Hrvatska europarlamentarka ističe: Ljudi su spremni platiti kvalitetu, ali ne i popravak koji stoji poput novog uređaja

Borzan se zalaže da cijena rezervnih dijelova mora biti do maksimalno 30 posto cijene novog uređaja, a rezervni dijelovi moraju biti dostupni na tržištu minimalno oko deset godina, te dostavljeni u roku dva tjedna.

Hina | 18.03.2021. / 15:06

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

 Hrvatska zastupnica u Europskom parlamentu Biljana Borzan je u razmjeni mišljenja s povjerenikom Europske komisije za zaštitu potrošača Didierom Reyndersom naglasila kako građani žele da im se osigura zakonsko pravo na popravke i zabrana ugrađenih kvarova u proizvodima, priopćio je ured zastupnice u četvrtak.

Istraživanja su pokazala kako čak 76 posto građana EU doživjelo prerano kvarenje uređaja, a najviše se žale na smartphone i kućanske aparate. Nažalost, kada odnesu uređaj na popravak, najčešće odustanu jer rezervni dio, ako ga uopće ima na tržištu, košta kao novi uređaj, istaknula je Biljana Borzan u raspravi održanoj u srijedu.

Čak 44 posto građana navodi skupoću popravka kao razlog za kupnju novog uređaja. Borzan se zalaže da cijena rezervnih dijelova mora biti do maksimalno 30 posto cijene novog uređaja, a rezervni dijelovi moraju biti dostupni na tržištu minimalno oko deset godina, te dostavljeni u roku dva tjedna.

Građani su za kvalitetu voljni platiti i više ako treba! U Hrvatskoj je čak dvije trećine građana platilo više za proizvode koji su bolji za okoliš. Želim osigurati da do ljeta Komisija predloži zakon koji će donijeti stvarne promjene u svakodnevni život naših ljudi te osigurati da uistinu dobijemo najbolje za svoj novac, kaže Borzan.

Povjerenik Reynders je rekao da će zakon obuhvatiti i zabranu ugrađenih kvarova koju je Borzan ispregovarala u poziciji Europskog parlamenta. Naime, istraživanja su pokazala da se najviše uređaja kvari u drugoj i trećoj godini rada kada im istekne obavezno jamstvo.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti