Pametni zvučnici i glasovni asistenti jedan su od velikih trendova na tehnološkom tržištu – iako nisu toliko popularni u Hrvatskoj, u brojnim zemljama njihova je popularnost sve veća jer putem njih mogu upravljati glazbenim servisima, kućanskim uređajima, slušati vijesti, prognozu vremena i slično. Dugo vremena ovim tržište vladao je Amazon sa svojim Echo uređajima i glasovnim asistentom Alexom, a Echo Dot čak je bio najprodavaniji uređaj na Amazonu proteklih blagdana.
tri vijesti o kojima se priča


No, prema informacijama Strategy Analyticsa za drugi kvartal ove godine, prvo mjesto na globalnoj listi najprodavanijih pametnih zvučnika ne pripada Amazonovom uređaju, već Googleu i njegovom Home Miniju. U ovom tromjesečnom razdoblju Google je prodao 2,3 milijuna svojih najjeftinijih pametnih zvučnika čime su zauzeli dvadeset posto tržišta pametnih zvučnika.
Sljedeća dva mjesta ipak su pripala Amazonu – Echo Dot prodan je u 2,2 milijuna primjeraka i zauzeo je 18 posto tržišta, dok je veći i skuplji model Echo prodan u 1,4 milijuna primjeraka, čime je zauzeo 12 posto tržišta. Dakle, dva najpopularnija Amazonova modela zauzela su skoro trećinu cijelog tržišta, no prvi mjesto ipak pripada Googleu i njegovom Miniju, dok je veći i skuplji Googleov zvučnik Home prodan u oko 700 tisuća primjeraka i dijeli 4. i 5. mjesto s kineskim Tmall Genie zvučnikom (zauzimaju sedam posto tržišta).
Među prvih pet, dakle, nema Applea i njihovog HomePoda koji je zauzeo 6 posto tržišta, no brojka koja je Timu Cooku i ekipi ipak puno važnija jest da je njihov zvučnik na prvom mjestu kada je u pitanju zarada od prodaje – u tom segmentu zauzima 16 posto tržišta.
Bit će posebno zanimljivo vidjeti kako će izgledati ova lista nakon posljednjeg ovogodišnjeg kvartala – Amazon je jučer već predstavio brojne nove proizvode (ne samo zvučnike) s podrškom za Alexu, možemo očekivati i nekakve novitete od Googlea, zvučnik s ekranom uskoro bi napokon trebao predstaviti i Facebook, a posebno će biti zanimljivo biti pratiti Apple.
Naime, njihov zvučnik prošle je godine kasnio s dolaskom na tržište te nije bio dostupan tijekom blagdanskog šoping razdoblja kada se najviše troši pa možemo očekivati da će krajem godine i potražnja za ovim gadgetom porasti.
Izvor: ZDnet