Interijerom današnjih modernih automobila dominiraju ekrani. Njihove su dimenzije sve veće i većina opcija u vozilima kontrolira se upravo putem takvih ekrana osjetljivih na dodir. Tipkanje po takvim ekranima tijekom vožnje nije najsigurnije, kao ni najbrže, te sve više kompanija razmišlja o povratku na staro, odnosno fizičkim tipkama, barem kada su u pitanju neke od najčešće korištenih opcija.

tri vijesti o kojima se priča Droga, ilustracija Roditelji, oprez! "Najopasnija mreža za mlade": Omiljena platforma prepuna je seksualnih predatora i dilera droge Zračni taksi Joby Aviationa Napravljen veliki korak Počinje velika tehnološka revolucija u zrakoplovstvu: Nebom će dominirati potpuno drukčije letjelice Cheyava Falls u dolini Neretva Vallis u krateru Jezero na Marsu Na Marsu NASA zagolicala maštu javnosti: U dolini Neretve pronađeni tragovi izvanzemaljskog života?

Dok smo dodavali integrirane infotainment ekrane u svoja vozila, također smo pokušali staviti kontrole kojima se upravlja putem ekrana osjetljivih na dodir, no ljudima se takvo nešto nije sviđalo, objasnio je predsjednik sjevernoameričkog dizajnerskog odjela Hyundaija Hak Soo Ha. 

Volkswgen ID.4 S Za dio vlasnika modernih automobila ovo je veliki problem i uzrok prometnih nesreća

To je potvrdilo i nedavno istraživanje koje je provela ta kompanija i koje je pokazalo da se vozačima takvi ekrani, odnosno smještanje svih opcija na ekrane - ne sviđa. Naime, pokušaj upravljanja opcijama putem ekrana tijekom vožnje samo je uzrokovao stres i nervozu, što, jasno, utječe i na ponašanje vozača u prometu, pa je veća mogućnost sporije reakcije ili pogreške tijekom vožnje.

I prije tog istraživanja ekipa iz Hyundaija razmišljala je o povratku fizičkih tipki u svoje automobile, a nedavno su iz te kompanije najavili kako će u budućim modelima električnih automobila ponovno koristiti fizičke tipke. Tako će vozači u tim automobilima za neke od opcija koje se najčešće koriste, poput pojačavanja i stišavanja glazbe, upravljanja klimom i slično, koristiti fizičke tipke. Iako su ekrani svakako atraktivniji, za takve osnovne stvari vozačima je puno jednostavnije osjetiti fizičku tipku, pritisnuti je i okrenuti, bilo na upravljačkoj ploči ili na volanu, nego skrenuti pogled na ekran i onda pokušati dodirnuti pravi dio ekrana.

Slika nije dostupna Protiv trendova: Ekrani u automobilima gube na popularnosti, evo što će ih zamijeniti kod nekih

Naravno, to ne znači da će budući modeli Hyundaija biti bez velikih ekrana, već južnokorejska tvrtka pokušava pronaći pravi balans između praktičnosti i sigurnosti te moderne tehnologije. Ekrani osjetljivi na dodir vozačima značajno olakšavaju upravljanje brojnim opcijama, idealni su i za navigaciju, no tijekom same vožnje nekim je opcijama jednostavnije upravljati dodirom.

Slažete li se s ekipom iz Hyundaija - jeste li se navikli na upravljanje opcijama automobila putem ekrana osjetljivih na dodir ili su vam draže fizičke tipke za upravljanje opcijama koje se ponajviše koriste tijekom vožnje?

Izvor: Insideevs