Jedan od najvećih problema električnih automobila jesu trajanje baterije i infrastruktura, odnosno nedovoljan broj punionica te veliki broj ljudi niti ne pomišlja na kupovinu automobila na struju jer ne žele imati problem s konstantnim traženjem mjesta za punjenje. Rješenje za ovaj problem s infrastrukturom namjeravaju ponuditi iz nizozemske kompanije Lightyear koja trenutno radi na vozilu koje će imati ugrađene solarne putem kojih će se puniti baterija.

"Trenutno nema puno električnih automobila jer ne postoji infrastruktura za njih, a infrastruktura se ne gradi jer zato što nema previše automobila ", komentirao je CEO Lightyeara Lex Hoefsloot stanje na tržištu e-vozila i dodao kako njegova kompanija namjerava djelomično zaobići ovaj problem razvojem automobila koje se neće oslanjati toliko na samu infrastrukturu.

On je s razvojem konceptnih automobila počeo još kao student prije 5 godina, a nakon fakulteta odmah je pokrenuo startup za razvoj električnih vozila čije će se baterije puniti putem solarnih panela. Tehnologija koju koriste – od motora preko baterija do samih panela svake je godine sve bolja, dok je učinkovitost panela sve veća i nastavit će se povećavati tijekom godina.

Koncept automobila sa solarnim panelima (Foto: Lightyear)

Automobil na kojem rade još nije predstavljen te nije poznato kako će izgledati, no Hoefsloot kaže da je svaki element vozila napravljen kako bi trošio što manje energije te je za automobil rekao da je "ultraučinkovit". Zahvaljujući aerodinamici i materijalima koje koriste u njegovu razvoju, njihov automobil može koristiti lakšu i manju bateriju i imati jako velik doseg (spominje doseg od skoro 800 km s jednim punjenjem baterije).

Baterija bi se dijelom mogla puniti tijekom dana, dok su vlasnici automobila na poslu – zahvaljujući panelima postavljenim na krovu vozila, baterija će se puniti dok su vozila parkirana (može se puniti i kada je automobil djelomično u hladu).

Prema izračunima inženjera iz ove kompanije, u "sunčanim" gradovima poput Los Angelesa punjenje baterije putem solarnih panela pokrilo bi čak 96 posto godišnjeg prijevoza, dok bi npr. u Amsterdamu taj postotak iznosio 52 posto, a vozilo bi na punionicama trebali puniti samo 16 puta godišnje.

Sljedeće godine počinje testiranje prototipa, a proizvodnja male količine automobila trebala bi početi 2020. – ako vam je ovakav automobil zanimljiv, počnite štedjeti što prije jer je njegova predviđena cijena oko 135 tisuća dolara, a u Lightyearu se nadaju da će, s većom proizvodnjom i manjim troškovima, njegova cijena u budućnosti iznositi oko 26 tisuća dolara.

Izvor: Fast company