiti svoj marketinški budžet, a Apple će se moći opravdati zbog tržišnog neuspjeha.
Podsjetimo, Apple je lansirao iPhone u vrijeme dok su mobilnim tržištem vladale kompanije poput Nokije i RIM-a koje se nisu mogle/htjele prilagoditi velikim promjenama koje su započele s iPhoneom i u kratko vrijeme izgubili su veliki udio na tržištu i nikad se više nisu oporavile.
Izvor: Business Insider