Filip Peraić je dizajner i ilustrator koji živi i radi u Zadru. Diplomirao je na Studiju dizajna pri Arhitektonskom fakultetu 2013. godine, a u dosadašnjoj karijeri stvarao je za klijente kao što su IBM, Nike, Sony, ESPN, Forbes, WIRED, Fly Emirates i mnoge druge.

Rad za naslovnicu časopisa Fly Emirates aviokompanije nagrađen je Merit Award-om (Society of Publication Designers) 2013. godine. O osobnom projektu James Harden Illustrated pisali su mediji kao USA Today, NBC, Yahoo, ESPN, Fast Company, Print magazine i drugi. U nastavku donosimo intervju s mladim, kreativnim i perspektivnim Filipom čija priča je nadasve pozitivna strana hrvatske mladeži!

Kako je počela tvoja priča s izradom ovih kreativnih stvari?

Počelo je sa osobnim projektom James Harden Illustrated, u kojem ilustriram isti profil na različite načine. Taj projekt privukao je dosta pozornosti medija pa time i novih poslova. USA Today, NBC, Yahoo, Fast Company, Print magazine i mnogi drugi hvalili su projekt i pričali o njemu, što je super jer su to radovi koje radim iz zabave, za vlastiti užitak, bez briefa klijenta. Tako su počele stizati i narudžbe za slične stvari.

Kako si došao do prvih klijenata?

Prvi poznatiji klijent bila je aviokompanija Fly Emirates za koje sam napravio portret Robert De Nira za naslovnicu inflight časopisa OpenSkies. Kontaktirali su me na osnovi ilustracija koje su vidjeli u mom online portfoliu. Među prvim klijentima je bio i IBM, za koje radim ilustracije još od faksa do danas, skoro tri godine. 

Danas radiš s prestižnim brandovima poput Nike-a, Mercedesa, Forbes-a, Wired-a i ostalih. Kako si stupio u kontakt s njima?

Imam sreću da me veliki klijenti uvijek sami nalaze, dosad nisam imao potrebe sam tražiti posao. Obično dođe email od art direktora agencije/kompanije/časopisa koji me nađu putem portfolia na webu ili vide radove u knjigama i časopisima gdje je rad objavljen. Kad imaš dobar odnos sa art direktorom, često se ponovno jave za suradnju ili te preporuče ostalim kolegama.

Nedavno si izradio odlične radove za Forbes, od kud inspiracija?

Filip Peraić, mladi dizajner čije radove naručuju Forbes, Sony, Nike, Wired i drugi! [INTERVJU]

Ti koncepti se najčešće osmišljavaju satima, radi se istraživanje, čitaju se tekstovi, diskutira se sa art direktorom, itd. Kad bi se odlučili za koncept, slijedila je potraga za objektima koji su se koristili za ilustracije, tek onda bi počeo najteži dio — sama izvedba. Već ranije sam imao prilike raditi sa Forbesom i rokovi su jako kratki, kao i uvijek kad se radi o editorijalima. Tražili su preko dvadeset ilustracija u dva tjedna, ali morali smo smanjiti broj da stignemo obaviti sve do roka.

Koji su ti najdraži radovi?

Filip Peraić, mladi dizajner čije radove naručuju Forbes, Sony, Nike, Wired i drugi! [INTERVJU]

Ponosan sam na radove iz projekta James Harden Illustrated i na ilustracije za Forbes 400 listu. Dali su mi kreativnu slobodu, redakcija Forbesa bila je oduševljena, a časopis je tiskan u milijun primjeraka.

Kakvi su planovi za budućnost?

Plan je nastaviti raditi ono u čemu uživam, nastaviti raditi za velike klijente u inozemstvu i postupno raditi na sve kompleksnijim projektima. Uvijek mi je bila želja raditi sa Nike-om i NY Times-om. Upravo sam ispunio prvu želju i radio na novoj kampanji Nike-a (zbog čega i kasne odgovori za ovaj intervju!), tako da mi je još preostala želja NY Times. Teško je planirati daleko u budućnost jer nikad ne znaš kakav projekt te čeka idući tjedan i čiji email će sutra stići, ali to je draž ovog posla.

Svakako posjetite Filipovu službenu stranicu i pogledajte impresivan portfolio