Intervjuirali smo Nikolu Žinića

Nikola Žinić poznati je široj javnosti kao dvojac iz agencije Bruketa&Žinić koju je 1995. godine osnovao s Davorom Bruketom. Iza njih je golem uspjeh i do sada su primili više od 300 domaćih i međunarodnih nagrada. 'Meni je Zimo otkriće' - Nikola Žinić.

Zimo Zimo Zimo | 06.10.2010. / 08:00

Intervjuirali smo Nikolu Žinića

Nikola Žinić široj javnosti je poznat kao član dizajnerskog dvojca Bruketa&Žinić kojeg je 1995. godine osnovao s Davorom Bruketom. Iza njih je golem uspjeh i do sada su primili više od 300 domaćih i međunarodnih nagrada. 'Meni je Zimo otkriće' - Nikola Žinić.

Gdje je nastala ideja za tvrtku Bruketa&Žinić?

Ha, ha, dugo nisam o tome razmišljao. Ako me sjećanje dobro služi ideja je nastala u Doroghy design studiju i u susjednoj birtiji čijeg se imena ne sjećam, ali znam da je u ulici biskupa Galjufa.

Kako je bilo raditi kad ste tek krenuli?

Bilo je to davne 1995. godine. Vrijeme nije baš bilo pogodno za poduzetnike osobito za dva luda kreativca koji su htjeli promijeniti svijet. Banke su propadale, raketiran je Zagreb, Hrvatska je bila u Oluji i pokušali su ukinuti Radio 101. Nekako smo uvijek vjerovali da je svaka teška situacija istovremeno i velika prilika.

S kojim problemima ste se suočavali u početku?

Naplata. Definitivno naplata. Radiš i onda ne vidiš novce skoro godinu dana ili si sretan da ih uopće vidiš.

Smatrate li vaše projekte izazovom ili problemom?

Definitivno izazovom. Svi se trudimo riječ problem zamijeniti izazovom.

Odakle crpite inspiraciju za vaše projekte, možda da spomeneš nekakve blogove, portale ili slično?

Timski rad je temelj nastanka naših ideja. Isprva je to bila interakcija između Davora i mene, a danas je to interakcija 50-ak ljudi u agenciji. Svatko od tih ljudi nalazi svoju inspiraciju na različitim mjestima. Nema pravila. Nekada možete pronaći ideju na najneočekivanijim mjestima. Ona je svuda oko nas.

Možeš li u 3 rečenice opisati proceduru projekta?

Istraživanje je početak. Analiza istraživanja i donošenje zaključaka nalazi se u sredini procesa. Na kraju dolazi izrada kreativnih koncepata.

Koji vam je projekt bio najteži a koji najlakši?

Možda zvuči diplomatski, ali svakom projektu pristupamo na isti način i s istim žarom. Svaki projekt je istovremeno težak i lagan, radilo se tu o pivi ili predsjedničkoj kampanji.

Kako se slažete Davor i ti na projektima?

Ha, ha...neki put se ne slažemo što je dobro za projekt. Super je kako na neke stvari gledamo iz drugačijih perspektiva. To je super za projekte, imati poglede iz različitih kuteva. Bili bi si dosadni da razmišljamo o svemu isto.

Što smatraš najvažnijim za dobru reklamnu kampanju?

Razumijevanje problema i njegovo rješavanje. Dobra reklamna kampanja je ona koja rješava poslovne probleme. Ako je uz to još i kreativna. Bingo!

Koji savjet bi dao poduzetnicima koji kreću u posao?

Nikada nemojte odustati.

Koje je tvoje mišljenje o ulaganju u internet, gledajući Twitter, Facebook?

Citirao bi nešto što je Davor napisao za Business.hr:

“Ključni događaji proteklog desetljeća dogodili su se na kraju. Pametni telefoni, kriza morala i ekonomska kriza, socijalne mreže, gubitak kontrole nad kanalima komunikacije, zaživljavanje kocepta participacije umjesto koncepta konzumacije u komunikaciji masovnih razmjera. Sve što smo očekivali od kada smo izašli s faksa, napokon se počelo dešavati u masovnimn razmjerima.

Internet će postati jedno od osnovnih ljudskih prava. Mogućnost da se globalno povežemo izvan kontrole političkih elita, mogućnost da globalno djelujemo polako, ali sigurno iz temelja mijenja nacionalno-kulturno-ekonomske koncepte koje vučemo iz 19. stoljeća.

Sve to se najbolje vidi na promjenama koje se dešavaju u tržišnim komunikacijama, dizajnu, arhitekturi, umjetnosti...

Ulickane, nerealno savršene korporativne maske polako, ali sigurno propuštaju sve pošteniju, stvarniju, iskreniju informaciju.

I dizajn to prati. Brzina dvosmjerne izmjene informacije, participacija najšire publike, potpuno deplasiraju formalizam. Sadržaj diktira formu. Oblikovatelj komunikacije više nije iluzionist nego moderator. Nema vremena za laganje. Tolerancija na laži je sve manja, a sve se dozna brže i lakše nego ikada u povijesti.

To je još vidljivije u arhitekturi. Potpuni besmisao star-arhitekture i njezini spomenici diljem planete, izgledaju besmislenije nego ikad. Ludost, na vrhuncu u sam osvit ekonomske krize ostavila je iz sebe spomenike vremena koje je ignoriralo činjenicu da čovječanstvo, iako na vrhuncu moći još uvijek nije riješilo problem da glavnina energije dolazi iz neobnovljivih izvora i da 'iza svakog laptopa, svake utičnice, negdje na kraju žice gori neka vatra'.

Svaka velika kriza, prilika je i prijetnja. Posljednja tako duboka pretvorila se u međusobno optuživanje i globalno krvoproliće. Hoćemo li od ove napraviti priliku? Nova era komunikacije možda bude presudan faktor.”

Gdje se vidite za 10.g.?

U svemiru. Ozbiljno to mislim.

Kako ti se čini naš blog www.zimo.co, možda neki savjet?

Prikupljanje i selektiranje informacija je budućnost. Uvijek si postavljajte pitanje...po čemu smo to mi drugačiji od drugih. Tu leži odgovor za napredak.

Meni je Zimo otkriće. Večeras sam fakat uživao u informacijama. Svakako ću često navratiti da vidim što ima novoga budući da su informacije koje me zanimaju sakupljene i sortirane, a to je ono što meni treba. Da netko to napravi umjesto mene.

Savjet? Javite svima da postojite:)))

Hvala Nikola na razgovoru!

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti