Istraživanje u Hrvatskoj otkrilo razloge zbog kojih vlasnici električnih vozila mijenjaju svoje životne navike

Udruga Strujni krug provela je istraživanje nad 120 vlasnika električnih vozila u Hrvatskoj, a rezultati su prilično zanimljivi, iako donekle i očekivani.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 15.12.2024. / 09:01

Punionica električnih automobila (Foto: Afp)

Broj električnih automobila na hrvatskim cestama raste te je prodaja ove vrste vozila u listopadu skočila za više od 75 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, što pokazuje interes Hrvata za automobilima s e-motorima. Rast broja električnih automobila trebala bi pratiti i infrastruktura za punjenje, no prema podacima Udruženja europskih proizvođača automobila (ACEA), Hrvatska se nalazi među zemljama Europske unije s najmanje javnih punionica električnih vozila. Takva situacija nije problematična samo za vlasnike električnih vozila koji žive u Hrvatskoj, već i za sve veći broj turista koji u Lijepu Našu dolaze upravo u vozilima kojima je potrebno punjenje baterije.

Električni automobili, ilustracija Velika većina vlasnika električnih automobila ne namjerava se vratiti benzincima i dizelašima

Vlasnicima električnih vozila upravo njihov ljubimac na 4 kotača često određuje i životne navike - gdje će kupovati, gdje ručati, u kojem će apartmanu odsjesti i slično, pokazalo je istraživanje hrvatske nacionalne udruge za e-mobilnost Strujni krug provedeno na uzorku od 120 vlasnika električnih automobila u Hrvatskoj.

Njima je punionica jedan od najvažnijih faktora prilikom odabira smještaja ili apartmana te će gotovo svi odabrati smještaj koji ima ugrađenu punionicu, dok će njih više od 80 posto prije odabrati ugostiteljski objekt ili trgovački centar koji nudi opciju punjenja u svojoj blizini u odnosu na druge centre i objekte koji nemaju takvu mogućnost. Više od tri četvrtine vozača tako je spremno skrenuti s planirane rute i do 10 km kako bi posjetili restoran s ugrađenim punjačem baterije. Isto tako, velika većina - njih čak 83 posto promijenit će supermarket u kojem redovito obavljaju šoping, ako u blizini postoji druga velika trgovina u kojoj će moći napuniti bateriju svog vozila.

Slika nije dostupna Prpić o interesu Hrvata za električnim vozilima: Stariji se žele voziti jeftinije, ali svi će na kraju voziti na struju

Dakle, investiranje u infrastrukturu za punjenje električnih automobila može značajno utjecati na povećanje prometa restorana, kafića i dućana, komentirao je predsjednik udruge Strujni krug Hrvoje Prpić. Strujni krug je već tri puta uspješno provodio akciju za povećanje broja punionica u Hrvatskoj, a s obzirom na rezultate istraživanja, u planu nam je i nova, četvrta runda ove akcije u suradnji s našim partnerima početkom iduće godine kako bismo iduću turističku sezonu dočekali sa što boljom infrastrukturom, najavio je nove akcije Prpić. 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti