Kina dramatično postrožila norme za električna vozila nakon žustrih rasprava oko tragične nesreće iz ožujku

Nakon fatalne nesreće iz ožujka koja se dogodila u Kini i u kojoj je sudjelovao Xiaomijev električni automobil, ta je zemlja drastično postrožila norme za električna vozila.

Hina | 15.04.2025. / 13:41 komentari
Xiaomi SU7 (Foto: Afp)

Kina je postrožila propise o električnim vozilima, odredivši norme za sigurnost baterija kako bi ublažila rizike od požara i eksplozija.

tri vijesti o kojima se priča Haker, ilustracija I pretvorili u kriptovalute Jedna od najvećih digitalnih pljački u povijesti: U manje od tri sata, hakeri ukrali oko 140 milijuna dolara iz banaka Rijetki fenomen Astronautkinja na Međunarodnoj svemirskoj postaji uhvatila "crvenog duha" Vrijeme na Zemlji, ilustracija zemlja je poludjela Znanstvenici upozoravaju: Dolazi dan kakav čovječanstvo još nije doživjelo

Ministarstvo industrije i informacijske tehnologije objavilo je u ponedjeljak niz tehničkih normi za baterije za električna i hibridna vozila koji čine više od polovine prodaje u Kini.

Norme predviđaju strože obavezne testove na kojima će kompanije morati dokazati da se njihove baterije neće zapaliti ni eksplodirati u određenom vremenskom razdoblju.

Peking time želi ublažiti rizik koji donosi 'kratki spoj' u baterijama u slučaju mehaničkog oštećenja, pregrijavanja ili prekomjernog punjenja. U takvim uvjetima 'normalne' elektrokemijske reakcije u 'oštećenoj' baterijskoj ćeliji zamjenjuju kemijske koje stvaraju visoke temperature i toksične plinove, šireći se i na okolne ćelije.

Rezultat je požar koji je teško ugasiti.

Kineski regulatori odobrili su norme u ožujku, a primjenjivat će se od srpnja iduće godine i zamijeniti inačicu iz 2020. godine koja propisuje petominutno upozorenje u slučaju rizika od požara u električnom vozilu.

Nove norme određuju i nove testove za slučajeve sudara i za brzo punjenje baterija.

Prodaja električnih vozila na baterije i hibrida u Kini pretekla je prošle godine prodaju vozila na fosilna goriva, premašivši cilj Pekinga iz 2015. prema kojem je njezin udio u 2025. trebao iznositi 20 posto. U 2020. Peking je podigao zacrtani udio na nešto više od 50 posto, osiguravši kompanijama i niz poticaja.

U lipnju prošle godine kineska nacionalna televizija emitirala je prilog u kojem se tvrdi da je vjerojatnost požara u električnim vozilima i hibridima manja od vjerojatnosti požara u automobilima na fosilna goriva, usprkos mnoštvu objava na društvenim mrežama da su požari u električnim vozilima česta pojava. Ti navodi nisu potvrđeni, navela je tada kineska televizija.

U ožujku je jedan Xiaomijev automobil, uz uključen napredni sustav za pomoć u vožnji, udario u stup brzinom od 97 kilometara na sat udario i zapalio se. Ta je fatalna nesreća pokrenula žustre rasprave o sigurnosti električnih vozila u Kini.

Državni mediji otada upozoravaju proizvođače da ne preuveličavaju mogućnosti pametnih sustava za vožnju, napominje Reuters.

Vezane vijesti