Ima li vozača u kamionu? Autonomni električni kamion sam dostavlja robu po Švedskoj

Šveđani su prvi počeli s autonomnim kamionima u svakodnevnoj primjeni.

Martina Čizmić | 15.05.2019. / 12:11 komentari
Einride T-Pod (Foto: Einride)

Podsjećajući na kacigu ratnika Star Warsa, električni kamion bez vozača započeo je u srijedu u Švedskoj svakodnevnu dostavu robe, a proizvođač Einride i logistički klijent DB Schenker opisali su kao ga prvoga na svijetu.

tri vijesti o kojima se priča Pametni telefon, ilustracija Mali, ali značajna promjena Stavljate telefon na stol s ekranom prema gore? Evo zašto biste trebali promijeniti tu naviku Mreže optičkih kablova iznad šume u Ukrajini Jesu mreže, ali nisu paukovi VIDEO Pogledajte nestvaran prizor na krošnjama ogromne šume u Ukrajini Širenje stanica raka Radi se na novim lijekovima Otkriveno tajno oružje raka: Evo što tumorima daje energiju za širenje u tijelu

Robert Flack, izvršni direktor švedskog startupa Einride, rekao je da je tvrtka u partnerskim razgovorima s velikim dobavljačima kako bi pomogla u proizvodnji i isporuci narudžbi, a tvrtka nije isključila buduće povezivanje s velikim proizvođačima kamiona.

"Ova javna dozvola za ceste važna je prekretnica (...) i to je korak ka komercijalizaciji autonomne tehnologije na cestama", izjavio je Reutersu bivši izvršni direktor Volva.

"Budući da smo prva softverska i operativna tvrtka, partnerstvo s proizvodnom tvrtkom nešto je što vidimo kao jezgru koja se kreće naprijed", kazao je i dodao kako se nada da će ugovor sklopiti do sljedeće godine. Savezi automobilskih tvrtki sve više dijele troškove razvoja električne i autonomne tehnologije.

Einride T-Pod (Foto: Einride)

Einrideov T-Pod teži 26 tona kada je pun i nema kabinu za vozača. Procjenjuje se da smanjuje operativne troškove cestovnog prijevoza za oko 60 posto u odnosu na dizelski kamion s vozačem.

Osim Schenkera, Einride zaprima narudžbe njemačkog trgovca Lidl, švedske tvrtke za isporuku Svenska Retursystem i pet trgovačkih tvrtki s popisa Fortune 500, što podupire ambiciju tvrtku da do kraja 2020. godine s radom započne 200 vozila.

Operateri teretnih vozila pod pritiskom su smanjenja rokova isporuke, smanjenja emisija plinova i suočavanja sa sve većim nedostatkom vozača.

Schenker je odabrao Einride ispred poznatih proizvođača kamiona jer T-Pod sadrži dvije najveće transformacije u sektoru: digitalizaciju i elektrifikaciju, rekao je glavni izvršni direktor Jochen Thewes. "Vjerujemo da je Einride za sada najbolji koncept", rekao je.

T-Pod je autonomna razina 4, druga najviša kategorija i koristi platformu Nvidia Drive za obradu vizualnih podataka u stvarnom vremenu. Operater, koji sjedi miljama daleko, može nadzirati i kontrolirati do 10 vozila odjednom.

(Hina)

Vezane vijesti