Nakon dugo vremena glavna tema gamerskog svijeta nije Fortnite, već gameri diljem svijeta pričaju o hrvatskoj igri SCUM koja je od kraja prošlog mjeseca dostupna u tzv. Early Access modu. SCUM je prvo skinuo Fortnite po broju pregleda na popularnom servisu Twitch te je neko vrijeme bio najprodavanija igra na Steamu, što je fantastičan i nevjerojatan rezultat za videoigru nastalu u "maloj" Hrvatskoj.

SCUM je proizvod dvije hrvatske kompanije – Gamepiresa i Croteama, a u razgovoru za ZIMO Josip Barišić iz Gamepiresa rekao je kako su na ideju za SCUM došli prije oko 2 i pol godine kada su na tržištu bile popularne igre preživljavanja, no niti jedna nije bila napravljena kako treba pa su odlučili napraviti najbolju survival igru na tržištu.

Naporan rad, veliki trud i brojne neprospavane noći itekako su se isplatile jer je u prvih tjedan dana igra dosegla nevjerojatnih 700 tisuća prodajnih jedinica, čime je postala najuspješnija hrvatska igra u povijesti, a prodajom je nadmašila i mnoge poznatije svjetske igre.

Nitko od nas nije očekivao ovakav uspjeh iskreno. I mislim da većina nas još nije svjesna sto se točno dogodilo. Brojke su varirale ovisno koga ste pitali u studiju, ali da nam je netko rekao ovakvu broju kao što je danas mislim da bi se svi nasmijali i rekli 'da bar, opisao je raspoloženje u Gamepiresu Josip.

Nitko neće imati isto iskustvo igranja ove igre

Na pitanje kako bi opisali SCUM i općenito survival žanr ljudima koji ne prate toliko videoigre, Josip je rekao: SCUM je video igra u kojoj ste u ulozi zatvorenika na otoku. Vaš primarni cilj je preživjeti kako god znate i umijete. Vaš lik mora jesti i piti i paziti na to što se događa oko njega, ali i u njemu jer SCUM ima najrazvijeniji sustav metabolizma u industriji video igara, a i šire.

Možete pratiti na vašem liku od bazičnog unosa kalorija pa sve do vitamina i minerala. Sve to utječe na vašeg lika i kako se on razvija, ako jedete puno slatkog postat ćete veći i deblji, ako ste fizički puno aktivni i trčite, nosite težak teret ojačat ćete mišićnu masu i postati jači, no naravno oni kojima to sve zvuči kao previše informacija mogu igrati igru tako da jedu i piju i u 99% slučaja će biti sasvim OK i moći normalno uživati u čarima SCUM-a.

U SCUM-u možete birati kako će te igrati s vašim likom, možete se fokusirati na borbu s drugim igračima i traženje konflikata ili možete ležerno igrati i ići kroz svijet i upijati ljepote otoka koje su napravljene po hrvatskoj obali, primarno otoku Braču. Najposebniji je po tome što nitko neće imati isto iskustvo u SCUM-u, svatko će krojiti svoju priču na način koji njima odgovara.

Još godinu dana u razvojnoj fazi

Zanimljivo je da SCUM još nije završena igra te je na Steamu dostupan u tzv. fazi ranog razvoja – riječ je o strategiji ranijeg izdavanja igre po nižoj cijeni, prije nego je u potpunosti dovršena kako bi gameri mogli pomoći svojim savjetima, prijedlozima i kritikama u njenom daljnjem razvoju.

SCUM će biti u Early Accessu barem još godinu dana, a nakon toga budemo vidjeli hoće li naš community htjeti da još nastavljamo dodavati sadržaj ili da ga zapakiramo kao završeni proizvod, komentirao je ovu strategiju Josip.

Iako je SCUM kratko vrijeme dostupan na tržištu, iza ove je igre i jedan mali skandal o kojem su se raspisali svjetski mediji i o kojem gameri i dalje raspravljaju na brojnim forumima. Naime, kako bi što bolje i autentičnije prikazali zatvorenike koji pokušavaju preživjeti na otoku, oni su ih ukrasili brojnim tetovažama – uključujući i neke nacističke tetovaže.

Često se zna reći kako je svaki PR dobar PR – pa makar bio i negativan, no iz Gamepiresa ne mogu reći je li im ova nezgodna situacija pomogla, no sigurno je dio ljudi čuo za ovu igru upravo čitajući članke o tetovažama: Svaki PR će vam dati vidljivost, neki više, neki manje. Sada da li je to dobar ili loš PR to ovisi o tome kako vi reagirate na njega. U ovom slučaju smo vidjeli gdje smo pogriješili, prihvatili to, ispravili grešku i ispričali se.

SCUM (Foto: YouTube)

Gamepires zapošljava!

SCUM nije prva igra iz Gamepiresa – ova je kompanija nastala prije nešto manje od osam godina te je prva franšiza na kojoj su radili bila Gas Guzzlers, "pucačko-trkaća igra s automobilima koja trenutno stoji kao najbolja na svijetu u svom žanru". Gas Guzzlers razvijen je vlastitim alatima Gamepiresa, dok su se za SCUM uspješno prebacili na Unreal Engine.

Budućnost kompanije trenutno je vezana uz, naravno, SCUM zbog čije će popularnosti morati zaposliti nove ljude (C++ programeri, javite se na info@gamepires.com), dok je za buduće igre još rano za razmišljati, iako se povremeno javi poneka ideja.