Kina, koja je bila veoma liberalna s pravilima, ne bi li potaknula razvoj svoje automobilske industrije, sad zauzima puno oštriji i krući stav.
Nakon što su donijeli odluku kojom su dramatično postrožili sigurnosne norme za električna vozila otišli su i korak dalje.
Kako prenosi Reuters, Kina je zabranila proizvođačima automobila da koriste izraze "pametna vožnja" i "autonomna vožnja" u oglasima kojima reklamiraju značajke za pomoć u vožnji.
Kinesko Ministarstvo industrije i informacijske tehnologije održalo je sastanak sa gotovo 60 predstavnika proizvođača automobila, a u kratkoj objavi za medije istaknuli su kako je sastanak održan kako bi se "razjasnilo s proizvođačima automobila o novim pravilima koja su objavljena u veljači".
Nova pravila odnose se na pametna i povezana vozila koja ažuriranja sustava dobivaju putem internetske veze. Nova pravila ne dopuštaju više takvo ažuriranje i nadogradnju bez dopuštenja. Također, proizvođači će morati provoditi dodatne testove kako bi dokazali pouzdanost i dobili odobrenje od nadležnih tijela prije nadogradnje.
Nova pravila promijenit će način na koji proizvođači komuniciraju o novim značajkama svojih automobila, ali i, vjerojatno, usporiti ugradnju tih novih značajki.
Podsjetimo, samo je BYD u veljači na kineskom tržištu predstavio 21 model automobila koji je opremljen s "besplatnom značajkom pametne vožnje".
Ove promjene koje kineska državna tijela uvode dolaze nakon teške prometne nesreće u kojoj je sudjelovao Xiaomijev SU7 model. Istraga je pokazala kako je napredni sustav pomoći vozaču bio aktiviran do samo nekoliko sekundi prije nesreće u kojoj se automobil zaletio u betonski stup uz rub ceste brzinom od 97 kilometara na sat.
Izvor: Reuters