Protiv trendova: Ekrani u automobilima gube na popularnosti, evo što će ih zamijeniti kod nekih

Fizičke tipke za neke opcije već su najavile dvije automobilske kompanije, a čini se kako bi u budućnosti i druge tvrtke mogle krenuti sličnim smjerom.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 06.03.2024. / 10:02

Hyundai Kona (Foto: Afp)

Kako su tehnologija i ekrani osjetljivi na dodir zavladali i u automobilima, tako je i upravljanje brojnim opcijama za koje je prije bilo potrebno stisnuti ili okrenuti fizičku tipku sada prebačeno na ekrane i njima se upravlja dodirom po ekranu. Takvo nešto, upozoravaju stručnjaci za sigurnost, nije baš najpametnije jer često to znači da vozači moraju malo duže skrenuti pogled s ceste i pogoditi točno mjesto na ekranu kako bi aktivirali željenu opciju. U nekim slučajevima potrebno je više dodira po ekranu i traženje po opcijama, što znači veću distrakciju za vozača koji će pogled i pozornost, umjesto na cestu, fokusirati na ekran i traženje te opcije.

VW ID.2 Nakon brojnih kritika kupaca, VW najavio promjene u unutrašnjosti budućih modela

Iz Hyundaija su prije otprilike godinu dana komentirali kako tijekom vožnje ruke moraju biti na volanu, a pogled na cesti te ne žele da vozači njihovih automobila previše gledaju u ekrane tijekom vožnje, pa su najavili da će za određene opcije zadržati fizičke tipke. Isto su krajem prošle godine najavili i iz Volkswagena za svoj nadolazeći model ID.2. Njemačka kompanija za dio opcija također će koristiti fizičke tipke, koje smatra sigurnijima jer ih je lakše vidjeti i aktivirati u odnosu na opcije na ekranu.

U budućnosti bi puno više automobilskih kompanija moglo krenuti tim smjerom i za dio opcija vratiti fizičke tipke. Barem ako žele dobiti najveće sigurnosne ocjene u Europi. Naime, neovisna organizacija za sigurnost prometa u Europi Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) objavila je nove upute za početak 2026. godine, a prema njima automobili ne mogu dobiti maksimalnih pet zvjezdica za sigurnost ako se s pet važnih opcija vozila ne upravlja fizičkim tipkama. To su pokazivači smjera, aktivacija sva četiri žmigavca, brisači, truba i opcije za SOS. Ako se neka od tih opcija može aktivirati isključivo na ekranu osjetljivog na dodir, automobil neće dobiti maksimalnu ocjenu za sigurnost. Treba naglasiti kako to nisu obvezni, već dobrovoljni testovi koje proizvođači automobila koriste kako bi promovirali sigurnost svojih vozila u javnosti.

Kako je objasnio Matthew Avery, direktor strateškog razvoja za Euro NCAP, pretjerana uporaba ekrana osjetljivih na dodir je veliki problem u industriji jer gotovo svi proizvođači automobila upravljanje ključnim opcijama prebacuju na ekrane osjetljive na dodir, što znači da vozači moraju skrenuti pogled s ceste kako bi ih aktivirali, čime se zbog distrakcije povećava rizik od prometnih nesreća. Zbog toga novi testovi za Euro NCAP žele potaknuti proizvođače na korištenje odvojenih fizičkih kontrola za osnovne funkcije koje vozači mogu aktivirati intuitivno, čime se ograničava vrijeme koje pomiču pogled s ceste i promiče se sigurna vožnja.

Aston Martin DB10 Poznati automobilski brend usporava s elektrifikacijom zbog smanjene potražnje

Automobilske kompanije još nisu reagirale na promjene koje je najavila ova organizacija i bit će zanimljivo vidjeti hoće li se prilagoditi tim zahtjevima i dio opcija za upravljanje vozilima omogućiti pomoću fizičkih tipki ili će ipak odlučiti nastaviti s aktualnim trendom, a to je da se opcijama upravlja preko ekrana osjetljivih na dodir.

Izvor: TechSpot

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti