U posljednje vrijeme mrežom su kružile glasine kako u Huaweiju razmišljaju o prodaji svog brenda Honor koji je poznat po cjenovno pristupačnim pametnim telefonima, a nove informacije kažu kako je kineska tvrtka dogovorila prodaju s konzorcijem predvođenim kompanijom Digital China te vlastima grada Shenzhena, u kojem se nalazi središta Huaweija. Službeno još nema potvrde, no Reutersovi izvori kažu kako će taj posao biti težak čak 15 milijardi dolara.



To se čini kao drastičan potez s obzirom na to da je brend Honor bio iznimno komplementaran mobilnom portfelju Huaweija, komentirao je analitičarka Canalysa specijalizirana za mobilno tržište Nicole Peng.

Prodaja uključuje sam brend Honor, istraživačko-razvojne potencijale kompanije kao i maloprodajnu i opskrbnu mrežu, a nakon što ugovor bude službeno potpisan, Honor bi trebao zadržati svih 7 tisuća zaposlenih, dok bi u roku od 3 godine kompanija bi trebala izaći na burzu. Više detalja o prodaji Honora Huawei bi mogao objaviti u nedjelju.

Prema izvorima upućenim u situaciju unutar druge najveće mobilne kompanije na svijetu, prodaja Honora znači dvije stvari. Prvo, Huawei bi se trebao fokusirati prvenstveno na jače i skuplje modele, dok će cjenovno povoljnije telefone staviti u drugi plan, a drugo je što bi ovo mogao biti znak da Kinezi ne očekuju neku radikalnu promjene američke politike prema njima, bez obzira na to što je Donald Trump na izlaznim vratima Bijele kuće.



Kao veliki potencijal Honora koji bi mogli iskoristiti budući vlasnici analitičari naglašavaju njihovo IoT poslovanje, a osim IoT-a i telefona, kompanija proizvodi i računala, tablete, televizore itd. Bit će zanimljivo vidjeti kako će SAD sada gledati na Honor jer kompanija više ne bi trebala imati veze s Huaweijem i dosadašnje sankcije više ne bi trebale utjecati na nju, no problem je što će Honor izgubiti marketinšku i drugu podršku koju je dobivao od Huaweija.

Izvor: Reuters