Više smo puta pisali o novom chatbotu OpenAI-a ChatGPT-ju, načinu na koji odgovara na upite korisnika, kao i strahu ekipe iz Googlea kako bi jednog dana mogao zamijeniti njihovu tražilicu. Profesor filozofije sa Sveučilišta Furman u Greenvilleu Darren Hick upozorio je kako bi ovaj chatbot mogli koristiti i učenici i studenti za varanje na ispitima, pri čemu je kao velik problem naglasio i činjenicu što bi profesori vrlo teško mogli prepoznati i dokazati da je odgovore na ispitima odnosno studentske eseje napisala umjetna inteligencija.
ChatGPT odgovore na upite stvara na temelju brojnih podataka u svojoj neuronskoj mreži umjesto pretraživanjem interneta, tako da ne postoji već napisan esej ili pasus nekog teksta s kojima bi profesori mogli dokazati da je to tekst koji su učenici odnosno studenti prepisali.
ChatGPT odgovara unutar sekundi s odgovorom za koji se čini da ga je napisao čovjek, točnije, čovjek s dobrim osjećajem za gramatiku i shvaćanjem načina na koji bi eseji trebali biti strukturirani, objasnio je Hick. Također, s ovim chatbotom problema bi mogao imati i softver razvijen za borbu protiv plagijata jer on jednostavno nije dizajniran kako bi se borio s takvim stvarima.
Ovaj profesor već ima iskustva sa studentima koji su iskoristili ChatGPT za varanje - jedna njegova studentica napisala je esej u kojem je temeljito i pouzdano obrađivala temu, ali na načine koji su bili potpuno pogrešni. Problem ovog chatbota je i u tome što je loš u citiranju, što također može biti upozorenje kako tekst nije pisao čovjek, već umjetna inteligencija.
Hick u budućnosti očekuje poplavu materijala koje će umjesto studenata producirati umjetna inteligencija te očekuje da se što prije pronađu načini i standardi za borbu s tim. Što se njega tiče, on za studente za koje vjeruje da su iskoristili UI za pisanje eseja priprema i usmeni ispit o istoj tematici.
Izvor: Axios