"Biser Jadrana" domaćima i strancima uz pametno parkiranje, nudit će električne taksije te besplatni javni prijevoz

Aplikacija za pametno parkiranje, car sharing, električni taksiji pa čak i besplatni javni prijevoz učinit će boravak u Dubrovniku ugodnijim za sve - njegove stanovnike i brojne goste.

Martina Čizmić | 11.07.2019. / 16:08

Gradonačelnik Mato Franković pušta u rad sustav pametnog parkiranja (Foto: Grad Dubrovnik)

Dubrovčani i njihovi gosti moći će se uskoro pohvaliti da borave u jednom od najpametnijih gradova u Hrvatskoj, ali i šire. Naime, Dubrovnik je na najbolji mogući način iskoristio prednosti moderne tehnologije i iz povijesnog grada prerastao u “pametni grad”.

Uz već postojeću aplikaciju “Dubrovnik visitor” koja bilježi broj posjetitelja u staroj gradskoj jezgri te tako signalizira kad je na Stradunu gužva, a kad se može bezbrižno prošetati, Dubrovnik je dobio još jedno pametno rješenje.

Riječ je o pametnom parkiranju koje kombinira čak 1900 senzora ugrađenih u parkirna mjesta diljem grada, NBIoT (narrow band Internet of Things) mrežu i aplikaciju za pametne telefone. Kako je istaknuto na prezentaciji ovog pametnog rješenja, senzori detektiraju koja su parkirna mjesta zauzeta, a koja su slobodna i te podatke, putem NBIoT mreže šalju u sustav koji pak rezultate prikazuje u aplikaciji.

Uz to što u aplikaciji mogu vidjeti gdje su slobodna parkirna mjesta te tako smanjiti kruženje i potragu po gradu, korisnici mogu i pratiti navigaciju do slobodnog parkirnog mjesta, platiti parkirnu kartu, a u budućnosti će i građani Dubrovnika moći produljiti svoju mjesečnu odnosno godišnju kartu direktno kroz aplikaciju.

Izuzetno sam ponosan i sretan jer smo realizirali ovaj projekt koji će za naše sugrađane i posjetitelje donijeti olakšice i raditi u njihovu korist. Posebno bih istaknuo kako smo sve segmente projekta odradili uz pomoć partnera iz Hrvatske - Hrvatskog telekoma, Profica (izrađivača mobilne aplikacije) i Mobilisisa (proizvođača senzora i platforme za njihov rad te javnih displeja). Ovo je kapitalni projekt ne samo za Dubrovnik već za cijelu Hrvatsku jer se radi doista o primjeni najmodernijih rješenja koja postoje trenutno u svijetu, izjavio je direktor Sanitata, Tomislav Taba

Projekt je vrijedan 3,2 milijuna kuna, a uz Hrvatski Telekom i Sanitat, partneri u provedbi projekta bili su tvrtka Mobilisis, proizvođač senzora za detekciju vozila i displeja za sudionike u prometu te IoT platforme za rad senzora, tvrtka Profico koja je bila zadužena za izradu aplikacije za mobilne uređaje namijenjene građanima te tvrtka Furia koja je omogućila ugradnju i aktivaciju senzora na terenu.

Pametne aplikacije za bolju kvalitetu života

No pametno parkiranje nije jedino što će Dubrovčanima i njihovim gostima olakšati život. Gradonačelnik Mato Franković najavio je još neke promjene i pametna rješenja.  

Ovo je početak jedne transformacije, povećanje kvalitete života i rješavanje problema u prometu. Nakon ovoga vrlo skoro dolazi car sharing sustav, a vjerujem da ćemo iduće godine po još jednom postati prvi grad u svijetu, grad koji ima isključivo električne automobile za autotaksi prijevoz. To je sve ono što ciljano radimo ka poboljšanju prometa i kvalitete života svih naših sugrađana, ali i povećane kvalitete pružene usluge svim gostima grada, pojasnio je gradonačelnik Franković.  

Istaknuo je kako će car sharing sustav omogućiti građanima i posjetiteljima da “unajme” automobil koji bi inače cijeli dan stajao i zauzimao parkirno mjesto, koriste ga za svoje potrebe i potom, kad im više ne treba, ponovno vrate. Uvjeren je kako će i ova usluga pomoći u smanjenju prometne gužve u središtu Dubrovnika.

Odlukom o uvođenju isključivo električnih automobila za autotaksi prijevoz u Dubrovniku žele riješiti dva velika problema jednim udarcem. Prvenstveno smanjiti zagađenje i buku u središtu grada, a onda i smanjiti broj taksivozila koja se kreću kroz grad.

Kako je istaknuo gradonačelnik Franković, prema posljednjim podacima u Dubrovniku se trenutno nalazi tri tisuće taksi vozila, što je količina koju grad dugoročno ne može izdržati. Zbog toga se nadaju da će uvođenjem električnih vozila za taksi prijevoz, smanjiti broj taksi vozila u gradu te tako dodatno rasteretiti gradsku jezgru.

A da grad okreće “zeleni list” govori i najava gradonačelnika prema kojoj bi Dubrovnik kroz nekoliko godina mogao postati jedan od rijetkih gradova u Europi s potpuno besplatnim javnim prijevozom. No na to ćemo morati još malo pričekati.

Dubrovački primjer možda najbolje pokazuje kako je moguće spojiti povijest, kulturnu baštinu i moderne tehnologije te istovremeno olakšati i unaprijediti život građana i gostiju. A da bi se nešto slično moglo uskoro pojaviti i u drugim gradovima diljem Hrvatske potvrdio je član Uprave Hrvatskog Telekoma, Saša Kramar, koji nam je otkrio kako HT već dogovara nove projekte temeljene na NBIoT sustavu s drugim gradovima u Hrvatskoj.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti