Prpić o interesu Hrvata za električnim vozilima: "Stariji prepoznaju njihovu ekonomičnost, a nove generacije neće niti pomišljati na automobil koji nije električni"

Tesla je danas apsolutno dominantan brend među djecom i tinejdžerima. I kada ta generacija odraste, neće niti pomišljati na automobil koji nije električni, uvjeren je Prpić.

Martina Čizmić | 02.02.2022. / 07:29

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Europska investicijska banka objavila je zanimljive rezultate svog istraživanja o stavovima Europljana o klimi. Naime, u dijelu koji se dotiče električnih vozila, Hrvati su se pokazali veoma zainteresirani da zamijene svoje benzince ili dizelaše, novim električnim vozilima. Tako, prema EIB, čak73 posto Hrvata koji razmišljaju o nabavi automobila, pri sljedećoj kupnji odlučili bi se ili za hibridno ili za električno vozilo.

Da je interes za električnim i hibridnim vozilima sve veći u Hrvatskoj govori i podatak da je na posljednjem krugu subvencija za kupnju električnih i hibridnih automobila, koji je održan u lipnju 2021. godine, cjelokupan iznos od 90 milijuna kuna, podijeljen u samo nekoliko sati. 

Za komentar EIB-ovog istraživanja i zanimljivih rezultata vezanih uz Hrvatsku, zamolili smo Hrvoja Prpića, predsjednika Udruge Strujni krug. Naime, pomalo je iznenadilo što su za kupovinu električnih ili hibridnih vozila zainteresirano čak 52% građana starijih od 65 godina.

Parkirna mjesta za punjenje električnih automobila Istraživanje EIB pokazalo: Čak 73 posto Hrvata razmišlja o kupovini hibridnog ili električnog vozila

Električna vozila imaju nekoliko segmenata u kojima imaju prednost nad klasičnim benzinskim i dizel vozilima (jeftinija vožnja, jeftinije održavanje, jače ubrzanje, ekologija, moderna tehnologija), i svaki kupac je uglavnom fokusiran na samo jednu od tih prednosti. Stariji ljudi su zainteresirani za ekonomičnost vožnje dok mlađe vozače više zanima brzina vozila i akceleracija. Trenutno u javnosti prevladava stav da su električna vozila jeftina za održavanje i vožnju (trošak električne energije potrebne za 100 km vožnje iznosi samo 7-8 kn ako se vozilo puni noći na kućnoj utičnici), ali i da su sporija i da im treba više vremena za odvesti se od točke A do točke B. S obzirom na to da je starijoj populaciji važnija cijena vožnje od vremena potrebnog za put, veća je i njihova zainteresiranost za električna vozila, istaknuo je za Zimo. 

S druge strane, istraživanje je pokazalo kako su mlađi Hrvati skloniji kupovini benzinaca ili dizelaša. 

Mlađi vozači će također promijeniti mišljenje, ali s vremenom. Žao mi je što u anketu nisu uključena i djeca jer sam siguran da bi rezultat iznenadio. Tesla je danas apsolutno dominantan brend među djecom i tinejdžerima. I kada ta generacija odraste, neće niti pomišljati na automobil koji nije električni, uvjeren je Prpić.

S obzirom na to da je i sam vlasnik električnog vozila, upitali smo ga i kad bi, prema njegovoj procjeni, električna vozila mogla u potpunosti zamijeniti benzinska ili dizelska na našim prometnicama?

Slika nije dostupna Udio benzinaca i dizelaša u Norveškoj pao na samo 5 posto

U svakom slučaju, nama su ove brojke pozitivno iznenađenje jer smo stava da će trebati oko deset godina da dođemo do dana kad će svako novo kupljeno vozilo biti električno. Možda ovo daje nadu da će taj dan doći i ranije nego što smo mislili?, rekao je na kraju za Zimo Hrvoje Prpić. 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti