Glavna tema na automobilskom tržištu posljednjih godina su električna vozila. Ne samo što je Tesla daleko najvrjednija automobilska kompanija po tržišnoj vrijednosti te što raste popularnost drugih tvrtki koje razvijaju e-vozila poput Riviana i Lucida, već i gotovo sve tradicionalne tvrtke investiraju velika sredstava u elektrifikaciju.

Znači li to da je kraj benzinaca i dizelaša neminovan? Stručnjaci automobilske industrije i analitičari slažu se da je zaista tako, no ipak će proći još neko vrijeme dok električna vozila ne postanu dominantna na cestama. Isto smatraju i u Daimleru čiji je predsjednik uprave Ola Kallenius ovaj tjedan komentirao stanje na tržištu nakon što su iz Forda najavili kako će do 2030. prestati s proizvodnjom automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem na europskom tržištu.

Smatra kako je prerano razgovarati o kraju prodaje benzinaca i dizelaša te da to trenutačno nema ekonomskog smisla jer Daimler i dalje najveće prihode ostvaruje od prodaje automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem. Zaradom od te prodaje kompanije mogu financirati razvoj e-vozila. Mislim da je prerano definitivno reći kako će tržište izgledati u 2030., komentirao je Kallenius naglasivši regionalne razlike u potražnji za e-vozilima i infrastrukturi za punjenje.

No osim Forda, nekoliko kompanija vjeruje da zna kako će izgledati tržište 2030., barem što se njih tiče. Naime, Volvo je također najavio potpunu elektrifikaciju do 2030., dok je General Motors dao malo duži rok i planira prodavati isključivo ugljično neutralne automobile do 2035. Prvi čovjek europskog odjela Nissana Gianluca De Ficchy prije nekoliko dana najavio je kako očekuje da će do 2023. polovica prodanih automobila njegove kompanije na europskom tržištu također imati električne motore.

Što se budućnosti tiče i potpune elektrifikacije iznio je zanimljivo razmišljanje. Prema njemu, situacija na tržištu i potpuna tranzicija na struju neće ovisiti samo o proizvođačima automobila i potražnji na tržištu, već će ovisiti i o drugim okolnostima, poput mreže punjača, regulativi, kao i zelenim izvorima energije.

Izvor: Financial Times