Veliki izdavači poput Wall Street Journala, New York Timesa, Washington Posta i drugih sve teže mogu financirati svoje poslovanje prihodima od oglašavanje te se fokusiraju na povećanje broja pretplatnika kako bi povećali prihode.
Prema nekim procjenama New York Timesa, pred tiskanim novinarstvom ostalo je još samo desetak godina, nakon čega će sav sadržaj biti dostupan samo u digitalnom obliku te (velike) izdavačke kompanije već sada moraju raditi na tome da s vremenom broj digitalnih pretplata bude veći od prodaje tiskanih primjeraka.
Dio izdavača već neko vrijeme vrši pritisak na Google i Facebook i od njih traži razvoj alata koji će im pomoći u privlačenju novih pretplatnika te bi tako ove platforme na kojima su se tijekom godina proširile lažne vijesti dale svoj doprinos "novinarstvu kojem se može vjerovati".
Ove kompanije upravo Google, Facebook i druge servise putem kojih korisnici imaju pristup najpopularnijim vijestima smatraju djelomičnim krivcima za situaciju u kojoj korisnici ne žele plaćati sadržaj, već najvažnije vijesti mogu jednostavno pretraživati i čitati ih besplatno.
Čini se kako Google ipak žele pomoći izdavačima u privlačenju novih pretplatnika te uskoro možemo očekivati promjene u načinu pretraživanja na njihovoj tražilici koje će u prvi plan stavljati vijesti medija na koje su korisnici već pretplaćeni. Također, Google će početi dijeliti podatke o pretraživanju korisnika s medijskim kompanijama na temelju kojih bi oni mogli prepoznati potencijalne buduće pretplatnike, a više o planovima ove kompanije trebali bismo saznati na konferenciji sljedećeg tjedna u New Yorku.
Naravno, problem izdavača nisu samo Facebook, Google i druge kompanije, već i činjenica što je veliki broj korisnika danas navikao na besplatan sadržaj koji im je dostupan na internetu i teško mijenjaju te navike. Ipak, na primjeru glazbenog streaminga pokazalo se kako je sve više ljudi spremno platiti kvalitetnu uslugu.
Na istu kartu igraju i izdavači koji se nadaju kako će u budućnosti korisnici prepoznati kvalitetno novinarstvo te će biti spremni platiti za pristup tom sadržaju slično kako su desetljećima plaćali (a i dalje plaćaju, iako sve manje) taj sadržaj objavljivan u novinama i časopisima.
Izvor: Bloomberg