Hrvatica među Googleovom elitom: Kristina Baus dokaz je da se obrazovanje i trud isplate

Jedan mail iz Googlea promijenio je život Kristine Baus koja je Pirovac zamijenila Dublinom u kojem je radila u Googleu, a zatim i Londonom, a prošlog je mjeseca odabrana među top 10 žena u industriji pretraživanja

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 14.06.2015. / 06:57

Hrvatica među Googleovom elitom: Kristina Baus dokaz je da se obrazovanje i trud isplate

Jedan od problema tehnoloških kompanija o kojima se sve češće priča u Silicijskoj dolini jest prevelika dominacija muškaraca te su prošle godine iz velikih kompanija poput Facebooka, Googlea, Twittera i Yahooa priznali kako su, kada je u pitanju spol zaposlenika, žene u manjini.  Broj zaposlenih žena u Googleu, Appleu i Twitteru prošle je godine iznosio samo trideset posto, a slična je situacija i na tržištu pretraživanja na kojem dominiraju muškarci, a udio žena također iznosi trideset posto. U Googleu žele promijeniti ovakav odnos spolova te je njihova divizija u Velikoj Britaniji u suradnji s portalom The Drum pokrenula inicijativu 'Woman in search' u sklopu koje su pokrenuli izbor za najkreativnije i najinovativnije žene zaposlene u industriji pretraživanja.

Prošlog mjeseca Google je odabrao deset kandidatkinja koje su, kada je u pitanju pretraživanje, dio Googleove elite te se u ovoj kompaniji nadaju kako će njihove priče i njihova iskustva inspirirati brojne druge žene da krenu njihovim stopama. Među deset odabranih osoba nalazi se i jedna Hrvatica – Kristina Baus koja je prije nekoliko godina Pirovac zamijenila s Dublinom i Londonom. Za razliku od većine mladih koji, nezadovoljni situacijom u Hrvatskoj u kojoj ne mogu pronaći posao, sami traži posao i odlaze u zemlje poput Švedske, Kanade, Njemačke i drugih, Kristina nije tražila posao, već je Google pronašao nju putem društvene mreže LinkedIn.

U intervjuu za Zimo Kristina je rekla kako je prvo mislila da je mail koji je dobila od Googlea spam, a nakon što je shvatila da su joj se zaista javili iz Googlea, uslijedilo je čak sedam intervjua te, konačno – ponuda za posao. Uživanje u suncu i moru u Pirovcu i Šibeniku tako je zamijenila s oblačnim Dublinom, a dvije godine nakon toga i s Londonom gdje se zaposlila u kompaniji Teradata. U nastavku pročitajte intervju s Kristinom Baus koja bi zaista mogla biti inspiracija brojnim mladima u Hrvatskoj jer je pokazala kako se obrazovanje (na Ekonomskom fakultetu u Splitu magistrirala je menadžment, a u Zagrebu marketinški menadžment), trud i puno rada isplate, a nakon što pročitate njeno iskustvo, vjerojatno ćete obnoviti i poboljšati vaš profil na društvenoj mreži LinkedIn.

Veliki broj stanovnika Lijepe naše proteklih su godina napustili Hrvatsku u potrazi za poslom. Kakva je vaša priča i kako ste iz Pirovca završili u Dublinu i Londonu?

Moja je priča prilično zanimljiva, budući da sam se u inozemstvo preselila nakon što sam dobila posao u Googleu, što je drugačije od situacije u kojoj mladi odlaze u inozemstvo s puno neizvjesnosti i bez konkretne ponude. U to vrijeme sam radila u Šibeniku, a na poziciju u Googleu se nisam prijavila, već me je njihov odjel za ljudske resurse pronašao i kontaktirao putem profila na LinkedInu. S obzirom da sam imala ugovor u rukama, preseljenje je bilo izrazito ugodno, bez ikakvih komplikacija, a Google kao poslodavac zaista ne prepušta niti jedan detalj slučaju. U Dublinu sam provela dvije godine u timu koji je radio s oglašivačima i agencijama iz Hrvatske, Slovenije, Srbije i Bosne i Hercegovine, nakon čega sam prešla u London u kompaniju Teradata Interactive u kojoj sam dobila mogućnost oformiti vlastiti tim koji danas nudi usluge oglašavanja na tražilicama, društvenim medijima, mobilnim uređajima, postojećim Teradata klijentima kao i novim klijentima.

Možete li nam nešto reći o inicijativi Woman in Search i glasovanju za najutjecajnije žene u industriji pretraživanja. Koji su kriteriji odabir za ovu listu i koliko vam znači ovo priznanje?

 U industriji oglašavanja na tražilicama samo je 30 posto žena, stoga je Google u suradnji s portalom The Drum pokrenuo inicijativu kojom se promoviraju najuspješnije žene u industriji u Velikoj Britaniji, kako bi se ujedno popularizirala ova industrija medu ženama. Nominacija je bila poslana od strane Teradate Interactive, a kao kriterij su se morali navesti najuspješniji projekti na kojima sam radila. Nakon objavljene liste od 50 najuspješnijih, javnim glasovanjem sam dobila čast biti dio prvih deset. Budući da sam bila na listi uz imena izrazito uspješnih kolegica iz globalnih digitalnih agencija, ponosna sam na ovaj uspjeh koji mi je motivacija da radim više i kvalitetnije u budućnosti.

Opišite nam iz prve ruke kako je raditi u Googleu.

Google je odličan poslodavac budući da osigurava rad u vrlo zabavnoj i inspirativnoj atmosferi. Provela sam dvije godine u Dublinu, radeći s kolegama iz zemalja iz cijelog svijeta od kojih sam naučila puno vezano uz posao, ali i druge kulture i običaje. U to vrijeme nas je bilo oko 3000 samo u Dublinu. Svakodnevno je svim zaposlenicima bio dostupan veliki broj treninga kojima se usavršavaju vještine i znanja budući da je veliki fokus kompanije upravo dugoročni razvoj kadrova. Mogućnosti su bezbrojne – od razmjene i rada u drugom timu na drugoj strani svijeta do interne promjene pozicije i preseljena u druge međunarodne urede. Uredi imaju prostore za igranje igrica, kuhinje na svakom katu s besplatnom hranom i pićem, a u svakom kvartalu se organiziraju veliki partyji za sve zaposlenike. I danas sam u kontaktu s većinom kolega, iako ih je većina napustila Dublin i krenula za novim izazovima.

Vi ste specijalist za PPC i display oglašavanje – možete li nam malo približiti vaš posao?

Trenutno vodim tim stručnjaka koji su odgovorni za upravljanje digitalnim kampanjama na tražilicama, putem bannera, videa, mobilnih uređaja i društvenih mreža. Radimo s klijentima iz različitih industrija koji nam daju svoje povjerenje da im donesemo najbolji mogući povrat na investiciju u digitalno oglašavanje. PPC odnosi se na plaćanje po kliku, odnosno na sve oblike oglašavanja gdje je naplata po kliku na sami oglas, dok je display vezan uz bannere, mobilno i video oglašavanje. Osim sto vodim tim, u pretprodajnom procesu sam odgovorna za analizu postojećih kampanja, konzultantske usluge te održavanje dobrih odnosa s klijentima koji nam odluče povjeriti svoje oglašivačke budžete. Ujedno radim na internim treninzima vezanim uz različite oblike digitalnog marketinga.

Možete nešto reći o kompaniji u kojoj trenutno radite i s kakvim klijentima radite?

Teradata je američka kompanija koja ima vise od 10 000 zaposlenika, a koja prodaje platforme za analizu podataka, marketinške aplikacije te povezane usluge. Teradata Interactive je dio Teradate i mi smo međunarodna digitalna marketinška agencija koja klijentima nudi usluge različitih oblika digitalnog oglašavanja. Klijenti s kojima radim dolaze iz različitih industrija – putovanja, ljepota, B2B te različiti prodavači proizvoda i usluga putem interneta.

Kakvi su trenutni trendovi na tržištu digitalnog oglašavanja?

Digitalni marketing definitivno preuzima primat tradicionalnim oblicima oglašavanja, kao što su tiskani mediji ili vanjsko oglašavanje. Posljednja procjena eMarketera je da će investicija u digitalno oglašavanje u Velikoj Britaniji biti veća od 8 milijardi funti u 2015. godini, što je 50% ukupne investicije u oglašavanje. Ovi su podaci još zanimljiviji ukoliko znamo da digitalno oglašavanje raste otprilike 18%  godišnje. Ako pogledamo trendove, nekoliko je elemenata koji su jako zanimljivi poput velikog rasta mobilnog oglašavanja i digitalizacije tradicionalnih medija. S obzirom da industrija digitalnog oglašavanja raste brže nego su tradicionalni mediji rasli prije, ulaganje u oglašavanje na tražilicama i dalje se povećava, a ujedno se povećava ulaganje u oglašavanje putem videa, društvenih medija, oglašivačkih mreža te mobilno oglašavanje. Mobilni uređaji su promijenili način na koji korisnici imaju pristup digitalnom sadržaju, budući da mobilno oglašavanje omogućuje priliku da se s korisnicima povežemo na osobnoj razini, s obzirom da oglasi reflektiraju njihove potrebe dok su u pokretu i donošenje brzih odluka. Mobilno oglašavanje je glavni pokretač rasta digitalnog oglašavanja upravo zbog povećanja korištenja mobilnih uređaja na globalnoj razini.

Što po vama nosi budućnost digitalnog oglašavanja?

Trenutno je programatska kupovina oglasa izrazito uzbudljivo područje koje će potpuno promijeniti način na koji se kupuje oglašavanje na TV-u ili vanjski oglasni prostor te vjerujem kako je budućnost digitalnog oglašavanja upravo u ovakvom transparentnom procesu kupovine oglasa. Ujedno, vjerujem kako kompanije danas puno više razumiju važnost podataka i njihovog utjecaja na strateške marketinške odluke te da će podaci i individualizirani marketing postati standard na globalnom tržištu.

S obzirom da radite u industriji u kojoj se česte promjene i inovacije, kako uspijevate pratiti sve novitete?

Kako radim s klijentima iz različitih industrija koji su izrazito fokusirani na ostvarenje povrata na investiciju od oglašavanja, veliki dio mog posla je edukacija tih klijenata, s obzirom da se radi o industriji koja se svakodnevno mijenja. Također, s obzirom na promjene, jako mi je važno održavati razinu znanja kroz različite radionice, konferencije i webinare kako bi rezultati mojeg rada bili što kvalitetniji.

Što vam najviše nedostaje iz Hrvatske?

Prijatelji, obitelj, sunce i more. Životni stil i atmosfera koji ljudi u Hrvatskoj imaju još su uvijek puno opušteniji i više fokusirani na kvalitetu života nego u inozemstvu.

Koliko često posjećujete Hrvatsku i namjeravate li se ikada vratiti?

Doma sam otprilike jednom ili dvaput godišnje, ali samo zato što puno putujem u druge zemlje. Trenutno radim na nekim poslovnim projektima u turizmu s agencijom Manifesta iz Šibenika tako da vjerujem kako će biti i više posjeta u budućnosti. Povratak nikad nije isključen, ali sada sam i privatno vezana uz Veliku Britaniju tako da za sada nemam takve planove. 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti