Može li chatbot baziran na AI ugroziti Googleovu tražilicu i oglašivački biznis težak više od 200 milijardi dolara

Google više od dva desetljeća razvija tražilicu i oglašivački biznis povezan s njom, a pravu konkurenciju gotovo da i nemaju. Barem je nisu imali do sada.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 08.12.2022. / 10:01

Google tražilica
Tražilica Google (Foto: Foto: AFP)

Googleova tražilica za mnoge je postala sinonim za pretraživanje na internetu, a tijekom više od dva desetljeća Google je na krilima tražilice razvio iznimno profitabilan biznis. Uz svako pretraživanje korisnicima se prikazuju oglasi, a kako je svakodnevni broj pretraživanja, odnosno prikaza oglasa i klikova na njih iznimno velik, tako da je Googleova zarada nevjerojatna - prošle godine Alphabet (sada je to krovna kompanija čiji je Google dio) je samo od oglasa ostvario prihode veće od 200 milijardi dolara, što je više od 80 posto ukupnih prihoda tvrtke.

Slika nije dostupna Google objavio koje su pojmove Hrvati najčešće pretraživali ove godine

Ako bi se jednom pojavio neki konkurent koji bi unio disrupciju na ovo tržište i mnogima zamijenio Google kao prvo (često i jedino) mjesto za pretraživanje na internetu, jasno je koliko bi novaca kompanija mogla izgubiti.

Iako još nismo niti blizu toga da zamijeni guglanje, čini se da se jedan takav konkurent nazire, upozorio je za Business Insider Sridhar Ramaswamy, bivši zaposlenik Googlea koji je vodio njihov odjel oglašavanja od 2013. do 2018. Riječ je o ChatGPT-u, novom AI chatbotu kompanije OpenAI koji je proteklih dana privukao veliku pažnju medija, a koji pruža potpuno novi način dobivanja odgovora na pretraživačke upite.

Umjesto da se na takav upit prikaže gomila linkova koji vode na stranice na kojima se mogu pronaći informacije o pojmu pretraživanja (i uz koje se danas prikazuju oglasi na kojima Google zarađuje), ChatGPT dat će konkretan odgovor na to pitanje u konverzacijskom obliku, kao da ga je pisao čovjek. Taj će odgovor prikupiti s brojnih internetskih stranica i u praksi se pokazao prilično pouzdan.

To je jednostavno bolje iskustvo, komentirao je Ramaswamy. Kaže kako je Googleov cilj korisnika natjerati da klikne na poveznicu, idealno na oglas, a sav tekst na stranici je tu “samo da popuni prostor”. S promjenom u načinu pretraživanja koju donosi ChatGPT više nema mjesta za gomilu linkova i oglasa koji se prikazuju, što znači da i nema velike zarade od takvih oglasa.

Australska medijska kuća Australci zadovoljno trljaju ruke: Prisilili su internetske divove da plaćaju za medijski sadržaj, a sad takav princip žele još proširiti

Korisnici ChatGPT koriste za puno veće stvari od samog pretraživanja - program im piše pjesme, studentske radove, čak ga koriste i za kodiranje itd. U takvim tekstovima i kodovima koje “napiše” umjetna inteligencija, jasno, ima grešaka i nije savršen, no zahvaljujući njemu možemo vidjeti koliki je napredak ostvaren s AI te kako bi mogla izgledati budućnost pretraživanja.

Izvor: Business Insider

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti