Kao i cijela automobilska industrija, planovi Mercedesa za budućnost vezani su uz elektrifikaciju te je njemačka kompanija jučer napravila veliki korak prema tom cilju. Predstavljen je Mercedes EQA, kompaktni crossover SUV koji je dizajnom jako sličan postojećem modelu GLA, a pokreće ga električni motor snage 187 KS te će se početni model isporučivati s baterijom kapaciteta 66,5 kWh. Automobil će se proizvoditi u tvornicama u Kini i Europi, a početni planovi Mercedesa vezani su primarno za europsko tržište na kojem će se pojaviti tijekom ovog proljeća.

Mercedes EQA (Foto: Daimler)

HBUX Hyperscreen Mercedes predstavlja "svemirski" multimedijski sustav: Gigantska površina, osmojezgreni procesor, 24GB RAM-a, umjetna inteligencija...

Svi zainteresirani za električni Mercedes trebaju pripremiti 47.500 eura koliko će iznositi cijena kada se pojavi na tržištu. To, naravno, nije mala svota, no ipak je riječ o električnom automobilu i to još Mercedesu koji je namijenjen samo onima dubljeg džepa. S obzirom na to da su na brojnim tržištima dostupni različiti poticaji za kupovinu vozila s električnim motorima, konačna cifra koju će biti potrebno platiti za EQA u nekim će slučajevima biti još niža.

Ovaj automobil nije jurilica s kojom ćete stotku uhvatiti za par sekundi i s kojom ćete moći uhvatiti više od 200 na sat, već su njegove performanse skromnije. Maksimalna brzina iznosi 160 km/h - što je u biti i više nego dovoljno za većinu autocesta, dok mu od 0 do 100 km/h treba skoro 9 sekundi. S jednim punjenje baterija bi trebala izdržati 426 km po WLTP-u, a u budućnosti očekujemo nove varijante ovog modela sa snažnijim motorom i izdržljivijom baterijom.

Mercedes EQA (Foto: Daimler)

Što se punjenja tiče, automobil podržava i 100 kW brzo punjenje s kojim se baterija od 10 posto do 80 posto kapaciteta može napuniti za pola sata.

Mercedes Struja u fokusu: Daimler želi do 2025. u potpunosti elektrificirati Mercedes

Kupci ovog vozila moći će odabrati hoće li u vozilu imati dva ekrana dijagonale sedam inča ili dva 10,25-inča ekrana, a posebno treba spomenuti i opciju “električne inteligencije” implementiranu u sustav navigacije. Putem nje automobil izračunava najučinkovitiju rutu do odredišta te unaprijed priprema bateriju na optimalnu temperaturu punjenja kada se vozilo približi punionici. Opcije poput asistenta za održavanje vozila unutar cestovne trake i asistenta za kočenje u vozilima ove klase se podrazumijevaju.

Izvor: Car and Driver

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju