zimo mobile logo
  • Tehnologija
  • Znanost
  • Društvene mreže
  • Esport
  • Business
Prati nas:
Upravljaj obavijestima
  • Prijavi se na newsletter
  • Imaš priču? Pošalji
  • Pišite nam
  • Uredništvo
  • Oglašavanje i marketing
  • Uvjeti korištenja
  • Vijesti
  • Video
  • Zadovoljna
  • Tech
  • Blog
  • Nova TV
  • Doma TV
Nova TV
  • Vijesti
  • Video
  • Zadovoljna
  • Tech
  • Blog
  • Nova TV
  • Doma TV
  • zimo logo
  • Tehnologija
  • Znanost
  • Društvene mreže
  • Esport
  • Business
Prati nas:
  • Dnevnik.hr
  • Vijesti
  • Sport
  • Showbizz
  • Lifestyle
  • Putovanja
  • Zdravlje
  • Biznis
  • Zabava
  • Teen
  • Tv
Društvene mreže

Društvene mreže osobna su karta benda: Fanovi vole vidjeti i ljudsku stranu glazbenika

Za bendove najvažniji je YouTube, no najbolja promocija i osnovna djelatnost bendova su ipak koncerti, rekao nam je glazbenik i basist Konrad Lovrenčić

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 24.11.2018. / 07:16 komentari

Podijeli

Elemental (Foto: Kristijan Smok) (Foto: Kristijan Smok)

Možemo reći da danas većina bendova, od onih koji tek počinju i traže svoj put do uspjeha pa do iskusnih glazbenika i grupa iza kojih su stotine pjesama i koncerata, ne može zamisliti svoje djelovanje bez profila na društvenim mrežama i kanala na YouTubeu. Ove platforme savršeni su promotivni alati za objavu komentara, fotografija i videozapisa (pogotovo spotova) te su jednostavan i učinkovit način za povezivanje i komunikaciju s fanovima.

tri vijesti o kojima se priča Cjepivo protiv bolesti COVID-19 BioNTecha Provedena na 30 milijuna ljudi Umire li se više od cjepiva protiv korone? Objavljeni rezultati velike studije Širenje stanica raka Novo istraživanje upozorava Ove dvije generacije sve češće obolijevaju od rijetkog oblika raka čiji se simptomi lako mogu krivo interpretirati Tragovi dinosaura, ilustracija Jedinstveno nalazište Rekordno otkriće u Boliviji: Gdje god pogledate, tlo je prekriveno njima!

No korištenje i upravljanje digitalnim alatima i platformama nije jednostavno te, ako žele da njihova online promocija bude što učinkovitija, bendovi moraju imati razvijenu digitalnu strategiju – kombinaciju oglašavanja, komunikacije i objavljivanja zanimljivog sadržaja koji će biti namijenjen ciljanoj publici. Također, korištenje YouTubea putem programa partnerstva omogućuje i priliku za dodatnu zaradu od reklama koje se prikazuju uz videozapise objavljene na Googleovoj videoplatformi.

O tome kako glazbenici i bendovi mogu što uspješnije koristiti digitalne kanale i platforme poput YouTubea, Facebooka i Instagrama razgovarali smo s Konradom Lovrenčićem Konijem, glazbenikom i basistom koji vodi digitalnu strategiju za bendove u kojima svira kao što su Elemental, Mixed up Mary, Kries i Chui te za projekt MIMO udruge Vibra.

Zahvaljujući godinama rada s digitalnim alatima, konstantnoj edukaciji na ovom promjenjivom tržištu, kao i činjenici da doslovno živi glazbu i savršeno je upoznat sa svim tajnama glazbene industrije, njegovo znanje i iskustvo iz prve ruke odličan su putokaz svim (mladim) bendovima koji pokušavaju pronaći dobitnu kombinaciju promocije na YouTubeu, Facebooku i drugim društvenim mrežama.

Također, neprocjenjivo je i offline iskustvo s brojnih nastupa i koncerata te Koni posebno naglašava kako je, kada su glazbenici i bendovi u pitanju, na prvom mjestu sam proizvod, odnosno – kvalitetna glazba. Digitalna strategija od velike je važnosti, no publika se ne ipak stvara na društvenim mrežama i na internetu, ona se stvara i "osvaja" na koncertima.

Za komentar o sadržaju koji prolazi na YouTubeu upitali smo i Remi, zaštitno lice Elementala od osnutka ove grupe.


Nema univerzalnog pravila. Treba koristiti sve!

Objasni nam kako postati dio partnerskog programa na YouTubeu putem kojeg se počinje zarađivati na ovoj platformi?

Za partnership program postoje uvjeti koje kanal treba ispunjavati. Tisuću pretplatnika i 4000 sati pregleda videa u zadnjih 12 mjeseci. U slučaju benda moguće je ući u program partnerstva i s manjim brojkama ako iza benda stoji veća izdavačka kuća i preko svojih kanala predloži kanal za partnership program.

  Elemental (Foto: Kristijan Smok) (Foto: Kristijan Smok)

Na koje sve načine autori zarađuju od YouTubea – samo od oglasa koji se prikazuju unutar videozapisa ili postoje i drugi načini zarade? Jeste li imali nekakva sponzorstva zahvaljujući kojima ste dodatno zaradili pored reklama unutar spotova na YT-u?

Zarada je primarno od reklama. Do sada nisam radio sa sponzorstvima.


Koja se vrsta oglašavanja, tj. oglasa koje ste koristili u promotivnim kampanjama pokazala najučinkovitijom?

Nema univerzalnog pravila. Treba koristiti sve. Postoje tri vrste oglasa – pretraživački, onaj koji se pokazuje na Googleu i vezan je za ključne riječi pretraživanja. Display oglasi koji rade na principu bannera koji se pokazuju na stranicama koje imaju integrirane reklame – banner koji vam se otvori preko videa na YouTubeu, ali ne prekida video i oni baneri koje viđate po portalima i web-stranicama. Treća vrsta je video, oglasi koji se pokazuju prije ili za vrijeme videa koji gledate.

Koja vrsta oglasa radi najbolje, ovisi o kampanji i ciljevima. Mi postavimo sve tri vrste oglasa i analiziramo koji oglas za koju kampanju najbolje radi pa se nakon dva-tri dana koncentriramo na onu vrstu oglasa koja se pokaže najboljom. To su svakodnevna podešavanja, analiziranja, testiranja i praćenja brojki.

 

Na koje se sve načine može povećati broj pregleda, a s time i zarada na ovoj mreži?

Content is king – tako je bilo i tako će i biti. Sadržaj je najvažniji. Kvalitetan sadržaj, bili to spotovi, how to videi, tutoriali ili bilo što treće. Kad imate kvalitetan, primamljiv video i znate kojoj se publici obraćate, imate sve predispozicije za napraviti kvalitetnu kampanju i uložiti u reklame, naravno sve to paralelno uz dijeljenje na društvenim mrežama, člancima na portalima i sve ostale vrste besplatnog marketinga. Zarada je vrlo mala. Nema podatka koliko se zarađuje na tisuću, sto tisuća ili milijun pregleda. Značajnije prihode mogu očekivati oni koji redovito objavljuju videe i imaju desetke tisuća pretplatnika i stotine tisuća pregleda videa.

Ljudi puno više reagiraju na personalizirani sadržaj

Kakav sadržaj najbolje prolazi na YouTubeu – objavljujete li samo spotove ili i neki dodatni sadržaj?

Opet nema pravila što prolazi najbolje. Uglavnom objavljujemo spotove, a za ostali sadržaj priznajem, mogli bismo si dati malo više truda. Imamo nekih ludorija (ne muzičkih) videa na kanalu, a to je zanimljivo ljudima. Ljudi vole vidjeti što se događa i iza scene, na putu, u studiju i svim situacijama u kojima nisu prisutni kao, recimo, na koncertu. To je zdrava znatiželja.

Na priču o sadržaju nadovezala se i Remi:

Shvatili smo koliko god da su spotovi atraktivan sadržaj za YouTube, ljudi puno više reagiraju na personalizirani sadržaj, npr. neke snimke s odlaska na svirke i probe gdje se vidi neko naše pravo ja. Spot će doživjeti veći doseg među ljudima koji slušaju Elemental, a pravim fanovima personalizirani videozapisi puno će više značiti.

Kakav je vaš savjet za glazbenike koji tek počinju – kakvu strategiju primijeniti, postoje li kakvi trikovi s kojima se može prevariti algoritam?

Hahaha trikovi…ima trikova, naravno, tipa kupovanje pretplatnika i pregleda, ali ja tomu ne vidim smisao. Želite li znati koje su stvarne brojke i interes za vas ili vam je bitno da su te brojke što veće? Ako je ovo drugo, samo dajte, ali moguće da će vam kanal biti izbrisan ili nekako onesposobljen. To je trenutno tako, vrijediš koliko imaš pregleda, lajkova, pretplatnika, a to ustvari uopće nije točno.

Ne mogu to dovoljno naglasiti! Otvorite FB, YT, TW, IG ili samo jedan servis od navedenih, ali ga koristite. Društvene mreže su izvrsna osobna karta benda. Digitalno oglašavanje nije nešto što se namjesti i zaboravi, nego se time treba baviti konstantno. Ako se netko u bendu razumije u te stvari, sjajno, nek se uz muziku i time bavi. Ako ne zna nitko, onda ostaje naći jednu od mnogobrojnih firmi koje se time bave, no mladi bendovi obično nemaju sredstava za to pa im ostaje naučiti i proći online tečajeve koji su besplatni.

Savjet za mlade bendove ima i Remi:

Savjet mladim bendovima da stavljaju što više personaliziranog sadržaja povezanog sa sadržajem koji se može vidjeti na Storyju Instagrama, kratki isječci iz bendovskog života, čak i iz privatnog života frontmena ili istaknutijih članova benda, da se pokaže ta neka ljudska strana koja nije toliko režirana kao spot.

Što se tiče zarade, bitno je za svaki bend i izvođača da monetizira svoj kanal i preporučila bih da pokušaju videosadržaj odvojiti od diskografske kuće jer diskografska kuća uprihodi i sitan novac koji se zaradi od YouTubea. Kažem sitan jer smo daleko od nekih svjetskih standarda zarađivanja od YouTubea, za sada se to više vrti na nekoj popularnosti, a manje na zaradi, izuzev youtubera koji su izuzetni popularni u regiji.

Najbolja promocija i osnovna djelatnost benda su koncerti

Konrad Lovrenčić (Foto: Soundreport) (Foto: Soundreport)

Možeš li ocijeniti koliko je vama pomagao YouTube u promociji, privlačenju novih fanova i, naravno, zaradi?

Kod nas se glazba najviše sluša preko YouTubea, tako da puno pomaže, a koliko točno, teško je reći. Dosta. Ja držim da treba koristiti sve načine promocije, od flayera i naljepnica do društvenih mreža i Googleovih oglasa. Što god se pokaže da funkcionira za bend. U slučaju Elementala, kada je album Male stvari bio hit album, YouTube nije postojao, što je znak da je album prošao zbog glazbe, a ne marketinških trikova.


Kako funkcionira Elemental i vaša online strategija, reci nam nešto više o tome?

S obzirom na to da imamo više od 22 000 pretplatnika na YouTubeu, na Facebooku 70000 lajkova, na Twitteru 2600 followera i 5600 pratitelja na Instagramu, stvorili smo dobru bazu tijekom godina. Naša strategija se bazira na tome da svi koju su pretplaćeni na naše kanale budu prvi na meti oglašavanja jer su to ljudi koje novosti o bendu zanimaju, a zatim ciljamo one za koje mislimo da bi ih moglo zanimati. Napravimo sve vrste kampanja na FB i YT pa analiziramo i pratimo koja kampanja i koji oglas najbolje kotiraju. U Elementalu se time bavimo naš manager Zvone i ja.

 

Osim YouTubea, s kojim se još kanalima najviše služite te koji bi kanal za uspjeh Elementala ocijenio najvažnijim, YouTube ili Facebook?

Osim YouTubea, imamo profil na Facebookuu, Instagramu i Twitteru. Iako su drušvene mreže prihvaćene i veliki postotak ljudi ih koristi, ipak su to zatvorene zajednice pa se preko Google adsa i display kampanja reklamiramo na portalima i web-stranicama koje imaju bannere za one koji ne koriste nijedan od tih servisa. Na Facebooku su ljudi koji su naša ciljana publika najaktivniji.

YouTube je najvažniji za nas kao bend jer će se pjesme i spotovi tamo tražiti, a ukupan doseg je zbroj svih servisa. Analitiku treba pratiti i skupljati podatke o publici i njihovim navikama, ali ipak su nabolja promocija i osnovna djelatnost benda koncerti. 

 

I za kraj, reci nam kakvi su ti planovi vezani uz nastupe do kraja godine. 

S bendom Chui sviram u Splitu u Kocki 30.11., Mixed up Mary će imati promociju novog albuma u KSET-u 6.12., u Poreču sviram s Elementalom 7.12. pa onda Chui u Zagrebu u Saxu 8.12.. Elemental slavi dvadeset godina u Tvornici kulture 14. i 15.12., dok Mixed up Mary ima koncert u Velikoj Gorici 19.12.

PODIJELJENO 0 PUTA

Podijeli

aktualno najčitanije
Stiže Googleov gadget koji bi jednom mogao zamijeniti pametne telefone
Povratak na tržište
Stiže Googleov gadget koji bi jednom mogao zamijeniti pametne telefone
Povijesna odluka stupila je na snagu: Prva zemlja na svijetu zabranila je društvene mreže za mlađe od 16 godina
Zabrana
Povijesna odluka stupila je na snagu: Prva zemlja na svijetu zabranila je društvene mreže za mlađe od 16 godina
Nezaustavljivi robotaksiji: Broj vožnji raste velikom brzinom, a najavljeno je širenje na nova tržišta
Veliki uspjeh
Nezaustavljivi robotaksiji: Broj vožnji raste velikom brzinom, a najavljeno je širenje na nova tržišta
Umire li se više od cjepiva protiv korone? Objavljeni rezultati velike studije
Provedena na 30 milijuna ljudi
Umire li se više od cjepiva protiv korone? Objavljeni rezultati velike studije
Još jedan proizvođač automobila eksperimentira s oglasima tijekom vožnje, vozači izvan sebe od bijesa
Kontroverzna praksa
Još jedan proizvođač automobila eksperimentira s oglasima tijekom vožnje, vozači izvan sebe od bijesa
Naš prvi suparnik na SP-u: Je li ovo tajno oružje engleske nogometne reprezentacije?
Ulažu veliki novac
Naš prvi suparnik na SP-u: Je li ovo tajno oružje engleske nogometne reprezentacije?
Umire li se više od cjepiva protiv korone? Objavljeni rezultati velike studije
Provedena na 30 milijuna ljudi
Umire li se više od cjepiva protiv korone? Objavljeni rezultati velike studije
Rekordno otkriće u Boliviji: Gdje god pogledate, tlo je prekriveno njima!
Jedinstveno nalazište
Rekordno otkriće u Boliviji: Gdje god pogledate, tlo je prekriveno njima!
Ove dvije generacije sve češće obolijevaju od rijetkog oblika raka čiji se simptomi lako mogu krivo interpretirati
Novo istraživanje upozorava
Ove dvije generacije sve češće obolijevaju od rijetkog oblika raka čiji se simptomi lako mogu krivo interpretirati
Ukrajinci sada imaju širok raspon oružja dugog dometa za napade duboko u ruski teritorij
Neprestano razvijaju nova rješenja
Ukrajinci sada imaju širok raspon oružja dugog dometa za napade duboko u ruski teritorij
Kineske mobilne kompanije žele Appleu oteti korisnike: Ovo je njihov najveći adut u borbi s iPhoneom
Nemilosrdna borba
Kineske mobilne kompanije žele Appleu oteti korisnike: Ovo je njihov najveći adut u borbi s iPhoneom
Koristite ovaj model iPhonea? Vrijeme je da kupite novi
Evo i zašto
Koristite ovaj model iPhonea? Vrijeme je da kupite novi

Vezane vijesti

Ne propustite ni ovo

vijesti
Trovanje ugljičnim monoksidom u okolici Našica
OPASNA SITUACIJA
Užas na istoku Hrvatske: Majka uključila dva uređaja istovremeno, djeca završila u bolnici!
Djevojčica iz Engleske preminula zbog opasnog online trenda
Roditelji upozoravaju
Tragedija u obiteljskoj kući: 13-godišnjakinja preminula zbog opasnog trenda
Beograđanku šokirao potez žene u Zagrebu, evo što se dogodilo na kolodvoru: "Nije mi bilo na kraju pameti da će to napraviti"
putovanje u Hrvatskoj
Beograđanku šokirao potez žene u Zagrebu, evo što se dogodilo na kolodvoru: "Ni na kraj pameti mi nije bilo da će to napraviti"
show
Gdje je danas Marko Bošnjak?
više nije u zagrebu
Marko Bošnjak nakon mjeseci šutnje otkrio gdje trenutačno živi i što radi
Marko Perković Thompson najavio koncert u Poreču
fanovi oduševljeni!
Thompson najavio novi koncert, sam je objavio vijest: ''Bilo je i vrijeme...''
Tko je supruga Davora Gobca?
samozatajna plavuša
Tko je supruga Davora Gopca? Nekad je i sama punila pozornice, no onda se povukla iz javnosti
zdravlje
Gripa i korona zajedno: Ovo su prvi znakovi da imate oba virusa odjednom
Piše liječnik
Gripa i korona zajedno: Ovo su prvi znakovi da imate oba virusa odjednom
Ne ignorirajte svoj gluteus: Oblik stražnjice može vas upozoriti na ozbiljne probleme!
Novo istraživanje
Ne ignorirajte svoj gluteus: Oblik stražnjice može vas upozoriti na ozbiljne probleme!
7 namirnica bogatih proteinima koje žene starije od 50 godina trebaju jesti svaki tjedan
Za očuvanje mišićne i koštane snage
7 namirnica bogatih proteinima koje žene starije od 50 godina trebaju jesti svaki tjedan
zabava
Ovako se Balkanac prevozi Mercedes! Scena nasmijala cijelu regiju
Urnebesno
Ovako Balkanac prevozi Mercedes! Scena nasmijala cijelu regiju
Konobar u poznatom njujorškom restoranu progovorio na hrvatskom i oduševio sve prisutne
Reakcije gostiju su sve
Konobar u poznatom njujorškom restoranu progovorio na hrvatskom i oduševio sve prisutne
Beba je fakin već od malih nogu, pogledajte urnebesnu snimku koju je podijelila mama
Preslatko!
Beba je fakin već od malih nogu, pogledajte urnebesnu snimku koju je podijelila mama
tech
Umire li se više od cjepiva protiv korone? Objavljeni rezultati velike studije
Provedena na 30 milijuna ljudi
Umire li se više od cjepiva protiv korone? Objavljeni rezultati velike studije
Rekordno otkriće u Boliviji: Gdje god pogledate, tlo je prekriveno njima!
Jedinstveno nalazište
Rekordno otkriće u Boliviji: Gdje god pogledate, tlo je prekriveno njima!
Ove dvije generacije sve češće obolijevaju od rijetkog oblika raka čiji se simptomi lako mogu krivo interpretirati
Novo istraživanje upozorava
Ove dvije generacije sve češće obolijevaju od rijetkog oblika raka čiji se simptomi lako mogu krivo interpretirati
sport
Baturina ostaje u Italiji: Englezi pokušali, odgovor stigao ekspresno
Javlja Fabrizio
Neočekivana ponuda za Baturinu iz Premier lige: Odgovor iz Italije sve je iznenadio
Hajduk krenuo po ofenzivca koji je hit SHNL-a?
VELIKA VIJEST
Hajduk krenuo po ofenzivca koji je hit SHNL-a?
Arsenal i Rijeka u "punom jeku pregovora" oko Tonija Fruka?
Bomba!
Toni Fruk pred transferom u giganta Premier lige? "Očekuje se da će uskoro potpisati"
tv
MasterChef: Najveće iznenađenje večeri! Maestralan desert koji je zaslužio pljesak!
SVAKA ČAST!
Najveće iznenađenje večeri! Maestralan desert koji je zaslužio pljesak!
Kumovi: Spavat će s njom - ipak je to najbolja opcija
KUMOVI
Spavat će s njom - ipak je to najbolja opcija
Kumovi: Je li moguće da su svi krivi osim nje?
KUMOVI
Kumovi: Je li moguće da su svi krivi osim nje?
putovanja
Kolači bez dodanog bijelog šećera recepti
Idealni za blagdane
Ovi kolači i torte jako su slatki i fini, a ne sadrže ni gram bijelog šećera
Lako i jednostavno: domaći likeri kao božićni poklon
Domaće i fino
Lako i jednostavno: Domaći likeri kao savršen božićni poklon
Qspace modularni stanovi u Nizozemskoj
Pametna rješenja iz Europe
Pogledajte kako izgledaju državni stanovi za mlade od 21 kvadrata, a koštaju svega 45 tisuća eura
novac
Milan Nedeljković bit će novi predsjednik Uprave BMW-a
vjeran kompaniji
Srbin postaje šef BMW-a
Poznati trgovački lanac odjeće i obuće na putu do bankrota. Sumnje vjerovnika izazvale su domino-efekt
ostalo 6 poslovnica
Poznati trgovački lanac odjeće i obuće na putu do bankrota. Sumnje vjerovnika izazvale su domino-efekt
Ovo su milijarderi koji stoje iza carstva izgrađenog na jednostavnom, ali revolucionarnom izumu – šlagu bez mlijeka
Slatki imperij
Ovo su milijarderi koji stoje iza carstva izgrađenog na jednostavnom, ali revolucionarnom izumu – šlagu bez mlijeka
lifestyle
Ovo izdanje Ane Maslać Plenković nadmašilo je i stil krlajice Letizije i vojvotkinje Catherine
poput princeze
Ana Maslać Plenković izgleda spektakularno – evo zašto je njezin pariški stajling pun pogodak
Štikle koje čine razliku: Ana Maslać Plenković pogodila je modni jackpot
Odlične štikle!
Koliko su samo lijepe! Ana Maslać Plenković u štiklama koje imaju sve
Ženski parfemi koji se sviđaju (gotovo) svima, idealna su opcija i za poklon
OMILJENI SU
15 parfema koji se sviđaju (gotovo) svima, idealna su opcija i za poklon
sve
Ovo izdanje Ane Maslać Plenković nadmašilo je i stil krlajice Letizije i vojvotkinje Catherine
poput princeze
Ana Maslać Plenković izgleda spektakularno – evo zašto je njezin pariški stajling pun pogodak
Štikle koje čine razliku: Ana Maslać Plenković pogodila je modni jackpot
Odlične štikle!
Koliko su samo lijepe! Ana Maslać Plenković u štiklama koje imaju sve
Gdje je danas Marko Bošnjak?
više nije u zagrebu
Marko Bošnjak nakon mjeseci šutnje otkrio gdje trenutačno živi i što radi
 

Nastavi čitati

Društvene mreže
Djeca i ekrani, ilustracija
Zabrana

Povijesna odluka stupila je na snagu: Prva zemlja na svijetu zabranila je društvene mreže za mlađe od 16 godina

piše Hina
Društvene mreže
Platforma X
Zbog tri prekršaja

EK opalio Muska po džepu: Platforma X mora platiti 120 milijuna eura zbog kršenja pravila

piše Hina
Društvene mreže
Društvene mreže, ilustracija
Odluka stupa na snagu 10. prosinca

Poznata voditeljica pohvalila australsku zabranu društvenih mreža za djecu: "Mislim da ćete promijeniti živote cijele generacije"

piše Hina
Društvene mreže
Snapchat, ilustracija
Nakon YouTubea, WhatsAppa i Telegrama

Blokirali Snapchat i FaceTime zbog "kriminalnih aktivnosti"

piše Hina
Društvene mreže
WhatsApp
Poštujte zakone ili...

Prijetnja Zuckerbergu: Ova država mogla bi u potpunosti zabraniti WhatsApp

piše Hina
Društvene mreže
Mladi na telefonima
Digitalne navike

Istraživanje: Mladi u Hrvatskoj digitalne sadržaje koriste za zabavu, manje za društveni angažman

piše Hina
  • Pišite nam
  • Uredništvo
  • Oglašavanje i marketing
  • Uvjeti korištenja
  • Politika zaštite privatnosti
  • Politika o kolačićima
  • Dnevnik
  • Nova Plus
  • Gol.hr
  • Zadovoljna
  • Kreni Zdravo
  • NovaTV
  • DomaTV
Upravljaj obavijestima