Kako će izgledati vožnja u zračnom taksiju? NASA je napravila simulator kako bi to testirala

NASA planira provesti čak četiri godine istražujući utjecaj letenja u zračnim taksijima na ljude, a prikupljene informacije podijelit će s industrijom kako bi letenje zračnim taksijem bilo što udobnije i ugodnije.

Martina Čizmić | 28.06.2024. / 15:59

Wayne Ringelberg (Foto: NASA/Steve Freeman)

Kako će izgledati vožnja u zračnom taksiju za pilota, a kako za putnike? Što treba napraviti kako bi ona bila što sigurnija i udobnija? I što ako dođe do kakve nezgode? Upravo na ta pitanja odgovor pokušavaju pronaći istraživači u NASA-i. No, problem je što zračnih taksija zapravo još uvijek nema. 

Stoga su izgradili novi prilagođeni simulator letenja u virtualnoj stvarnosti, kako bi mogli istražiti kako putnici doživljavaju vožnju zračnim taksijem i prikupe podatke koji će pomoći dizajnerima da kreiraju nove zrakoplove imajući na umu udobnost putnika.

Slika nije dostupna Biste li uspjeli kao astronaut? Pokušajte sletjeti Crew Dragonom na Međunarodnu svemirsku postaju

Jedan od prvih "putnika" u ovom simulatoru je bio NASA-in probni pilot Wayne Ringelberg.  Vožnje je odradio pričvršćen za sjedalo na vrhu platforme simulatora, noseći naočale za virtualnu stvarnost i slušalice. Njegova simulirana vožnja zračnim taksijem započela je uzlijetanjem s konceptualnog vertiporta na vrhu parkirne garaže u središtu San Francisca u Kaliforniji, koji su konstruirali NASA-ini inženjeri u virtualnom svijetu.

Dok ga je programirana vožnja vodila kroz središte San Francisca i do drugog vertiporta na vrhu nebodera, Ringelberg je davao ocjenu realističnosti i dosljednosti vizualnih, pokretnih i audio znakova simulacije. Bio je izložen vizualnim slikama u virtualnoj stvarnosti, fizičkom osjećaju kretanja tijekom naginjanja u simulatoru te zvukovima rotora, kako bi doživljaj bio što realističniji. 

Naime, tijekom eksperimenta, sjedalo na vrhu platforme kreće se po šest osi kako bi se realno simuliralo kretanje u zrakoplovu, a testovma se mjeri razina nelagode putnika. Tako će svaki put kad se osjećaju nelagodno pritisnuti tipku, a NASA-ini znanstvenici će te podatke poslije usporediti sa snimljenim vizualnim podražajima i podražajima pokreta, kao i s fiziološkim mjerenjima, poput otkucaja srca i brzine disanja.

Slika nije dostupna Otkrijte kako bi izgledala vožnja automobila na drugim planetima

No, iako je Ringelberg uspješno "odletio" to ne znači da je ispitivanje gotovo. NASA planira provesti čak četiri godine istražujući utjecaj letenja u zračnim taksijima na ljude, a prikupljene informacije podijelit će s industrijom kako bi letenje zračnim taksijem bilo što udobnije i ugodnije. 

Izvor. NASA

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti