Greenpeace za zabranu letova ako postoji alternativa vlakom kraća od 6 sati

Trećinu najfrekventnijih letova u Europskoj uniji moguće je zamijeniti vožnjom vlakom kraćom od šest sati i zabrana takvih letova uštedjela bi 3,5 milijuna tona CO2, objavio je Greenpeace u srijedu.

Hina | 27.10.2021. / 12:57 komentari
Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Ekološka organizacija u objavljenoj studiji poziva na radikalnu promjenu našeg načina putovanja.

tri vijesti o kojima se priča Hodanje (Foto: Thinkstock) Bitan je volumen, a ne intezitet Velika norveška studija potvrdila da je Hipokrat bio u pravu: "Ovo je najbolji lijek za čovjeka" Iznenađenje na ekranu, ilustracija Dobro čitajte što piše Oprez! Ugledate li ovo upozorenje na Gmailu, vjerojatno vas pokušavaju hakirati Optički prijenos podataka, ilustracija Nevjerojatno! Japanci ruše rekorde: Napravili optički kabel kojim možete preuzeti cijelu arhivu interneta za manje od 4 minute

"Potrebno" je smanjiti zračni promet kako bi se ograničilo globalno zagrijavanje na 1,5 stupnjeva Celzijevih, navodi nevladina organizacija i zauzima se za to da se željeznički prijevoz poboljša i ojača.

Letovi kraći od 1.500 kilometara čine četvrtinu emisija europskog zračnog sektora, navodi Greenpeace u studiji koju je izradio think tank OBC Transeuropa.

Od 150 letova na kraćim relacijama koji se najviše koriste u Europskoj uniji (s time da su izostavljeni letovi prema otocima) njih 51 ima željezničku alternativu ili 34 posto, a putovanje vlakom traje manje od šest sati.

Tri linije koje se najviše koriste u Europskoj uniji su Paris-Toulouse, Paris-Nica i Atena-Solun.

U studiji se ne navodi postotak putnika koji leti na tim linijama.

U izvješću se navodi da 21 zračna linija već ima željezničku alternativu kraću od četiri sata, a među njima su međunarodne linije Amsterdam-Paris, Amsterdam-Frankfurt, Bruxelles-Frankfurt i Paris-Frankfurt.

Više od četvrtine (27 posto) od tih 150 najfrekventnijih letova ima alternativu izravnim noćnim vlakom u 2021. navodi se.

Emitira se 10 puta više CO2 kada se leti avionom iz Pariza za Amsterdam, umjesto vožnje vlakom, a taj je put moguće prevaliti u manje od 3 sata i 30 minuta, ističe Sarah Fayolle, zadužena za sektor prijevoza u francuskom ogranku Greenpeacea

Smanjenje zračnog prometa nezaobilazan je put za postizanje ciljeva iz Pariškog klimatskog sporazuma i ukidanje kraćih letova prvi je korak u tom smjeru, rekla je u priopćenju.

Francuska odluka o zabrani unutarnjih zračnih letova ako postoji alternativa vlakom kraća od 2 sata 30 minuta je "previše ograničena", kaže Greenpeace.

U svijetu je zračni promet emitirao 900 milijuna tona CO2 u 2019. što je oko 2,5 posto svjetskih emisija.

Greenpeace priznaje da ograničenje kratkih letova (kraćih od 1.500 km), nacionalnih i europskih, nije dostatno da se postignu ciljevi Pariškog sporazuma o klimi, no smatra da je to prvi korak koji nije zanemariv. 

Vezane vijesti