Kad se bavite organizacijom festivala, morate razmišljati o milijun sitnica. Od prostora gdje će se sam festival održati, izvođača, različitih dozvola pa do samog održavanja festivala. 

Ali što kad u svoj toj organizaciji shvatite da rješenja koja vam se nude baš i nisu ono što vam treba? Možete se prilagoditi ili, kao što je to napravila ekipa iz Međimurja, osnovati vlastiti startup i napraviti rješenje koje u potpunosti odgovara vašim potrebama. 

No vratimo se na početak, u 2013. godinu kad je u Međimurju rođen glazbeni festival Forestland. 

2013. i 2014., prve dvije godine festival Forestland bio je besplatan, nije bilo ulaznica i događaj je bio znatno manji, krenuo je s pričom Krešimir Biškup, glasnogovornik festivala. Već naredne godine festival je bio u trajanju od tri dana, da bi u 2016., 2017. i 2018. on trajao dva dana. Uvođenjem više dana trajanja, dolaskom većih imena morali smo osmisliti i odrediti cijene, uvjete, kategorije, ali i način prodaje ulaznica. To nam je otvorilo jedan novi, drukčiji svijet.

Kako ističe Biškup, uz već uobičajene aktivnosti oko organizacije festivala, jedna od aktivnosti koja je bila poseban izazov je sustav prodaje ulaznica.

Sam koncept ulaznica do početka prodaje treba kompletno osmisliti. Ako se zbog nepažnje, ili nemara dogodi greška, ili napravimo krivi korak u planiranju to postaje komunikacijski problem za rješavanje. Kroz razne naknade i troškove ulaznice preko postojećih servisa bile su visoke, odnosno komplicirane za održavanje. Svaka izmjena, obračun, kontrola i nadzor iziskivalo je puno vremena i snage za rješavanje problema, uz visoke naknade pružatelju usluga.

Kako je nastao Ticket2go?

Upravo su zbog toga već 2015. godine odlučili osmisliti vlastiti sustav za prodaju ulaznica.

U nekoliko mjeseci nastao je Ticket2go.hr, novi koncept za prodaju ulaznica i rezervacija za koncerte, sportske događaje, kulturne priredbe i ostale javne i privatne događaje. Tri godine kasnije ticket2go.hr je iz koncepta i male aplikacije postao servis koji koriste najveći događaji na sjeveru Hrvatske poput utrka Speedway GPQ u Donjem Kraljevcu, glazbenih koncerata od Čehaj festa do Jelene Rozge i Vojka V te manjih događaja poput Picnic-a, produkcije Koraka u GOC-u, ali i svih događaja u organizaciji Forestland kolektiva.

Krešimir Biškup (Foto: Forestland)

Iza aplikacije danas stoji tvrtka Forestland na čelu s direktorom Nikolom Horvatom.

Kad smo kretali u razvoj ove aplikacije, znali smo što nam treba. Tehnološka znanja imamo, ali nedostajalo nam je iskustva u osmišljavanju koncepta ulaznica. Online servis završili smo s programiranjem u nekoliko mjeseci, a još toliko nam je bilo potrebno za usklađivanje mogućnosti prodaje s potrebama tržišta. U početku smo imali veću prodaju offline, na prodajnim mjestima u Čakovcu i okolici, da bi kasnije primat ipak postao online. Danas većina ulaznica se prodaje online uoči samog događaja, pojašnjava Horvat.

No nije baš sve uvijek išlo glatko. Iako su se trudili slušati povratne informacije i od kupaca i od prodavatelja.

Ticket2go, kao i ostali sustavi, razvija se prema povratnim informacijama. Prva primjena bila je naravno Forestland, od samog dizajna sustava sve kreće s našim osnovnim festivalom. Svi organizatori s kojima smo krenuli su nas nastavili koristiti i u budućnosti i to pokazuje da postoji tržište koje traži ovakvu uslugu. Kupci su ponešto zahtjevniji, ponajviše što u početku su bili nepovjerljivi prema online kupovini, ali kad jednom se registriraju, svaka iduća kupovina i korištenje je utoliko lakše. Naravno, bilo je povratno dosta informacija i rješavanja bugova, grešaka i razvojnih problema, ipak je projekt još uvijek u razvojnoj fazi, dodaje Biškup i nastavlja: Najveći izazov nam je bio događaj "Blast4Past" u Čakovcu gdje smo imali gotovo 3000 upita po sekundi i što nam je srušilo dva puta sustav. Prvi puta smo odgodili kupovinu ulaznica za ovaj događaj za 24 sata, povećali resurse servera čak četiri puta da bi za idući početak prodaje i to bilo gotovo nedostatno, no preživjeli smo.  

Događaji koje ticket2go.hr pokriva većinom su na sjeveru Hrvatske, a kako kažu, ne planiraju se širiti nacionalno, već kvalitetnije pokriti bazu.

Jednom kad smo kupce naučili na sustav, kad su korisnici uvidjeli prednost e-ulaznice i jednostavnost takve logistike, Ticket2go.hr je postao pravi hit. Prednost ove aplikacije nije samo u jednostavnosti prodaje, već i u popratnom marketingu koji radimo za svakog klijenta posebno. Iznimno smo ponosni na svaku suradnju koju ostvarujemo pa tako komuniciramo i sve projekte kroz Instagram, Facebook i ostale marketinške kanale koje koristimo. Aplikacija je kodirana u Microsoft.NET a baze i ORACLE sustav su zahvalni za održavanje. U dogledno vrijeme čeka nas redizajn UX sustava, ali i same mobilne aplikacije. Razvili smo mobilnu aplikaciju koja u ovoj prvoj verziji omogućava samo adminsko korištenje, odnosno real time praćenje statistike, skeniranje ulaznica i ažuriranje podataka. U drugoj, novoj verziji ona bi morala biti dostupna i za iOS sustave, ali i omogućavati korisničko ažuriranje podataka, kupljenih ulaznica kao i samu kupovinu ulaznica, objašnjava Horvat. 

Nikola Horvat (Foto: Forestland)

Razvija se i dalje

Daljni razvoj podrazumijevati će i nešto kompliciraniji sustav, ali samo s administratorske strane. 

Najlakše je bilo napraviti sustav za jednokratne događaje, primjerice koncerte. U tom slučaju kupac dolazi s ulaznicom, ona se skenira i kupac ulazi. Za bilo kakve druge događaje potrebne su nadogradnje, osmišljavanje cijelog koncepta. Prvi izazov nam je bio napraviti mobilnu aplikaciju kao nadogradnju na web aplikaciju gdje putem kamere se skenira QR kod koji verificira ulaznicu. Mobilna aplikacija zasad nam je samo administratorska, dok u budućnosti bi smo htjeli i u aplikaciju Forestland sa Play Storea implementirati Ticket2go, ali i napraviti zasebnu aplikaciju u kojoj se putem mikro transakcija mogu kupiti ulaznice. Uz taj izazov za idući period izazov nam je i izgradnja custom dvorana sa numeriranim sjedalima i mjestima, primjerice za Speedway stadion Millenium u Donjem Kraljevcu, ali i primjerice domove kulture odnosno kina u Prelogu i Murskom Središću kako bi omogućili online rezervacije i kupovine karata i za takva događanja, pojašnjava Biškup. 

Da su na dobrom putu, najbolje govore brojke. Tijekom posljednje tri godine, u sustavu Ticket2go.hr generirano je 45 jedinstvenih događaja i plasirano preko 38 000 ulaznica. Sudeći prema interesu koji su pobudili i za sljedeće tri godine očekuju izvrsne rezultate.  

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju