Društvene mreže osobna su karta benda: Fanovi vole vidjeti i ljudsku stranu glazbenika

Za bendove najvažniji je YouTube, no najbolja promocija i osnovna djelatnost bendova su ipak koncerti, rekao nam je glazbenik i basist Konrad Lovrenčić

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 24.11.2018. / 07:16

Elemental (Foto: Kristijan Smok) (Foto: Kristijan Smok)

Možemo reći da danas većina bendova, od onih koji tek počinju i traže svoj put do uspjeha pa do iskusnih glazbenika i grupa iza kojih su stotine pjesama i koncerata, ne može zamisliti svoje djelovanje bez profila na društvenim mrežama i kanala na YouTubeu. Ove platforme savršeni su promotivni alati za objavu komentara, fotografija i videozapisa (pogotovo spotova) te su jednostavan i učinkovit način za povezivanje i komunikaciju s fanovima.

No korištenje i upravljanje digitalnim alatima i platformama nije jednostavno te, ako žele da njihova online promocija bude što učinkovitija, bendovi moraju imati razvijenu digitalnu strategiju – kombinaciju oglašavanja, komunikacije i objavljivanja zanimljivog sadržaja koji će biti namijenjen ciljanoj publici. Također, korištenje YouTubea putem programa partnerstva omogućuje i priliku za dodatnu zaradu od reklama koje se prikazuju uz videozapise objavljene na Googleovoj videoplatformi.

O tome kako glazbenici i bendovi mogu što uspješnije koristiti digitalne kanale i platforme poput YouTubea, Facebooka i Instagrama razgovarali smo s Konradom Lovrenčićem Konijem, glazbenikom i basistom koji vodi digitalnu strategiju za bendove u kojima svira kao što su Elemental, Mixed up Mary, Kries i Chui te za projekt MIMO udruge Vibra.

Zahvaljujući godinama rada s digitalnim alatima, konstantnoj edukaciji na ovom promjenjivom tržištu, kao i činjenici da doslovno živi glazbu i savršeno je upoznat sa svim tajnama glazbene industrije, njegovo znanje i iskustvo iz prve ruke odličan su putokaz svim (mladim) bendovima koji pokušavaju pronaći dobitnu kombinaciju promocije na YouTubeu, Facebooku i drugim društvenim mrežama.

Također, neprocjenjivo je i offline iskustvo s brojnih nastupa i koncerata te Koni posebno naglašava kako je, kada su glazbenici i bendovi u pitanju, na prvom mjestu sam proizvod, odnosno – kvalitetna glazba. Digitalna strategija od velike je važnosti, no publika se ne ipak stvara na društvenim mrežama i na internetu, ona se stvara i "osvaja" na koncertima.

Za komentar o sadržaju koji prolazi na YouTubeu upitali smo i Remi, zaštitno lice Elementala od osnutka ove grupe.


Nema univerzalnog pravila. Treba koristiti sve!

Objasni nam kako postati dio partnerskog programa na YouTubeu putem kojeg se počinje zarađivati na ovoj platformi?

Za partnership program postoje uvjeti koje kanal treba ispunjavati. Tisuću pretplatnika i 4000 sati pregleda videa u zadnjih 12 mjeseci. U slučaju benda moguće je ući u program partnerstva i s manjim brojkama ako iza benda stoji veća izdavačka kuća i preko svojih kanala predloži kanal za partnership program.

  Elemental (Foto: Kristijan Smok) (Foto: Kristijan Smok)

Na koje sve načine autori zarađuju od YouTubea – samo od oglasa koji se prikazuju unutar videozapisa ili postoje i drugi načini zarade? Jeste li imali nekakva sponzorstva zahvaljujući kojima ste dodatno zaradili pored reklama unutar spotova na YT-u?

Zarada je primarno od reklama. Do sada nisam radio sa sponzorstvima.


Koja se vrsta oglašavanja, tj. oglasa koje ste koristili u promotivnim kampanjama pokazala najučinkovitijom?

Nema univerzalnog pravila. Treba koristiti sve. Postoje tri vrste oglasa – pretraživački, onaj koji se pokazuje na Googleu i vezan je za ključne riječi pretraživanja. Display oglasi koji rade na principu bannera koji se pokazuju na stranicama koje imaju integrirane reklame – banner koji vam se otvori preko videa na YouTubeu, ali ne prekida video i oni baneri koje viđate po portalima i web-stranicama. Treća vrsta je video, oglasi koji se pokazuju prije ili za vrijeme videa koji gledate.

Koja vrsta oglasa radi najbolje, ovisi o kampanji i ciljevima. Mi postavimo sve tri vrste oglasa i analiziramo koji oglas za koju kampanju najbolje radi pa se nakon dva-tri dana koncentriramo na onu vrstu oglasa koja se pokaže najboljom. To su svakodnevna podešavanja, analiziranja, testiranja i praćenja brojki.

 

Na koje se sve načine može povećati broj pregleda, a s time i zarada na ovoj mreži?

Content is king – tako je bilo i tako će i biti. Sadržaj je najvažniji. Kvalitetan sadržaj, bili to spotovi, how to videi, tutoriali ili bilo što treće. Kad imate kvalitetan, primamljiv video i znate kojoj se publici obraćate, imate sve predispozicije za napraviti kvalitetnu kampanju i uložiti u reklame, naravno sve to paralelno uz dijeljenje na društvenim mrežama, člancima na portalima i sve ostale vrste besplatnog marketinga. Zarada je vrlo mala. Nema podatka koliko se zarađuje na tisuću, sto tisuća ili milijun pregleda. Značajnije prihode mogu očekivati oni koji redovito objavljuju videe i imaju desetke tisuća pretplatnika i stotine tisuća pregleda videa.

Ljudi puno više reagiraju na personalizirani sadržaj

Kakav sadržaj najbolje prolazi na YouTubeu – objavljujete li samo spotove ili i neki dodatni sadržaj?

Opet nema pravila što prolazi najbolje. Uglavnom objavljujemo spotove, a za ostali sadržaj priznajem, mogli bismo si dati malo više truda. Imamo nekih ludorija (ne muzičkih) videa na kanalu, a to je zanimljivo ljudima. Ljudi vole vidjeti što se događa i iza scene, na putu, u studiju i svim situacijama u kojima nisu prisutni kao, recimo, na koncertu. To je zdrava znatiželja.

Na priču o sadržaju nadovezala se i Remi:

Shvatili smo koliko god da su spotovi atraktivan sadržaj za YouTube, ljudi puno više reagiraju na personalizirani sadržaj, npr. neke snimke s odlaska na svirke i probe gdje se vidi neko naše pravo ja. Spot će doživjeti veći doseg među ljudima koji slušaju Elemental, a pravim fanovima personalizirani videozapisi puno će više značiti.

Kakav je vaš savjet za glazbenike koji tek počinju – kakvu strategiju primijeniti, postoje li kakvi trikovi s kojima se može prevariti algoritam?

Hahaha trikovi…ima trikova, naravno, tipa kupovanje pretplatnika i pregleda, ali ja tomu ne vidim smisao. Želite li znati koje su stvarne brojke i interes za vas ili vam je bitno da su te brojke što veće? Ako je ovo drugo, samo dajte, ali moguće da će vam kanal biti izbrisan ili nekako onesposobljen. To je trenutno tako, vrijediš koliko imaš pregleda, lajkova, pretplatnika, a to ustvari uopće nije točno.

Ne mogu to dovoljno naglasiti! Otvorite FB, YT, TW, IG ili samo jedan servis od navedenih, ali ga koristite. Društvene mreže su izvrsna osobna karta benda. Digitalno oglašavanje nije nešto što se namjesti i zaboravi, nego se time treba baviti konstantno. Ako se netko u bendu razumije u te stvari, sjajno, nek se uz muziku i time bavi. Ako ne zna nitko, onda ostaje naći jednu od mnogobrojnih firmi koje se time bave, no mladi bendovi obično nemaju sredstava za to pa im ostaje naučiti i proći online tečajeve koji su besplatni.

Savjet za mlade bendove ima i Remi:

Savjet mladim bendovima da stavljaju što više personaliziranog sadržaja povezanog sa sadržajem koji se može vidjeti na Storyju Instagrama, kratki isječci iz bendovskog života, čak i iz privatnog života frontmena ili istaknutijih članova benda, da se pokaže ta neka ljudska strana koja nije toliko režirana kao spot.

Što se tiče zarade, bitno je za svaki bend i izvođača da monetizira svoj kanal i preporučila bih da pokušaju videosadržaj odvojiti od diskografske kuće jer diskografska kuća uprihodi i sitan novac koji se zaradi od YouTubea. Kažem sitan jer smo daleko od nekih svjetskih standarda zarađivanja od YouTubea, za sada se to više vrti na nekoj popularnosti, a manje na zaradi, izuzev youtubera koji su izuzetni popularni u regiji.

Najbolja promocija i osnovna djelatnost benda su koncerti

Konrad Lovrenčić (Foto: Soundreport) (Foto: Soundreport)

Možeš li ocijeniti koliko je vama pomagao YouTube u promociji, privlačenju novih fanova i, naravno, zaradi?

Kod nas se glazba najviše sluša preko YouTubea, tako da puno pomaže, a koliko točno, teško je reći. Dosta. Ja držim da treba koristiti sve načine promocije, od flayera i naljepnica do društvenih mreža i Googleovih oglasa. Što god se pokaže da funkcionira za bend. U slučaju Elementala, kada je album Male stvari bio hit album, YouTube nije postojao, što je znak da je album prošao zbog glazbe, a ne marketinških trikova.


Kako funkcionira Elemental i vaša online strategija, reci nam nešto više o tome?

S obzirom na to da imamo više od 22 000 pretplatnika na YouTubeu, na Facebooku 70000 lajkova, na Twitteru 2600 followera i 5600 pratitelja na Instagramu, stvorili smo dobru bazu tijekom godina. Naša strategija se bazira na tome da svi koju su pretplaćeni na naše kanale budu prvi na meti oglašavanja jer su to ljudi koje novosti o bendu zanimaju, a zatim ciljamo one za koje mislimo da bi ih moglo zanimati. Napravimo sve vrste kampanja na FB i YT pa analiziramo i pratimo koja kampanja i koji oglas najbolje kotiraju. U Elementalu se time bavimo naš manager Zvone i ja.

 

Osim YouTubea, s kojim se još kanalima najviše služite te koji bi kanal za uspjeh Elementala ocijenio najvažnijim, YouTube ili Facebook?

Osim YouTubea, imamo profil na Facebookuu, Instagramu i Twitteru. Iako su drušvene mreže prihvaćene i veliki postotak ljudi ih koristi, ipak su to zatvorene zajednice pa se preko Google adsa i display kampanja reklamiramo na portalima i web-stranicama koje imaju bannere za one koji ne koriste nijedan od tih servisa. Na Facebooku su ljudi koji su naša ciljana publika najaktivniji.

YouTube je najvažniji za nas kao bend jer će se pjesme i spotovi tamo tražiti, a ukupan doseg je zbroj svih servisa. Analitiku treba pratiti i skupljati podatke o publici i njihovim navikama, ali ipak su nabolja promocija i osnovna djelatnost benda koncerti. 

 

I za kraj, reci nam kakvi su ti planovi vezani uz nastupe do kraja godine. 

S bendom Chui sviram u Splitu u Kocki 30.11., Mixed up Mary će imati promociju novog albuma u KSET-u 6.12., u Poreču sviram s Elementalom 7.12. pa onda Chui u Zagrebu u Saxu 8.12.. Elemental slavi dvadeset godina u Tvornici kulture 14. i 15.12., dok Mixed up Mary ima koncert u Velikoj Gorici 19.12.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti