Za razliku od Lijepe Naše, željeznica je iznimno popularan način prijevoza u Japanu, čiji su gradovi povezani Shinkansen bullet-vlakovima specifičnog dizajna čija brzina iznosi oko 300 km/h. Iako je riječ o velikim brzinama, one uvijek mogu biti veće, a vlakovi još sigurniji. Stoga je japanska željeznička kompanija JR East počela s testiranjima svog najbržeg bullet-vlaka ALFA-X do sada, čija brzina može doseći čak 400 km/h, no kada uđe u komercijalnu uporabu, ona će biti ograničena na "samo" 360 km/h.

Trenutačno, s takvom brzinom to će biti jedan od najbržih vlakova na svijetu, no proći će još mnogo vremena prije negoli ALFA-X počne s operacijama u Japanu, a to se očekuje tek 2030. godine.

Kao i ostali vlakovi Shinkansen, i novi model karakterističan je po velikom "nosu", koji će iznositi čak 22 metra, a zahvaljujući takvom aerodinamičnom dizajnu smanjuju se pritisak i buka tijekom vožnje i prolaska tunelima. Vlak se sastoji od deset vagona, a tijekom sljedeće tri godine testirat će se samo u noćnim satima vozeći se između Sendaija i Aomorija, gradova udaljenih 280 kilometara.

ALFA-X (Foto: AFP)

S brzinom od 360 km/h, novi japanski vlak bit će brži u odnosu na kineske vlakove Fuxing koji također mogu uhvatiti 400 km/h, no njihova brzina ograničena je na 350 km/h, navode na CNN-u. ALFA-X ipak nije najbrži vlak na svijetu te ova prestižna titula ipak pripada jednom kineskom vlaku – riječ je o maglev vlaku (baziran je na magnetskoj levitaciji) koji vozi brzinom od čak 431 km/h, a vlak s istom tehnologijom razvijaju i japanske željeznice. U planu je da takav vlak povezuje Tokyo i Nagoyu, a očekuje se da će s komercijalnim vožnjama početi 2027. godine, dakle prije novog Shinkansena, čime bi mogao postati najbrži vlak na svijetu s brzinama većima od 500 km/h.

Što se bliže budućnosti tiče, Japan za sljedeću godinu i početak Olimpijskih igara planira uvesti novu generaciju Shinkansena N700S, čija će brzina biti ista kao i na trenutačnim superbrzim vlakovima – oko 300 km/h.

Izvor: Japan News