Veliki izdavači poput Wall Street Journala, New York Timesa, Washington Posta i drugih sve teže mogu financirati svoje poslovanje prihodima od oglašavanje te se fokusiraju na povećanje broja pretplatnika kako bi povećali prihode.
tri vijesti o kojima se priča


Prema nekim procjenama New York Timesa, pred tiskanim novinarstvom ostalo je još samo desetak godina, nakon čega će sav sadržaj biti dostupan samo u digitalnom obliku te (velike) izdavačke kompanije već sada moraju raditi na tome da s vremenom broj digitalnih pretplata bude veći od prodaje tiskanih primjeraka.
Dio izdavača već neko vrijeme vrši pritisak na Google i Facebook i od njih traži razvoj alata koji će im pomoći u privlačenju novih pretplatnika te bi tako ove platforme na kojima su se tijekom godina proširile lažne vijesti dale svoj doprinos "novinarstvu kojem se može vjerovati".
Ove kompanije upravo Google, Facebook i druge servise putem kojih korisnici imaju pristup najpopularnijim vijestima smatraju djelomičnim krivcima za situaciju u kojoj korisnici ne žele plaćati sadržaj, već najvažnije vijesti mogu jednostavno pretraživati i čitati ih besplatno.
Čini se kako Google ipak žele pomoći izdavačima u privlačenju novih pretplatnika te uskoro možemo očekivati promjene u načinu pretraživanja na njihovoj tražilici koje će u prvi plan stavljati vijesti medija na koje su korisnici već pretplaćeni. Također, Google će početi dijeliti podatke o pretraživanju korisnika s medijskim kompanijama na temelju kojih bi oni mogli prepoznati potencijalne buduće pretplatnike, a više o planovima ove kompanije trebali bismo saznati na konferenciji sljedećeg tjedna u New Yorku.
Naravno, problem izdavača nisu samo Facebook, Google i druge kompanije, već i činjenica što je veliki broj korisnika danas navikao na besplatan sadržaj koji im je dostupan na internetu i teško mijenjaju te navike. Ipak, na primjeru glazbenog streaminga pokazalo se kako je sve više ljudi spremno platiti kvalitetnu uslugu.
Na istu kartu igraju i izdavači koji se nadaju kako će u budućnosti korisnici prepoznati kvalitetno novinarstvo te će biti spremni platiti za pristup tom sadržaju slično kako su desetljećima plaćali (a i dalje plaćaju, iako sve manje) taj sadržaj objavljivan u novinama i časopisima.
Izvor: Bloomberg