Jeste li ikad pročitali Uvjete korištenja neke aplikacije ili računalnog programa? I pri tome mislimo na cijeli dokument, a ne samo prvih nekoliko rečenica?

Studija koju je proveo BBC analizirala je koliko su dugački Uvjeti korištenja nekih od najpopularnijih aplikacija koje milijuni (pa čak i milijarde) koriste diljem svijeta. I rezultati su zaista impresivni.

Kad bi se netko uhvatio čitanja svih Uvjeta korištenja 13 najpopularnijih mobilnih aplikacija na engleskom jeziku, među kojima su TikTok, WhatsApp i Zoom, trebalo bi mu ukupno 17 sati i pet minuta. Pri tome bi ukupno pročitao 128 415 riječi što je dulje od bilo kojeg od prva tri romana o Harryju Potteru odnosno u rangu s klasicima poput "Razum i osjećaji" Jane Austen te "Schinlerova lista" Thomasa Keneallyja.

Rekorder u duljini Uvjeta korištenja je Microsoft Teams s 18 282 riječi za što je u prosjeku potrebno dva i pol sata čitanja. Prate ga Candy Crush (14 189), Twitter (11 022) i Facebook (8 588). Samo za usporedbu, Uvjeti korištenja Facebooka na hrvatskom jeziku imaju nešto više od 3800 riječi, ali tu nisu ubrojena i pravila privatnosti koja su uključena u britansko istraživanje. 

Istraživačica privatnosti Stephanie Hare istaknula je za BBC da i duljina i jezik u tim Uvjetima korištenja toliko kompliciran, da ga djeca, ali i odrasli teško mogu razumijeti i dati informiran pristanak na njega. A alternativa, ako ne žele pristati na te uvjete? Pa zapravo i ne postoji, jer u 21. stoljeću teško je zamisliti život bez pametnog telefona, računala ili aplikacija i programa koje koristimo na internetu.

Izvor: BBC