Posljednje godine obilježile su velike promjene na tržištu osobnih računala te su pametni telefoni i tableti mnogima (djelomično) zamijenili prijenosna i stolna računala tako da je veliki broj ljudi, umjesto u novi laptop, novac uložio u kupovinu tableta. Tijekom posljednja tri mjeseca ove godine isporučeno je nešto više od 70 milijuna računala, dok je u istom razdoblju 2010. godine isporučeno oko sto milijuna računala tako da je veliki pad potražnje za klasičnim računalima zabilježen je i nakon što je Microsoft predstavio Windows 10 (neki analitičari ranije su djelomično krivili Windows 8 za slabiju prodaju PC-a).

No, dok je ukupno tržište u padu, informacije analitičara iz IDC-a kažu kako je povećana potražnja za snažnim hardverom i gamerskim računalima, a prema Digital Trendsu – ono najbolje tek dolazi. Naime, ove godine napokon bi se na tržištu trebale pojaviti naočale za virtualnu stvarnost Oculusa i HTC-a i Valvea čija će cijena, barem kada je Oculus Rift u pitanju, biti veća od ranije najavljivane i iznosit će 600 dolara, a zahtijevat će snažan hardver, odnosno brže i jače procesore, memoriju i grafiku. Potražnja za ovakvim uređajima za virtualnu stvarnost 'stvorit će pritisak' na Intel, AMD i Nvidiju koji će morati uložiti još više resursa u razvoj hardvera kako bi pružili savršeno iskustvo virtualne stvarnosti. Trenutni hardverski zahtjevi za Oculus Rift naočale uključuju Intelove i5-4590 ili bolje procesore, Nvidia GTX 970 ili AMD 290 grafiku, 8GB RAM-a, HDMI 1.3 izlaz, tri USB 3.0 i jedan USB 2.0 priključak te Windows 7 SP1 ili noviji operativni sustav, a novi modeli ovakvih naočala u budućnosti vjerojatno će zahtijevati još jači hardver.

Cijena kompleta koji uključuju naočale za virtualnu stvarnost i dovoljno snažna računala (poput Dellovih, Alienwareovih i Asusovih) iznosi 1,600 dolara – iako je riječ o velikim ciframa, dio ljudi koji dugo vremena nisu kupili novo stolno računalo (većini korisnika koji nisu gameri ili profesionalci – programeri, grafičari i slično, dovoljan je običan prijenosnik), upravo bi zbog ove nove računalne platforme mogao posegnuti dublje u džep i kupiti snažnu mašinu s kojom će moći uroniti u svijet virtualne stvarnosti koja će omogućiti potpuno novo iskustvo gledanja filmova i igranja video igara, odnosno ova bi tehnologija mogla u potpunosti promijeniti način na koji gledamo utakmice.

Iako ovakva računala neće preokrenuti situaciju na PC tržištu, virtualna stvarnost donijet će na tržištu novi zamah i utjecati na povećanje potražnje za (snažnim) stolnim računalima kakvo nije zabilježeno već godinama.