Ono što je trebalo biti fantastičan proizvod koji će nam demonstrirati tehnologiju budućnosti, moglo bi se pretvoriti u pravu katastrofu. Tako je situaciju sa Sonyjevim naočalama za virtualnu stvarnost (PSVR2) opisao Francisco Jeronimo, potpredsjednik odjela za podatke i analitiku IDC-a. Pri tome problem nije u samoj tehnologiji jer su recenzije ovog uređaja prilično pozitivne, već je problem u cijeni.
S obzirom na trenutačnu situaciju na globalnom ekonomskom tržištu, visoke kamatne stope, otkaze te inflaciju, jasno je kako uređaj od 550 dolara (koji radi samo s PlayStationom 5 koji također nije jeftin) mnogima nije prioritet. Zato je za izbjegavanje “prodajne katastrofe”, kako je to komentirao Jeronimo, potrebno smanjiti cijenu ovog uređaja.
U Sonyju su se na početku nadali kako bi do ožujka sljedeće godine mogli prodati 2 milijuna komada PSVR 2, no svoje su ambicije ipak prizemljili i smanjili su očekivanja. Sada se nadaju kako će do ožujka 2024. godine prodati 1,5 milijuna svojih uređaja za virtualnu stvarnost. Predviđanja analitičara kažu kako je do sada, od lansiranja 22. veljače, prodano 270 tisuća komada PSVR2. Najveća je potražnja bila odmah nakon početka prodaje te ćemo tek vidjeti kakva će potražnja biti tijekom sljedećih nekoliko mjeseci. Ona bi se mogla povećati u slučaju da Sony zaista snizi cijenu, no službenih informacija iz japanske kompanije o tome još nema.
Analitičari na ove slabe prodajne rezultate gledaju kao na još jedan udarac industriji virtualne stvarnosti i metaversu o kojem Zuckerberg toliko govori i na čije je razvoj već potrošio desetke milijardi dolara. Tijekom prošle godine smanjen je broj isporuka VR uređaja, dok su tijekom posljednjih velikih otkaza u Microsoftu i Disneyu otpušteni cijeli odjeli fokusirani upravo na metaverse.
Izvor: Windows Central