Dizalo kakvo poznajemo postoji već 160 godina, no to bi se uskoro moglo promijeniti. U njemačkom gradu Rottweilu predstavljeno je dizalo koje za kretanje ne koristi čelične kablove, a može se kretati i vodoravno.

Radi se o sustavu dizala MULTI koji funkcionira poput zatvorenog sustava podzemne željeznice. Kako je pojašnjeno na predstavljanju, MULTI se sastoji od nekoliko kabina koje se unutar sustava kreću u petlji. Za pokretanje ne koriste kablove već sustav magneta, poput onog u magnetnom vlaku Transrapid, zbog čega se može kretati okomito i vodoravno.

"Vjerujemo da je MULTI zaista revolucionaran izum koji će promijeniti način na koji se ljudi kreću, rade i žive. Smanjit će vrijeme čekanja i zauzeti znatno manje mjesta unutar same zgrade", istaknuo je na predstavljanju direktor ThyssenKrupp dizala Andreas Schierenbeck.

Tijekom predstavljanja MULTI-a u ThyssenKruppovom razvojnom centru u Rottweilu sustav je imao 12 kabina koje su se kretale brzinom od 18 metara u sekundi.

Za sigurnost kabine i putnika, brine se sustav kočnica, dok se kabinama upravlja bežičnom vezom. Kako za kretanje ne koristi čelične kablove i kolotur, za MULTI ne vrijede ograničenja maksimalne visine kao kod klasičnih dizala. Upravo zbog toga u ThyssenKruppu vjeruju da će njihov sustav zaživjeti ponajprije u zgradama višima od 250 metara.

MULTI će svoju komercijalnu premijeru imati u novoj zgradi, East Side Toweru u Berlinu.