Danas možemo reći kako su oba tech giganta uspjela u svojim ciljevima. Uzmimo za primjer dvije novopečene stvari koje su tvrtke otkrile posljednjih mjeseci: Apple je krajem prošle godine izbacio podršku za App Store na Apple TV-u, dok je Microsoft omogućio instalaciju Windowsa 10 na Xbox One.

Neki dan je procurila glasina kako će Apple uskoro izbaciti nadogradnju za Apple TV koja će isti uz pomoć Siri pretvoriti u pametnu kućnu asistenticu. S druge pak strane friški CEO Microsofta, Satya Nadella, najavio je kako će sličnu stvar oni predstaviti za Xbox One prvom nadogradnjom u kojoj stiže Cortana.

Vrijedi zaključiti kako su oba rivala došla do točke u kojoj "furaju" slične filozofije, odnosno smatraju da je televizija najpoželjnjiji gadget unutar svaka četiri zida. Ako tržište želi glasovnog kućnog asistenta kojim mogu upravljati svakim kutkom svojeg pametnog doma, to je uređaj na kojem ga zapravo ljudi žele instalirati.

Za razliku od Applea i Googlea, Amazon i Google vode drugačiju ljubav u potpuno drugom smjeru.

Prisjetimo se, Amazon je nedavno predstavio Amazon Echo (glasovno upravljivi bežični zvučnik), da bi Google na to odgovorio Google Home zvučnikom. Izgleda da se obadvije kompanije klade na polju prenosivih uređaja, za razliku od ranije spomenutog dvojca. Njihovi proizvodu su uvijek u «stand by» modu te, za razliku od televizora, praktičniji su za nositi.

Čini se da ova podjela u strategiji poslovanja, s Microsoftom i Appleom na jednoj te Amazonom i Googleom na drugoj strani, proizlazi iz njihove povijesti. Naime, desetljećima unatrag Apple i Microsoft pronašli su se u razvoju računala, i to u smislu da su miš, tipkovnica i monitor jedini proizvodi u njihovoj ponudi. Već tada smo mogli predvidjeti da je televizija najlogičniji uređaj u koji bi trebalo utrpati «kompjuter». Nedugo nakon toga Apple i Microsoft su počeli ulagati u razvoj ekosustava koji će biti utemeljen na interakciji sa zaslonima, da bi se u međuvremenu Amazon i Google proslavili na internetu, koji je bio puno važniji od običnog kompa. Dok su se Apple i Microsoft bavili proizvodnjom hardveraja, ovaj drugi dvojac na prvo je mjesto stavio razvoj svojih online usluga – u čemu su i dan danas broj jedan.

"Telka" kao središte svakog doma

Moglo bi se reći kako su Apple i Microsoft još uvijek uvjereni kako ljudi žele staviti televiziju na mjesto najkorištenijeg uređaja, dok su Amazon i Google spremni pružiti usluge na onoj drugoj «neopipljivoj» strani, softverskoj, i to bilo gdje, sa ili bez interakcije sa zaslonom. U tom smislu oni vode novi rat u kojem je pobjednik onaj koji će brže uletjeti u domenu hardverskih rješenja, nečemu u čemu su još uvijek neiskusni i relativno "mladi".

Osim ove četvorke, postoji još hrpa primjera u kojima se vidi tržišna utrka najvećih distributera proizvoda u IT sektoru, bila to računala ili online usluge. Apple i Samsung, AT&T i Verizon...U svim tim utrkama često se javljaju i nizovi sudskih sporova za koje se čini kako ne poznaju kraj.

Ostaje nam samo uzeti kokice u ruke i pratiti rasplet tih utrka u kojima se svaki igrač trudi zagrabiti najveći komad tržišnog kolača.