O Mati Rimcu pisali su brojni svjetski i domaći mediji. Hrvatski inovator koji je prerastao u poduzetnika i jednog od važnijih igrača u industrijih električnih automobila, često je nazivan "europskim Muskom". No, kako je izjavio u nedavnom intervjuu za Newsweek, taj mu nadimak nikako nije drag.

Zaista poštujem Elona. Nikad ga nisam upoznao, ali ga zaista poštujem. Mislim da ljudi ne cijene što čini za čovječanstvo. Mislim da je slanje višestruko upotrebljivih raketa u svemir, želja za osvajanjem Marsa i tako dalje, to je ono što inspirira generacije, istaknuo je Rimac te Muskov utjecaj na buduće generacije usporedio s prvim slijetanjem na Mjesec.

Usporedbe Rimac Automobila i Tesle, za Matu Rimca, nikako ne stoje. Da, obje se tvrtke bave električnim automobilima, ali na potpuno drugačiji način.

Rimčevi automobili naglasak stavljaju na brzinu, proizvode se u veoma ograničenim serijama i stoje više od milijun eura. S druge strane Teslini automobili rade izvrstan posao u dokazivanju da električni automobili mogu parirati benzinskim i dizelskima.

Mi smo mnogo manja kompanija. Ali ono što on radi je na potpuno drugoj razini i s drugačijim utjecajem. Naravno, i mi dajemo svoj obol u tranziciji prema drugačijem načinu kretanja, drugačijoj potrošnji energije - od fosilnih goriva prema električnima i pomažemo drugim kompanijama da postanu električne, ističe Rimac.

No, Rimac smatra da će budućnost, u kojoj će električni automobili igrati važnu ulogu, donijeti još jednu veliku promjenu u automobilskoj industriji - ljudi neće biti vlasnici svojih automobila.

Smatra kako će u budućnosti vozila biti dijeljena, autonomna i električna.

I dalje će biti ljudi koji će željeti posjedovati svoj automobil i voziti ga, a to me veseli jer to je naš posao. Ali dugoročno gledano, za 20 godina, sve će se promijeniti i ljudi više neće posjedovati i voziti vlastite automobile, istaknuo je Rimac.

Svjestan je da se automobilska industrija mijenja veoma brzo zbog razvoja autonomnih vozila i električnih baterija.

Ako pogledate da svake godine 1,3 milijuna ljudi pogine na cestama. Ako pogledate kakav utjecaj imaju gužve na ekonomiju i koliki je to gubitak vremena - koliko je činjenica da ljudi voze zapravo negativan utjecaj na društvo - mislim da ćemo samo profitirati ako ljudi prestanu voziti, pojašnjava Rimac i dodaje: Jednostavno nema smisla da ljudi voze.

Svoje je stajalište potkrijepio i jednostavnom računicom.

Ako stojite pred izborom - uložiti velik dio svog novca u kupovinu hrpe metala za 30, 40, 50 tisuća dolara ili platiti prema potrebi, a automobil vas pokupi za nekoliko minuta, dobro je za okoliš i uštedite na prijevozu... Ako izbacimo vozača iz jednadžbe, prijevoz bi bio mnogo jeftiniji, a vrijeme vožnje možete iskoristiti za druge stvari. Zato mislim da će za većinu ljudi izbor biti veoma očit, uvjeren je Rimac.

Neće se promijeniti samo navike ljudi, već i cijela industrija. Neki veliki igrači će nestati, pojavit će se neki novi. To će otvoriti prostor za male tvrtke i pridošlice koje automobilska industrija još ne doživljava. Stvari se mijenjaju, ali se otvaraju i nove prilike.

Rimac je svjestan da će to utjecati i na njegovu tvrtku.

Pitanje je što će se dogoditi s tvrtkama koje proizvode sportske automobile. Mislim da će one biti relevantne sljedećih nekoliko godina, možda desetljeće ili dva. Nakon toga, zasigurno će biti klijentele koja će se htjeti utrkivati na zatvorenim stazama. Je li to dovoljno da održi sve tvrtke koje proizvode sportske automobile na životu... vidjet ćemo, zaključio je na kraju intervjua za Newsweek, Rimac.