On nije klasičan direktor neke automobilske kompanije, već daje dojam osobe kojoj je mjesto među mladim šefovima startup kompanija Silicijske doline. Tome ide u prilog što je svoj biznis, kao i brojni startupovi koji su kasnije postali kompanije teške stotine milijardi dolara, također pokrenuo iz garaže. Tako su na BBC-u opisali Matu Rimca, kojeg su britanskoj javnosti predstavili kao proizvođača hiperautomobila koji se nije htio odreći svoga sna te su, naravno, podsjetili da ga se često uspoređuje s Elonom Muskom.

Hrvatski mediji o Mati Rimcu pišu već godinama te nam su nam njegovi počeci s prerađenim zelenim BMW-om dobro poznati, a o toj strasti za automobilima i želji da jednom sam počne s razvojem vlastitih automobila, koliko god da se to činilo nemoguće iz jedne Hrvatske, razgovarao je i s novinarom BBC-a. Opisao je kako njegova ideja o proizvodnji vlastitog automobila na zagrebačkom sveučilištu nije naišla na pozitivan odjek te su mu rekli da to u Hrvatskoj nije moguće pa mu je najbolje da što prije odustane od toga. Srećom, nije ih poslušao i nastavio je slijediti svoju strast.

Iako je Rimac najpoznatiji po svojim jurilicama Concept_One i C_Two, u tekstu se naglašava kako je to samo dio poslovnog modela kompanije iz Svete Nedelje. Mate Rimac na vrijeme je shvatio kako ljudi ne žele ulagati u hiperautomobile, već u isplativi i skalabilni poslovni model, a u slučaju Rimac Automobila to su tehnološka rješenja i stručnost koju danas koriste i drugi proizvođači električnih automobila. Zahvaljujući tome kompanija je uspjela privući izvor financiranja i osigurati rast, a upravo investicije u kompaniju najbolje govore o uspjehu koji je dosad postignut, kao i o velikom potencijalu Rimac Automobila.

Rimac ima veliku šansu

Nakon investicije 2018., Porsche je postao 10-postotni vlasnik kompanije, taj je udio naknadno povećan na 15,5 posto, a godinu poslije Hyundai i Kia u kompaniju su uložili 80 milijuna eura. Zamjenik predsjednika i financijski direktor Porschea Lutz Meschke iznimno je zadovoljan investicijom u Rimac Automobile jer, osim vrhunske tehnologije koja se razvija u Svetoj Nedelji, kaže kako se vrijednost kompanije od ulaganja višestruko povećala.

Same pohvale za Rimca imaju i analitičari automobilskog tržišta s kojima su razgovarali novinari BBC-a. Matthias Schmidt smatra kako je trenutačna situacija na tržištu, a to je da benzinci i dizelaši plešu svoj posljednji tango, dok se automobilske kompanije okreću električnim automobilima, predstavlja veliku priliku za Rimac Automobile. Kaže kako su automobilske kompanije prisiljene na elektrifikaciju, no brojne manje i srednje tvrtke nemaju sredstava same krenuti u razvoj vlastitih električnih automobila pa se moraju okrenuti partnerima i kupovini tehnologije.

Još veće pohvale za tvrtku iz Svete Nedelje stižu od profesora Davida Baileyja koji na Sveučilištu u Birminghamu predaje industrijske strategije. On kaže kako se na Matu Rimca gleda kao na “pravog disruptora”, dakle osobu koja bi mogla u potpunosti promijeniti tržište: Njegova je kompanija došla niotkuda, njihovi su proizvodi zaista uzbudljivi i razvili su brend oko hiperautomobila. Kaže kako se danas tehnologija razvija zaista brzo te da bi u njoj Rimac mogao imati veliku ulogu.