Beskontaktna tehnologija, odnosno beskontaktno plaćanje širi se među korisnicima. Dijelom jer je veoma jednostavna za korištenje (dovoljno je samo prisloniti pametni telefon ili karticu na čitač), a dijelom i jer sve više prodajnih mjesta omogućuje takav način plaćanja. Tako sada gotovo 50 posto transakcija u Europi čini beskontaktno plaćanje.

Novo istraživanje kompanije Mastercard pokazalo je da je beskontaktno plaćanje zabilježilo značajan rast i u Hrvatskoj – u prvih osam mjeseci 2018. provedeno je 90 posto više beskontaktnih transakcija nego u istom razdoblju prošle godine.

Strelovit rast korištenja beskontaktne tehnologije prisutan je i diljem Europe s povećanjem beskontaktnih transakcija za 97 posto u odnosu na prošlu godinu. Na više od 15 europskih ključnih tržišta – uključujući tržišta Hrvatske, Danske, Grčke, Mađarske, Nizozemske, Poljske i Rusije – beskontaktne transakcije čine više od 50 posto svih transakcija provedenih u trgovinama. U Hrvatskoj je 54 posto transakcija u kolovozu 2018. bilo beskontaktno.

Poljska je predvodnik ovog trenda s preko 80 posto beskontaktnih transakcija u 2018. Bezgotovinsku ekonomiju prihvaćaju i brojne druge europske zemlje – ljudi napuštaju gotovinski način plaćanja te usvajaju beskontaktnu tehnologiju.

Ti rezultati jasno pokazuju da je Europa predvodnik u beskontaktnoj revoluciji. Pored jednostavne upotrebe i praktičnosti, korisnici traže sigurnost i zaštitu kad je riječ o tehnologiji plaćanja. Uz povećanje korištenja beskontaktnih načina plaćanja dolazi i do rasta povjerenja te tako sve više korisnika smatra da je beskontaktna tehnologija jednako sigurna ili sigurnija od klasičnih oblika plaćanja.

Jedno od glavnih područja koja potiču rast beskontaktnih transakcija diljem Europe jesu sustavi prijevoza. Broj korisnika koji se služe beskontaktnim načinom plaćanja u javnom prijevozu stalno raste. Mastercard podržava ovaj trend i omogućava prihvaćanje beskontaktne tehnologije kao standarda na kontinentu. Tako će na svim prodajnim mjestima u Europi do 2020. biti omogućeno beskontaktno plaćanje.

Mastercard je u Hrvatskoj, kao i u cijeloj regiji Srednje i Istočne Europe, prepoznao važnost beskontaktnih plaćanja zbog njihove brzine i praktičnosti, koja omogućava ulazak elektronskih plaćanja na sva prodajna mjesta, pogotovo ona koja zahtijevaju brzinu i protočnost ljudi. Jedan od najboljih primjera toga je i javni prijevoz – niz gradova u svijetu i regiji uveo je otvorene beskontaktne sustave plaćanja transporta, istaknula je Sanja Žigić, direktorica kompanije Mastercard u Hrvatskoj.