Prije 60-70 godina, osim što je rijetko tko posjedovao televiziju, imali ste tri ili četiri programa koje ste mogli gledati, i to u određeno vrijeme. Bilo je to vrijeme kada nije bilo puno sadržaja pa je bilo lako birati što ćete gledati. Danas nam je, u svakom trenutku, dostupno nekoliko tisuća televizijskih kanala i pregršt televizijskog sadržaja, što stvara novi problem – što odabrati, odnosno što gledati jer jednostavno postoji previše zanimljivog sadržaja uz sve manje vremena.
Iskon je prepoznao ovaj problem i pokušava ga riješiti novim pristupom. Naime, radi se o kombinaciji danas sveprisutnih tehnoloških termina ‘umjetna inteligencija’ i ‘strojno učenje’ pomoću kojih se korisnicima pokušava olakšati gledanje programa.
Osim strojnog učenja i umjetne inteligencije, relevantnim sadržajem možete upravljati i vi – ‘lajkanjem’ određenog sadržaja – čime pomažete u algoritamskom učenju, što znači da će vam se ‘na pladnju’ plasirati sličan sadržaj.
Kako to Iskon voli nazvati, ‘era listanja’ završila je te započinje nova era personalizacije uz novo korisničko sučelje (spomenimo da je svim postojećim korisnicima na raspolaganju i dalje staro sučelje) kojim će sadržaj biti prilagođen korisniku. Dakle, što više gledate televiziju, to će vam se relevantniji sadržaj prikazivati kao izbor na glavnoj upravljačkoj ploči.
Bitno je spomenuti kako će ova funkcionalnost postepeno biti dostupna korisnicima pa će tako za početak njih 5000 imati priliku isprobati nove funkcionalnosti, dok će odmah zatim priliku imati i ostali korisnici.
Iskon je pomoć oko ove tehnologije potražio kod svojih partnera Beenius i Think Analytics, inače liderom na području ‘big data’ i Googleovim partnerom koji je razvio kompletni algoritam za TV pretragu i preporuku.
Ako se u vašem domu ujutro gledaju crtići, a navečer akcijski filmovi, osobne preporuke ponašat će se sukladno tome. Sučelje će ujutro u prvi plan staviti Spužvu Boba, a navečer zadnji nastavak Batmana koji je sinoć kad ste spavali prikazan na kanalu TV1000. Niste ni znali da je bio u rasporedu, zar to nije odlično? pojasnio je Ivan Runje, voditelj marketinga proizvoda i usluga u Iskonu.
Svim budućim i postojećim korisnicima vjerojatno će biti interesantno da je ova usluga potpuno besplatna. To znači da nećete morati ništa nadoplaćivati, već će vam se nove mogućnosti same pojaviti veoma brzo.
Više informacija o novim Iskonovim uslugama možete potražiti na službenoj stranici.